Facebook

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Facebook

Ketä kiinnostaa 150 kaveria??? Mielestäni kyseessä on narsistisen luonteen tyhjänpäiväinen naaman tunkeminen jokapaikkaan. Naurettavaa Kerrassaan.

Ylen Jungerin Facebook-leikkiminen on kuin jatkumo hiekkalaatikolta. Lisää kavereita. Ja lauma siellä on tiedostamatonta kiva-kiva sakkia jotka kaikki leikkii..

Voi perkeles

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

Hyvä aihe, mutta avauksen olisi voinut tehdä paljon paremminkin. Kysymyksessä on sentään uudenlainen yhteisöllinen työkalu, josta varmasti on enemmän iloa kuin haittaa ihmisille.

"Naaman" näkevät kuitenkin vain ne, jotka Facebookiin tarkoituksella menevät. On paljon vähemmän ärsyttävää nähdä siellä naamoja kuin esim. kaduilla vaalimainoksissa tai telkkarimainoksissa (ja myös joissain asiaohjelmissa!).

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Facebook tekee kyllä aika hallaa ystävä sanalle. Olen katsonut joitakin facebookin sivuja, niin kyllä niitä "ystäviä" piisaa, mutta keskustelua siellä ei juurikaan ole..lähinnä toistensa sivujen mainostamista kauhean isoilla kuvilla.

Enemmän ystävyyttä on meillä kaikilla tän palstan kirjoittajilla kesekenään, kuin noilla facebookin ystävillä.
Sentäs minä ainakin pystyn jonkinmoisen käsityksen tekemään erihenkilöistä jotka kirjoittaavat tänne.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Kuka tahansa voi pitää (manuaalista) ystäväkirjaa. Riipustaa runoja, mietteitä, vain lauseita; liimailla kiiltokuvia. Antaa oikeita haleja siinä sivussa, kun kirjaa käsitellään. Tuntea todellisia ystäviä tai mahdollisia ystäviä. Eikä tule liikaa kvasiystäviä toiselta puolelta maailmaa.

Jenkeissä persoonallisuusvarkaudet ovat kasvussa. http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... %E4rviopus

Puhumattakaan ideasta, että joudut kirjautumaan (jättämään sähköisiä jälkiä) jotta saisit edes tietää mistä on kysymys.

Joo ei, sano porvoolaine

Vierailija

Psykologisessa mielessä mielenkiintoinen ilmestys tuo. Ihan fiksulta tuntuvat tyypitkin puhuvat tuosta facebookista ja ehdottavat että kannattaisi tehdä sinne itsestä profiili.

Ymmärrän kyllä että teinit tekevät itsestään herutusprofiileita irc-galleriaan, mutta ihan aikuisten tuollaista tarvetta en oikein ymmärrä. Jotenkin tuntuu siltä että tämä Facebook on tehnyt tuollaisesta toiminnasta yleisesti hyväksyttävää.

Mielestäni lähinnä säälittävää.

Vierailija
Miss Baker
Kuka tahansa voi pitää (manuaalista) ystäväkirjaa. Riipustaa runoja, mietteitä, vain lauseita; liimailla kiiltokuvia. Antaa oikeita haleja siinä sivussa, kun kirjaa käsitellään. Tuntea todellisia ystäviä tai mahdollisia ystäviä. Eikä tule liikaa kvasiystäviä toiselta puolelta maailmaa.

Jenkeissä persoonallisuusvarkaudet ovat kasvussa. http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... %E4rviopus

Puhumattakaan ideasta, että joudut kirjautumaan (jättämään sähköisiä jälkiä) jotta saisit edes tietää mistä on kysymys.

Joo ei, sano porvoolaine

Sääli vaan, että monet on kovin ennakkoluuloisia. Onko se niin kauheeta, jos sinusta saa joku ulkopuolinenkin vahingossa tietää jotain? Ei mua ainakaan haittaa, että tuolta voi lukea mun musiikkimaustani...

Tämähän on just sähköinen vastine tolle mainitsemallesi ystäväkirjalle. Oishan ne ystäväkirjat ihan kivoja nykyäänkin, mutta kaikki mun ystävät kun ei sellaseen rupea, enkä toisaalta viitsis lähetellä niitä ympäri maailmaa. Tämä on helppo tapa jakaa asioita toisten kanssa. Jos tuonne on joku rekisteröitynyt, niin tuntuu ainakin, että sehän on ajan hermolla!

Toope
Seuraa 
Viestejä23166
Liittynyt23.7.2006
Shriek
gamma
Ei mua ainakaan haittaa, että tuolta voi lukea mun musiikkimaustani...

Tuota varten on paljon parempi palvelu olemassa, mikäli se on tärkein asia.

http://www.last.fm/[/quote]
Toinen hyvä nettiraario. Musiikkityylejä löytyy joka makuun.
http://www.live365.com/index.live

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Dark Shade
Mainio paikka identiteettivarkauksiin, huijauksiin, kiristykseen ja kaikenlaiseen lainvastaiseen.

Mä voin lajoittaa identiteettini. Pistäkää vaan viestiä niin sovitaan yksityiskohdista.

Vierailija

Itsekin tuonne rekisteröidyin...

Näyttääpä tuosta olevan hyötyäkin, kun kaverin kanssa saimme sommiteltua treenit tuossa päivemmällä. Noita "ystäviäkin" tulee roppakaupalla, kaikki kuitenkin tunnen "oikeassa elämässä" - varsin hyvä keino verkostoitua ja pitää yhteyttä.

Hehheh, kaverin pikkusisko, jota viimeksi nähnyt vuosia sitten, on kasvanut kauniiksi naiseksi ja vaati minua "ystäväkseen" . Ei vuosien selibaatti sentään niin ole sisintäni kylmettänyt, ettenkö vielä tunnistaisi naiskauneutta: nuorta, vaaleahiuksista ja kiinteää lentopalloilijaa. Päiväunihaaveet kielletyn hedelmän maistamisesta tosin saivat ikävän lopun huomattuani kaunottarella olevan lähemmäs neljäsataa "ystävää".

Ärsyttävää sen sijaan ovat ne perkeleen "köyhä-Ali-saa-uuden-munuaisen-jokaisesta-viestistä-jonka-lähetät-ystävillesi-kiertokirjeet". Eikö voi vain kohteliaasti kysellä kuulumisia sen sijaan, että piileskelisi jonkin kasvottoman, imelän ja omaperäisettömän kiertokirjeen takana!?

En kyllä lisää sitten "ystävikseni" muita kuin tuntemiani yksilöitä.

Vierailija
Shriek
gamma
Ei mua ainakaan haittaa, että tuolta voi lukea mun musiikkimaustani...

Tuota varten on paljon parempi palvelu olemassa, mikäli se on tärkein asia.

http://www.last.fm/[/quote]

No Last.fm nyt ehdottomasti pitää olla käytössä, eihän sitä ilman voi pärjätä nykyään. Mutta kas kun kaikki ne kaverini, jotka ovat Facebookissa, eivät suinkaan ole Last.fm:ssä eivätkä siellä edes käy. Onneksi Facebookin voi laittaa automaattisesti hakemaan suosikeiksi merkatut kappaleet Last.fm:stä, vaikka se nyt on vain pieni osa siitä musiikkimaun ilmaisemisesta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat