NATO/EU, Suomen itsenäisyyden viejät

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

HS:n artikkeliin pohjautuen, pistinpä nyt tännekin aiheen, kun HS ei anna yleensä julkaista mitään kriittistä:
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Robert+Gates+varoitti+Naton+hajoamis...

Ja tuohon "liittoon", jenkkien kyykytettäväksi, Helsingin Sanomatkin, suurin sanomalehtemme, avoimesti meitä vie. Onko enää kellekään epäselvää, ketä nämä NATO-myönteiset tahot, kansanedustajamme, toimittajat ja muut puolestapuhujat todellisuudessa edustavat? Eivät ainakaan Suomen kansaa. Miksi tämmöisen porukan annetaan olla äänessä. Suomen kansan on aika nousta ja lopettaa tämmöinen kyykytys. Sitä tapahtuu jokaisen muun maan taholta, koska valtiojohtomme on täysin muiden maiden armoilla. Meidän oikeuksiamme ja autonomiaamme riistävistä liitoista on aika erkaantua, koska niihin kuuluminen ei todellakaan ole Suomen kansa etu. Se tuhoaa itsenäisyytemme, ja vie omistuksemme ulkomaalaisten käsiin. Tämä markkinataloudellinen uhka on todellinen, ja voi olla jo liian myöhäistä palauttaa tilanne ilman suuria ponnisteluja ja pitkää lamakautta. Mutta itsenäisyytemme on vaivihkaa viety, ja kansanedustajat sen kun pröystäilevät veroista maksetuilla palkoillaan. Herätkää, Tapion ja Kalevan kansa! Teitä viedään!

Kommentit (13)

Vierailija

http://tinyurl.com/2mgeun

Suomi on ollut itsenäinen maa, historian mittapuun mukaan, vain hetken aikaa.
Suomi on ollut kiitoksen velka hurreille. Suomalaiset eivät olisi pärjänneet, ilman ruotsinkielistä joukko-osastoa …ei… ei!

Suomi ei ole itsenäinen valtio. Venäjän suuriruhtinaskuntana Suomella oli enemmän päätäntävaltaa kuin nyt EU:n osana.

Itsenäisyys merkitsee riippumattomuutta. Itsenäisyys ja riippumattomuus ovat tietysti sinällään suhteellisia asioita, mutta jos puhutaan nimenomaan itsenäisestä valtiosta, tietyt käsitteet ovat aika vakiintuneita: itsenäisellä valtiolla tapaa olla muista valtioista riippumaton lainsäädäntövalta sekä omiin lakeihin pohjautuva tuomio- ja toimeenpanovalta. Itsenäinen valtio päättää itse ulkosuhteistaan. Useimmilla itsenäisillä valtioilla on oma raha, mahdollisuus periä tullimaksuja itselleen jne.

Suomi ei siis ole itsenäinen valtio tällä hetkellä. Vähintäänkin metkaa on se, että itsenäisyydestä luopuminen on vain "tapahtunut", asiasta ei ole keskusteltu, ei äänestetty vaaleissa - se on vain "tapahtunut". Todella monet eivät ymmärrä vielä koko asiaa, ja kyllähän se vaikuttaa aika uskomattomalta: itsenäisyytemme on hävinnyt kuin lumi keväällä.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
ruskamies
JOS hesari joskus on "armitagea" julkaissut, se on vieläkin pöljempi aviisi, kuin olen uskonut ... !!!

Todennakoisesti ollut "henkilokohtaista" -palstalla...

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija
Seppo_Pietikainen
ruskamies
JOS hesari joskus on "armitagea" julkaissut, se on vieläkin pöljempi aviisi, kuin olen uskonut ... !!!

Ettekö te palikat tiedä HS:n keskustelupalstaa? Ihme idiootteja ootte...

Vierailija
päkäpää
On Suomi ainankin itsenäinen eroamaan EU:sta. Riippuu vain päättäjistä.

Jep, ja kun voit valita vain sellaisista edustajista, jotka eivät halua erota, niin mitä teet?

Vierailija
Armitage

Jep, ja kun voit valita vain sellaisista edustajista, jotka eivät halua erota, niin mitä teet?

Löytyy niitä EU:sta eroon haluaviakin ehdokkaita, harmi vaan että kaikki ovat erinäisten pienpuolueiden listoilta joka tarkoittaa nykyään Suomessakin läpimenon mahdollisuuksien romahtamisen lähelle nollaa.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä13828
Liittynyt27.11.2006
Armitage
Tämä markkinataloudellinen uhka on todellinen, ja voi olla jo liian myöhäistä palauttaa tilanne ilman suuria ponnisteluja ja pitkää lamakautta.

Kiitettävää suoraselkäisyyttä! Harvoin kukaan avoimesti tunnustaa että haluaisi syöstä maamme vaikeisiin aikoihin ja pitkään lamakauteen.

Ihan hyvä on myös että ymmärretään elintason romahduksen olevan väistämätön seuraus mikäli eroamme EU:sta.

