"Sigmund", maksatko sinä veroja ? Et tietenkään ..

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Sosialistit joikuvat ja lyövät rintoihinsa muka maksamiensa verojen määrällä ja ruinaavat eläkettä ynnä muuta gudaa, jota yrittäjälle ei suoda, vaan otetaan omaisuuskin pois Mutta, tosiasiahan on että te palkan "nauttijat" ette maksa veroa penniäkään, työanantaja eli yrittäjä ne maksaa puolestanne samalla kun ylisuureksi kiristänne palkatkin, joiden takia teollisuus pakenee halpamaihin, hiilikaivosaikaan kuuluvat ammattiliitot ovat suurin syyllinen, kenraalinsa elävät paksusti !!! Tämä on TOTUUS, sigge-hyvä !!!

Sivut

Kommentit (40)

asdf
Seuraa 
Viestejä11069
Liittynyt16.3.2005

Aika pässi yrittäjä täytyy olla, ettei ymmärrä lisätä eläkkeen osuutta tuotteidensa hintoihin. Hetkinen, taisitkin puhua itsestäsi...

Vierailija

Tottahan toki.

Kolme lasta käynyt perskoulua, lukiota, kaksi yliopistoa ja yksi tekua.

On käyty neuvolat, terveyskeskukset ja saatu lapsilisää. Leikkauksia itselläni kolme, penskoilla yhteensä saman verran.

Nyt olen eläkkeellä ja maksan edelleenkin veroja enkä itke yhtään.

Vierailija
asdf
Aika pässi yrittäjä täytyy olla, ettei ymmärrä lisätä eläkkeen osuutta tuotteidensa hintoihin. Hetkinen, taisitkin puhua itsestäsi...

Ja yrittäjät maksavat sinunkin aids-ilottelusi h...tin kalliin hoidon ... !

Vierailija
Sigmund
Tottahan toki.

On käyty neuvolat, terveyskeskukset ja saatu lapsilisää. Leikkauksia itselläni kolme, penskoilla yhteensä saman verran.

No, et näköjään ymmärtänyt koko kysymystä ... ( huokaus ) ! Sosialismin aivopesu lienee peruuttamaton
prosessi ... !!!

Vierailija
ruskamies
Sigmund
Tottahan toki.

No, et näköjään ymmärtänyt koko kysymystä ... ( huokaus ) ! Sosialismin aivopesu lienee peruuttamaton
prosessi ... !!!

Muotoilepa sitten kysymyksesi uudelleen.

Vastasin mielestäni oikein, että kyllä, olen maksanut ja maksan edelleenkin veroja.

Jatko olikin sitten selitys, miksi mielestäni on suotavaa maksaa veroja.

Vierailija
Sigmund

Ymmärtämättömyytesi osoittaa, että olet koko "työ"historiasi ollut julkisella sektorilla, syömässä verokertymää?

Niin tyypillistä vasemmistolaisille.

-

asdf
Seuraa 
Viestejä11069
Liittynyt16.3.2005
ruskamies
Ja yrittäjät maksavat sinunkin aids-ilottelusi h...tin kalliin hoidon ... !

Nyt en ymmärtänyt yhtään mitään koko viestistäsi. Vika on varmaankin minussa. Voitko vähän selvittää, mitä on aids-iloitteluni, mitä on sen hoito ja millä tapaa yrittäjät sen maksavat?

Vierailija
kalmankenkku
Sigmund

Ymmärtämättömyytesi osoittaa, että olet koko "työ"historiasi ollut julkisella sektorilla, syömässä verokertymää?

Niin tyypillistä vasemmistolaisille.

-

Nono, pieleen meni. Olin erään kotimaisen ja sitten erään kansainvälisen yrityksen palveluksessa.

Pidän kyllä lehdenjakajan työtäkin aivan kunniallisena, molemmat pojat harrastivat sitä opiskeluaikoinaan. Ja jos siinä viihtyy, niin mikäs sen mukavampaa vaikkapa elämänurana. Jää aikaa harrastaa vaikka nettitunkioiden tonkimista.

