Windesol - uusiutuvat energiamuodot

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nyt on avattu Windesol sivut!

Asiaa uusiutuvista energiamuodoista.

Tuulivoiman osalta sivusto alkaa olemaan jo aikalailla valmis ja tätä osa-aluetta käsitellään lähinnä kotitekoisten tuulivoimalaitosten kannalta.

http://www.puuha.dy.fi/windesol/index.p ... oimalaitos

EDIT:
sivut on vielä hieman keskeneräiset, mutta uutta asiaa tulee jatkuvasti.

Sivut

Kommentit (81)

Vierailija

Oletkos itse ylläpitäjä?

Minä en tykkää noista wiki-sivuista kun niissä ei usein vaivauduta mainitsemaan että kuka ja mitä ja miksi, vaan heti etusivu on tuollainen mitäänsanomaton. Kuin avaisi tietosanakirjan keskeltä koskaan näkemättä kantta tai esipuhetta.

Vierailija
Veikko
Oletkos itse ylläpitäjä?

Minä en tykkää noista wiki-sivuista kun niissä ei usein vaivauduta mainitsemaan että kuka ja mitä ja miksi, vaan heti etusivu on tuollainen mitäänsanomaton. Kuin avaisi tietosanakirjan keskeltä koskaan näkemättä kantta tai esipuhetta.

sivut ei olekaan vielä valmiit.

etusivu on toisaalla:
http://www.puuha.dy.fi/windesol/index.php/Etusivu

Vierailija

kaikki halukkaat, jotka ovat rakentaneet oman tuulimyllyn, niin voivat vapaasti lisätä omia tietämyksiään/kokemuksiaan tuonne.

Vierailija

Kunnon sivustolla on pääaihe, historiikkia, linkkilista, photogalleria, FAQ, haku, kontaktilomake, kommentit, vitsipalsta ja pin-up-pimujen kuvia. Se ei näytä Wikiltä. Liikkuminen sivustolla on loogista ja helppoa. Siltä pääsee pois sulkematta selainta.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

-Wikimediassa ei ole varsinaista hakemistoa. Artikkelit on luokiteltu luokkiin.

- Wikimedia ei ole yhden henkilön ylläpitämä, jokainen käyttäjä voi muokata ja ylläpitää että artikkelit ovat asia pitoisia eivätkä sisällä väärää tietoa.

- artikkelit omistaa windesol yhteisö eli jokainen käyttäjä. Artikkelit no suojattu gnu-lisensilla.

- jokaisen artikkelin yhteydessä on keskustelu sivu jossa voidaan artikkelista sekä artikkelia koskevasta asiasta keskustella.

toisen polven pilkkuvirhe

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007
tietää
Kunnon sivustolla on pääaihe, historiikkia, linkkilista, photogalleria, FAQ, haku, kontaktilomake, kommentit, vitsipalsta ja pin-up-pimujen kuvia. Se ei näytä Wikiltä. Liikkuminen sivustolla on loogista ja helppoa. Siltä pääsee pois sulkematta selainta.

pääaihe on (bioenergia), historiikki kukaan ei ole kirjoittanut vielä, linkkilista on jokaisessa artikkelissa mikäli linkit on lisätty, kuvakalleria on, faq mitä sillä tekee tietosanakirjassa?, haku on, kontaktitiedot löytyy, kommentit/kommentointi mahdollisuus löytyy esim artikkelikohtainen keskustelu tai kahvihuone yleistä kommentointia varten.

käyttöohjeissa on kuitenkin vielä petrattavaa mutta siitä huolimatta ihmiset osaa näköjään käyttää.

Vierailija
sinnipirtti
-Wikimediassa ei ole varsinaista hakemistoa. Artikkelit on luokiteltu luokkiin.

No laittakaa sitten sellainen linkki, josta pääsee niihin luokkiin.

Tuonne kun ensimmäiseksi menee, niin eihän sieltä osaa mitään löytää.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

siinähän tuo on etusivulla... lukisit rakas sherlokki...

jos se ei ole tarpeeksi selvästi, sahan sen muokata niin että on selvästi. kyllä valittajia löytyy mutta löytyykö miestä muokata ja kirjoittaa artikkeleita?

Vierailija

Hienoa työtä. Ja nyt sitten tarkkana aineiston virheettömyydestä. No onhan meitä tarkkailijoita täällä, ja varmaan kirjoittajiakin löytyy.

Lisäys: Jäähän kirjoittajan/muokkaajan IP ainakin talteen. Mieluimmin myös kirjoittajan/muokkaajan tietojakin sekä käsittely pvm. saisi olla esillä esim. jonkun listan muodossa jonkun linkin alla.
Isossa Wikissä on todellakin se hankaluus, että ei tiedä kirjoittajata/muokkaajasta mitään.

Vierailija
Denzil Dexter
Hienoa työtä PoLe! Tuollaista itserakentajan opasta olen etsiskellytkin.

kiitokset menee myös sinnipirtille ja NdFeB:lle

Vierailija
PoLe
Denzil Dexter
Hienoa työtä PoLe! Tuollaista itserakentajan opasta olen etsiskellytkin.

kiitokset menee myös sinnipirtille ja NdFeB:lle :)

mä oon laiska editoimaan sinne mitään (havaittu jo wikissä), mutta voisko vaikka tämä keskustelu jäädä jonkinlaiseksi jokamiehen vinkkilistaksi sivuillesi? en tosin tiedä mitä lehti sanoo...

se mitä kaipaisin, olisi ihan simppeli tapaa kertoa joku asia sinne ja jättää muiden päätettäväksi mitä siitä kerrotaan jos mitään. sama pätee havaittuihin virheisiinkin.

Vierailija

Wiki ei ole mikään keskustelufoorumi. Siellä pitää olla faktaa, ei mielipiteitä puolesta tai vastaan. Viileän analyyttista tietoa vain. Sitä lukevat varmasti muutkin kuin kourallinen tämän foorumin kirjoittajista.
Wiki-tyyppisiä sivustoja käytetään usein "lähteinä", joten sitä suuremmalla syyllä pitää olla tarkkana.

Uskon että tuon Wikin perustajat tarkkailevat varsin tiiviisti kirjoituksia/muokkauksia, koska se on heidänkin ja kaikkien edun mukaista. Ehdotuksia voi uskoakseni tehdä perustajille tämänkin kautta, tai YV:nä

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

Ensin täytyy kyllä vetää sanoja takaisin. Kyllä windesol tarvitsee ns. Ukk:n. Kylläkin koskien itse windesolia.

tarkoitushan ei ole alkaa kilpailemaan tiede-lehden kanssa eikä minkään muun instansin kanssa. Tämä nyt tehtiin sen vuoksi että bioenergiaa koskevat asiat ovat aika hajallaan netissä joten uskon että käyttäjiä riittää. Aamulla windesolin sivuja oli avattu kaikenkaikkiaan n. 3000 kertaa, koneita yli 450 joista suurin osa on tullut googlen kautta tilastojen mukaan. softaa kehitetään sitämukaan kun keretään.

vasemmassa reunassa löytyy linkki kahvihuoneeseen jossa voi esittää ehdotuksia itse windesolia koskien.

sitten näille jotka valittavat/moittivat teilläkin on mahdollisuus muokata sivustoja paremmaksi. Sillähän ei ole merkitystä kuinka paljon mutta kunhan kirjoittaa laadukasta tekstiä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat