IsoJussikos asialla?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Lappeenrannan insinööri on lähettänyt kuluttajansuoja-asiamiehelle
seuraavanlaisen kirjeen:
Arvoisa kuluttajansuoja-asiamies. Toivoisin,että voisitte ottaa kantaa,
onko seuraava tapahtuma sellainen, että voisin vaatia
Lappeenrannan Sokokselta vahingonkorvausta menetetystä tyttöystävästä.
Halusin taannoin ostaa syntymäpäivälahjan tyttöystävälleni. Koska kyseinen
naishenkilö on tunnetusti
herkästi kiivastuvaa laatua ja lahjojen suhteen erittäin kranttu, yritin
olla tahdikas ja käyttää harkintaa.
Mietittyäni asiaa päätin ostaa vaaleat hansikkaat; romanttinen mutta ei
liian henkilökohtainen lahjaa
Ystävättäreni pikkusisko lupautui kanssani Sokokselle valitsemaan naisten
käsineitä.
Sisko osti samalla itselleen pikkupöksyt.
Kassalla myyjä sekoitti ostokset: pikkuhousut joutuivat tyttöystäväni
pakettiin ja hansikkat lähtivät siskon mukaan.
Erehdystä silloin huomaamatta lähetin syntymäpäivälahjan ystävättärelleni,
joka oli poliisikoulussa Tampereella,ja kirjoitin onnittelukorttiin
seuraavaa:
"Rakas Anneli. Tässä syntymäpäivälahjasi - toivottavasti olet tyytyväinen
lahjaasi ja otat ne heti käyttöön.
Näytäthän niitä myös kurssitovereillesi. Valitsin nämä, koska olen
huomannut, ettei Sinulla kovin usein ole niitä, kun
menemme ulos iltaisin. Muistan myös, että kun kerran pitelin Sinun
vanhojasi, jotta olisit voinut maksaa
taksikuskille, ne näyttivät jo jonkin verran kuluneilta.
Olisin ostanut vetoketjulliset, mutta pikkusiskosi pitää lyhyitä helpommin
riisuttavia ja hän suositteli niitä ja näytti,
miten helppo ne on riisua, kun on kiire. Ne voi myös ripustaa naulakkoon
esimerkiksi ravintolaan mennessä. Nämä ovat kyllä
aranväriset, mutta myyjätär näytti minulle omansa, joita hän oli pitänyt jo
kolme viikkoa, eivätkä ne olleet kovin pahasti
likaantuneet. Hän sovitti vielä tätä Sinun lahjaasi ja ne näyttivät oikein
fiksulta. Myyjä kuitenkin varoitti, että kun
työnnät sormesi niihin, et saa käyttää voiteita, koska rasva saattaa tulla
ikävästi läpi. Varo myöskin hankaamasta niillä mitään kovaa, esimerkiksi
pamppua vasten, koska ne ovat ohuet ja saattavat mennä puhki.
Kunpa voisinkin olla paikalla sovittamassa niitä Sinulle,koska niin monet
kädet saavat koskea niitä ennen kuin
tapaamme seuraavan kerran.
Kun riisut ne, muista puhaltaa niihin kevyesti, sillä ne ovat varmasti
kosteat pitämisen jälkeen. Älä pidä niitä kovalla
vesisateella - mutta lumisateen ne kyllä kestävät kunhan varot ettei lumi
pääse sisäpuolelle.
Myyjä sanoi,että ne saattavat tuntua alussa vähän tiukoilta,mutta koon
pitäisi kyllä olla oikea. Jos et kuitenkaan jaksa
odottaa, että ne venyvät, voit pyytää miespuolisia kurssitovereitasi
työntämään kätensä varovasti niihin.
Toivon, että panet ne minua varten perjantai-illaksi,kun tapaamme.
P.S.
Viimeisintä muotia on pitää niitä hieman alaskäännettynä, niin että vähän
karvaa näkyy sisäpuolelta.

Kommentit (6)

Vierailija

Tämä on hauska ja amuseerava kirjoitus, kiitos Mummo. Mutta jos joku (mies)kansanedustaja olisi kertonut tämän (nais)kollegalleen eduskunnan hississä, hänet olisi jo hirtetty istuntosalin kattokruunuun (mikäli siellä on semmoinen). Tosin juttu on sen verran pitkä että hissimatka ei riittäisi; se sopisi paremmin lounaalle.

Asiaan palatakseni, mielestäni kauppa ei ole juridisessa vastuussa myyjätärparkansa viattomasta erehdyksestä, tai siis lähinnä sen traagisista seurauksista. Pahoittelukirje ja lahjakortti kylläkin miesparalle olisi paikallaan, ihan noin hyväntahdon eleenä. Lisäksi poliisineidille hienot hansikkaat, parasta laatua.

IsoJussi
Seuraa 
Viestejä987
Liittynyt16.3.2005

Minähän se...

Mutta tunnistaako Mummo itsensä tästä:

Lukemisen arvoinen teksti ilmiöstä nimeltä ADHD / ITTVH

ADHD/ITTVH

Jos olet ihmetellyt, miksi pyöri(n/t) usein kuin väkkärä, vastaus tulee tässä: Vähän aikaa sitten havaittiin , että nuorena vaivannut ADHD on muuttunut ilmiöksi nimeltä ITTVH - Iän Tuoma Tarkkaavaisuuden VajausHäiriö.

