Tasaverotus on mahdollista Suomessa

Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

No niin, nyt voivat sitten kaikki nostaa palkkansa osinkoina:

http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2 ... 083573/322

Ei tarvitse maksaa progressiivista veroa.

Kommentit (9)

Vierailija

Niin no, kyllähän tuossa verosäästöä voi tulla, mutta muista kumminkin kaksinkertainen verotus: yritys maksaa ensin yhteisöveron ja sen jälkeen maksetaan vielä toinen vero palkasta / osingosta / muusta korvauksesta. Käytännössä veroaste lienee noin 40% kieppeillä noin kikkaillessa? Näin arvelisin.

Reiska
Seuraa 
Viestejä5100
Liittynyt6.5.2007

Miten tuolla voitaisiin kiertää progressiivinen verotus? Koska osingostakin maksetaan veroa seuraavasti:

9% osakkeen matemaattisesta arvosta on verotonta
tämän ylitävästä osasta
70% ansiotuloa, josta progressiivien osa valtiolle ja prosenttimäärä kunnalle/kirkolle..
30% pääomatuloa, josta 28% valtiolle

Näin yksinkertaistettuna..

Per se

Vierailija
Volitans
Niin, mutta jos osinkoja jakaa vain tuosta 9%:n siivusta.

Aika reippaasti saa yhtiöllä olla osingonjakokelpoista pääomaa jos meinaa tuolla 9% siivulla pärjätä, esim. verrattuna lääkärien palkkatasoon. Tätä minä olen aina marissut: Tasaveron pitäisi koskea kaikkia tulolähteestä riippumatta, eikä vain kaikkein varakkainta väestönosaa.

Asiasta taidettiin käydä vääntöä pari vuotta sitten palstalla.

Reiska
Seuraa 
Viestejä5100
Liittynyt6.5.2007

90 000 on suurin määrä verotonta, minkä osinkona voi saada yhdestä yhtiöstä. Se vaatii sitten rahaa ja omaisuutta, jonka kirjanpitoarvo on miljoona enempi kuin mitä on velkoja. Ei taida toimia tuollanen..

Per se

Vierailija

Köyhät kyykkyyn! Peruskoulu maksulliseksi. Sotilasliitto Venäjän kanssa. Valtion ja kunnan palkat kolmasosaan. Julkisten osakeyhtiöiden omaisuuden pakkolunastus valtiolle.

Loisrodut roviolle. Kansainväliset sopimukset jäihin.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Aatos
Volitans
Niin, mutta jos osinkoja jakaa vain tuosta 9%:n siivusta.

Aika reippaasti saa yhtiöllä olla osingonjakokelpoista pääomaa jos meinaa tuolla 9% siivulla pärjätä, esim. verrattuna lääkärien palkkatasoon. Tätä minä olen aina marissut: Tasaveron pitäisi koskea kaikkia tulolähteestä riippumatta, eikä vain kaikkein varakkainta väestönosaa.

Asiasta taidettiin käydä vääntöä pari vuotta sitten palstalla.

Useampi kaveri keräämään sitä pääomaa. Siinä se.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Reiska
90 000 on suurin määrä verotonta, minkä osinkona voi saada yhdestä yhtiöstä. Se vaatii sitten rahaa ja omaisuutta, jonka kirjanpitoarvo on miljoona enempi kuin mitä on velkoja. Ei taida toimia tuollanen..

Ai, onkos joku tämmöinen 90 000 EUR:n sääntökin?

Reiska
Seuraa 
Viestejä5100
Liittynyt6.5.2007
Volitans
Reiska

Ai, onkos joku tämmöinen 90 000 EUR:n sääntökin?

On

Per se

Uusimmat

Suosituimmat