Vierailija
ruskamies
Sosialistit joikuvat ja lyövät rintoihinsa muka maksamiensa verojen määrällä ja ruinaavat eläkettä ynnä muuta gudaa, jota yrittäjälle ei suoda, vaan otetaan omaisuuskin pois

Ehkä yrittäjänä saisin sanoa tähän jotain? Ymmärtääkseni minulla on oikeus kansaneläkkeeseen, työttömyysturvaan ja sosiaalipalveluihin ihan kuin palkansaajalla. Eikä kukaan ole ottanut omaisuuttani pois, näin saattaisi kyllä käydä, jos ei maksa verojaan kuten Bushman. Ja se on ihan oikein.

YEL ja TEL ovat siinä mielessä rinnasteisia että kummankin maksaa yritys, paitsi että YELin voi käytännössä määritellä itse. Tätä porsaanreikää käyttää jokainen tuntemani yrittäjä, siinä siis maksetaan YELiä ns. työtulon mukaan (termi tarkoittaa tuloa jonka maksaisi jollekin jos tekisi näitä hommia, sen saa käytännössä määrätä itse, alaraja on) ja ottaa päälle yksityisen, edullisemman eläkkeen jonka saa vähentää sen veroissa tiettyyn rajaan saakka. Palkan voi pyrkiä nostamaan pääomatulona, jonka vero on 0 % yhdeksään prosenttiin vapaasta pääomasta saakka, muistaakseni.

Joten, ei Suomi ole lainkaan paha paikka yrittäjälle. Se, jota verotetaan raskaimmin on palkansaajana elävä ammattimies. Ja se on väärin.

kalmankenkku
mmärtämättömyytesi osoittaa, että olet koko "työ"historiasi ollut julkisella sektorilla, syömässä verokertymää?

Siis hetkinen, esitätkö nyt todella että "HKL:n" bussinkuljettaja tai terveyskeskuksen lääkäri tai peruskoulun opettaja tai kaupungin puhtaanapitomies tai HYKS:n ambulanssinkuljettaja tai Energialaitoksen asentaja tai HKR:n asfalttimies tai poliisi tai armejan upseeri eivät tuota mitään? On meillä kyllä tässä omituisen kansantaloustieteen kandidaatti. Halveksut ja väheksyt aika suurta joukkoa ihmisiä.

Vierailija
Sigmund

Nono, pieleen meni. Olin erään kotimaisen ja sitten erään kansainvälisen yrityksen palveluksessa.

Pidän kyllä lehdenjakajan työtäkin aivan kunniallisena, molemmat pojat harrastivat sitä opiskeluaikoinaan. Ja jos siinä viihtyy, niin mikäs sen mukavampaa vaikkapa elämänurana. Jää aikaa harrastaa vaikka nettitunkioiden tonkimista.

Piti arvata, mutta emme suinkaan ole haarukoimassa henkilöllisyyttäsi. Silloin nimittäin joudumme pidättäytymään netti-virtuaalipersoona "Sigmundin" pieksemisestä, sillä reaalihenkilöillä on lainsuoja mm. solvauksia vastaan. Rikoslaissa "solvaus" on varsin laajasti määritelty.

Mitä tulee lehdenjakamiseen, se on niitä harvoja hommia joita en ole tehnyt. Kerran minulla oli ihan pikimusta (länsi-afrikkalainen) työtoveri. Hän teki eri vuoroa, ja sattui että töihin tullessani (iltavuoroon) tuli teollisuuslaitoksen portilla vastaan auto, jossa ei näkynyt kuljettajaa lainkaan. Arvasin heti, että siinähän tämä musta mies on kotiin lähdössä, ja moikkaisin. Vastaantulevassa autossa ikäänkuin tyhjä hiha heilahti... Oli niin musta tämä kaveri, ettei hämärässä lainkaan erottunut.

No, ei enempää työjuttuja tänään.

-

Vierailija
acedia
kalmankenkku
mmärtämättömyytesi osoittaa, että olet koko "työ"historiasi ollut julkisella sektorilla, syömässä verokertymää?