Naisilla oireet alkavat kuulemma huomattavasti miehiä aikaisemmin.

Näin se ilmenee: Päätän pestä autoni. Lähtiessäni kohti autotallia huomaan postia eteisen pöydällä. Päätän selata postin läpi ennen kuin menen pesemään autoa.

Tarkistan myös puhelimen vieressä olevat postiin menevät kutsukortit. Laitan autonavaimet pöydälle ja rypistän roskapostin roskakoriin, joka on pöydän alla. Silloin huomaan roskakorin olevan täynnä. Niinpä päätän laittaa kutsut takaisin pöydälle ja käydä tyhjentämässä roskakorin.

Mutta sitten tajusinkin, että kun kerran olen viemässä roskia ulos ja roskalaatikko sattuu olemaan lähellä postilaatikkoa, voin aivan hyvin laittaa kutsuihin ensin postimerkit ja viedä ne samalla laatikkoon. Otan postimerkkikuoren esiin ja huomaan, että jäljellä on vain yksi postimerkki.Lisää postimerkkejä on pöytälaatikossa työhuoneessani, joten lähden kohti työpöytääni, jonka päällä huomaan kokistölkin, jota olin ollut juomassa. Jotta en merkkejä etsiessäni kaataisi kokista pitkin pöytää, siirrän sitä hieman syrjään. Huomaan, että kokis on alkanut hieman lämmetä ja päätän viedä sen jääkaappiin.

Matkalla jääkaapille huomaan ikkunalla kukan, joka kaipaa pikaista kastelua. Lasken kokiksen ikkunalaudalle ja huomaan lukulasini, joita olen etsinyt koko aamun. Ajattelen, että on varminta viedä lasit työpöydälleni heti sen jälkeen kun olen kastellut kukan. Lasken lasit takaisin ikkunalaudalle ja menen täyttämään kastelukannua kun siinä samassa huomaan TV:n kaukosäätimen. Joku on jättänyt sen keittiön pöydälle. Tajuan, että illalla katsellessani telkkaria tarvitsen kaukosäädintä, mutta todennäköisesti en muista, että se on keittiön pöydällä, joten päätän viedä sen oikealle paikalleen kunhan vain ensin kastelen kukat.

Kaadan vähän vettä kukalle, mutta suurin osa läiskyy lattialle. Joten, laitan kaukosäätimen takaisin keittiön pöydälle ja haen pyyhkeitä, joilla kuivaan läikyttämäni veden. Matkalla liinavaatekaapille yritän muistaa mitä olin tekemässä.

Päivän lopuksi:
autoa ei ole pesty,
kutsuja ei ole postitettu,
roskista ei ole tyhjennetty,
lämmin kokis on edelleen ikkunalaudalla,
kukkia ei ole kasteltu, postimerkkejä on edelleen vain yksi, en löydä television kaukosäädintä saatikka lasejani,
enkä muista minne olen laittanut autonavaimet.
Miettiessäni, miksi mitään hommaa ei ole hoidettu tänään, olen todella hämmentynyt, sillä olen ollut kiireinen koko päivän ja olen todella väsynyt. Ymmärrän, että tämä on vakava ongelma ja aion hankkia apua, mutta ensin tarkastan sähköpostini.....

Same shit, different day...

Vierailija

Kyllä insinööri, lappeenrantalainen erityisesti on viisaampi kuin majava!

Kuinka pystyit noin täsmällisesti kertomaan Mummon tyypillisestä päivästä? Meedio olet! Tai sitten oot asentanu tänne sala katselu kameroita...

Toisaalta, hässätessä tulee hankituksi aika tavalla hyötyliikuntaa ja päivä on aina ihmeitä täynnä.

Vierailija

"Tai sitten oot asentanu tänne sala katselu kameroita..."

No mutta Mummo! Sinulta en olisi tätä odottanut; salakatselukamera on yhdyssana!!! Ei kai vaan dementia...?

Vierailija

No ei oo dalmatiaa, ei!

Sala katselu kamera on ihan eri juttu kuin salakatselukamera. Uizzy,uizzy daijaatsä? ARGH!

salai
Seuraa 
Viestejä7266
Liittynyt17.3.2005

Ensimmäisen kerran, kun näin netissä sellaisen sivun, jonka mainos lähestyi minua henkilökohtaisesti häkellyin hieman.

"Meet sexy singles in Etelä-Suomi."

Ja sitten siinä oli joitain kuvia "esimerkkeinä" naisprofiileista - ajattelin niiden olevan tietysti ulkolaisia malleja.

Seuraavalla kerralla katsoin sitten niitä kuvia tarkemmin ja yllätyin suuresti:"Hei, minähän olen nainut noita jokaista. Miten ihmeessä ne tiesivät sen?" Sitten totesin niiden saaneen asuinpaikkani selville IP-osoitteestani ja koska olen hässinyt melkein kaikkia hyvännäköisiä naisia tällä seudulla, ei ollut oikeastaan mitään väliä kenen kuvia ne mainokseensa laittoivat.

Ajatuksen toi mieleeni: Ads With Your Name On Them

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Uusimmat

Suosituimmat