Ja kiitos, ei mahdollisiin kommentteihin mitään Norja-, tai Sveitsi-esimerkkejä. Norja on öljymaa. Sveitsi puolestaan on viimeiset tuhat vuotta vaurastunut piilottelemalla muiden rahoja, lisäksi työt maassa tekee parin miljoonan siirtolaisen armeija jolla ei ole mitään kansalaisoikeuksia. Näistä kummastakaan maasta ei ole esimerkiksi Suomelle.

Ihmiset tekevät tulevaisuuden.

Vierailija
Armitage
Seppo_Pietikainen
ruskamies

JOO, varsinainen "keskustelupalsta" onkin, elinaikanani olen onnistunut
sinne saamaan tasan yhden ( 1 ) kommentin, silloin tosin kolmella palstalla ja kuvan kanssa ! Iltapäivälehtiin useammin. Minusta itsestäni hesari repi päivän pääuutisen, ilman nimeä, luojan kiitos, koska
juttu oli 101 prosenttisesti peukalosta imetty ... !!!
Mm. ilmastokeskusteluun en ole koskaan saanut tavuakaan, sen sijaan
kaikki "vegaani-taiteilijat" ja "kelloseppä-urmakare Töölöstä" kirjoittavat palstoillaan yhtenään "asiantuntevasti" ilmastonmuutoksesta !!!

Vierailija
ruskamies
Armitage
Seppo_Pietikainen
ruskamies

sinne saamaan tasan yhden ( 1 ) kommentin, silloin tosin kolmella palstalla ja kuvan kanssa

Hah, kerro toki lisää itsestäsi. Ensin irvailet että ei ihme että eivät julkaise juttujani, ja sitten kerrot että eivät julkaise omiasi... kyllä olet varsinainen aasi, ei millään pahalla.

Kyllä mun juttuja sentään on julkaistu siellä satoja, ja joskus lainattu jopa lehteen asti. Mutta kaikkein länsikriittisimpiä eivät julkaise. Varsinkaan jos ei ole linjassa Hesarin toimituksen kanssa. Se ei ole kovin journalistisen etiikan mukaista.

Vierailija
Pseudohippi
Armitage
Tämä markkinataloudellinen uhka on todellinen, ja voi olla jo liian myöhäistä palauttaa tilanne ilman suuria ponnisteluja ja pitkää lamakautta.

Kiitettävää suoraselkäisyyttä! Harvoin kukaan avoimesti tunnustaa että haluaisi syöstä maamme vaikeisiin aikoihin ja pitkään lamakauteen.

Niin, pidän sitä silti parempana vaihtoehtoa kuin kaiken autonomian menettämistä, jonka jälkeen elämme niillä rippeillä, mitä meille annetaan. Eli sangosta on vuotanut jo yli puolet pois, ainoa keino on hutaista se äkkiä pystyyn, jolloin loiskuu vielä vähän yli, mutta jää sentään jotain. Tätä menoa ollaan rutikuivia 10 vuodessa, eikä ole mitään mihin palata. Louskuttele siinä sitten kuivia leukojasi.

Vierailija
Armitage
ruskamies
Armitage
Seppo_Pietikainen
ruskamies

sinne saamaan tasan yhden ( 1 ) kommentin, silloin tosin kolmella palstalla ja kuvan kanssa

Hah, kerro toki lisää itsestäsi. Ensin irvailet että ei ihme että eivät julkaise juttujani, ja sitten kerrot että eivät julkaise omiasi... kyllä olet varsinainen aasi, ei millään pahalla.

Kyllä mun juttuja sentään on julkaistu siellä satoja, ja joskus lainattu jopa lehteen asti. Mutta kaikkein länsikriittisimpiä eivät julkaise. Varsinkaan jos ei ole linjassa Hesarin toimituksen kanssa. Se ei ole kovin journalistisen etiikan mukaista.

No voi juma... jotain tuollaista olen aavistellutkin, samat komukat / viheriäiset siellä melskaavat lukijanpalstoilla ... ovat luultavasti ujuttaneet
oman viidennen kolonnan tyyppinsä kirjoituksia valitsemaan ... tuo oli hyvä tietää, en enää koskaan lue niitä ja varoitan tuttujakin ... perkele .. !!! Eiku saatana, perun koko aviisin tilauksen.. !!!

Vierailija
DavidDuke

Suomi on ollut itsenäinen maa, historian mittapuun mukaan, vain hetken aikaa.

Suomihan on ollut aika kauan aikaa itsenäinen, jos otetaan huomioon valtiollisen järjestelmän pysyvyys. 2. ms:ssa lähes kaikki Euroopan maat valloitettiin ja poliittista järjestelmää vaihdettiin useampaan kertaan. Suomessa kuitenkin vallitsi sama järjestelmä vuodesta 1917 aina EU:hun liittymiseen asti. Toki maailmalta löytyy pitkäikäisempiäkin valtiota.

Uusimmat

Suosituimmat