Siis hetkinen, esitätkö nyt todella että "HKL:n" bussinkuljettaja tai terveyskeskuksen lääkäri tai peruskoulun opettaja tai kaupungin puhtaanapitomies tai HYKS:n ambulanssinkuljettaja tai Energialaitoksen asentaja tai HKR:n asfalttimies tai poliisi tai armejan upseeri eivät tuota mitään? On meillä kyllä tässä omituisen kansantaloustieteen kandidaatti. Halveksut ja väheksyt aika suurta joukkoa ihmisiä.

Ei "olkiukkokaan" työtä tee, mutta silti niitä täällä rakentelet? Kiva kun kerroit, että toveri Sigmund on HK:n bussikuski. Saa nyt minultakin säälipisteitä, sillä työolot ovat kovat ja palkka kehno.

Jos verokannasta elätettäisiin vain luettelemiesi ryhmien kaltaiset palveluja tuottavat porukat, asiat olisivat ihan hyvin, mutta kun eivät ole: Eräs arvostamani akateeminen-täyspäivätoimija kirjoitti kerran pirullisen kommentin, jossa hän kertoi ensin yliopiston opetusmäärärahojen niukentamisesta, ja sen jälkeen kysyi: "Mitenkähän tämä liittyy erään N.N:ää, entistä ministerin eriyisavustajaa, varten mittatilauksena tehtyyn virkaan opetusministeriössä?"

Tämä on se ongelma: Budjettirahaa otetaan palvelujen (opetuksen, sairaanhoidon, katujen kunnostuksen, ..) puolelta ja siirretään poliittisiin palkkiovirkoihin.

-

Vierailija
kalmankenkku
Tämä on se ongelma: Budjettirahaa otetaan palvelujen (opetuksen, sairaanhoidon, katujen kunnostuksen, ..) puolelta ja siirretään poliittisiin palkkiovirkoihin.

Ahaa, eli julkinen sektori ei olekaan vain verovaroja syövä mitään tuottamaton ala. Hyvä, olet muuttanut kantaasi. Poliittisten palkkiovirkojen kritisointi on varmastikin paikallaan, muuallakin kuin tavallisessa perssuomalaisessa diskurssissa, mutta jos otetaan se suhteellisuudentaju mukaan keskusteluun niin muistetaan että Suomi on maailman vähiten korruptoitunut maa ja sen julkisen sektorin menoista varmaankin kuvailemiisi "poliittisiin palkkiovirkoihin" menee, stetson menetelmällä mitattuna, 0,0000003%.

Tällä lauseella siis tarkoititkin syyttää Sigmundia siitä että hän on poliittisessa palkintovirassa eikä bussinkuljettaja, joka olisi ihan hyväksyttävää. Ajattele seuraavan kerran ennenkuin painat send-nappia.

Vierailija
acedia

Ahaa, eli julkinen sektori ei olekaan vain verovaroja syövä mitään tuottamaton ala. Hyvä, olet muuttanut kantaasi. ....

Nyt olet lukenut huolimattomasti, sillä olen viimeiset 15 vuotta ollut tuota mieltä, enkä ole muuta mieltä koskaan ollutkaan.

Siisti vähän tapojasi.

-

Vierailija

Veroja voi kiertää A) muuttamalla ulkomaille B) muuttamalla, jos vaan mahdollista, pääomatuloksi jolloin kiinteä 28% C) jättämällä yksinkertaisesti maksamatta ja ylijäämällä itselleen aseellisen palvelun, joka pitää sosialistit loitolla ja on tarpeen tullen kykenevä lamauttamaan kunnan sähkön- ja vedenjakelun ja pääliikenneväylät kahden tunnin sisään hälytyksestä.

Vierailija
kalmankenkku

Nyt olet lukenut huolimattomasti, sillä olen viimeiset 15 vuotta ollut tuota mieltä, enkä ole muuta mieltä koskaan ollutkaan.
Siisti vähän tapojasi.
-

En ole, ja juurihan syytit samassa asiassa kirjoittajaa pelkkien oletustesi perusteella, en jaksa alkaa kaivamaan vanhoja juttujasi, ei siinä olisi mitään mieltä muutenkaan. Joka kanssasi alentuu keskustelemaan itsensä tahraa aina. Auf widersehen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat