B12 vitamiini, vihannekset yms skeidaa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen tehnyt koetta itselläni.

En ole 4 vuoteen syönyt yhtään lihaa, enkä ole korvannut sitä millään, ainakaan tietoisesti.

En ole 4 vuoteen syönyt mitään muuta vihannesta tai hedelmää, kuin silloin tällöin banaanin. Senkin vain mahan täytteeksi.

Jossain välissä söin satunnaisesti vitamiinipillereitä, mutta sekin oli lyhyt ja turha kausi.

Olen syönyt leipää, makaronia, joskus kalaa, kananmunia ja ranskalaisia. Olutta tai viiniä päivittäin, maitoa ja juustoa aika usein. Kasvishernekeittoa, nuudeleita, joskus harvoin perunoita. Ainoa ulkonasyönti on satunnainen kasvispizza.

En ole urheillut tai edes kävellyt juuri yhtään (vaikka sinänsä haluaisin).

Silti oloni on normaali ja peruskuntoni hyvä. Hapenottokyky on huono, sen huomaa kun hengästyy portaissa 3-4 kerroksen kohdalla. Ennen meni 5 kerrosta noin vaan. Ero johtuu lähinnä alkoholin tuomasta 30% ylipainosta. Mutta voin esim pyöräillä 45min täyttä vauhtia edelleen. Olen pari kertaa kokeillut.

Ainoa terveysongelma on ientulehdus. Mutta en usko että se johtuu hedelmien tai vihannesten puutteesta, vaan ennemminkin siitä, etten ole käynyt hammaslääkärilläkään 8 vuoteen. Ei ole tarvinut. On tullut teestä tai kahvista hammaskiveä, joka aiheuttaa ientulehduksen.

Ihminen on sopeutuvainen, tai sitten joku muu laji on. Tämä oli helppo koe, koska vihaan ruokakaupassa käyntiä muutenkin.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Hedelmäthän ehkäisevät ientulehdusta ja hammaslääkärillä käynti ei mielestäni siihen vaikuta niin paljoa.. Hedelmien puutosta mielestäni. Kala on LIHAA. Hapenotto kyky taas voi johtua hemoglobiinista, rautaa saa esim. Maksasta.

Vierailija

Ei se hengästyminen vaan siitä palautuminen kertoo kunnosta. Harjoittelematta tosin tuntemus on voimakas ja ehkä hengitystäkin ilmenee enemmän.

Hirmukunto muuten tuntuu hyvältä. Olen kokenut. Niin senkin kun puoli tuntia kävelyä tasaisella oli liikaa.

Halpa ja hyvä tapa aloittaa hedelmät on tomaattimurska tölkissä, jota voi makeuttaa ja kauhoa naamaansa. Se on marja.

Vierailija

B12 vitamiinia tarvitaan punasolujen rakentamisessa. Sitä saa lihan lisäksi esim. vehnänalkioista ja auringonkukansiemenistä. Lisäksi sitä on lisätty ainakin alpro soya tuotteisiin.
Yleensä B12 vitamiinin puute ilmenee epämuodostuneiden punasolujen tuotanosta.
Sen tarve ei kuitenkaan ole mitenkään massiivinen.

Vierailija
Radiant Dragon
B12 vitamiinia tarvitaan punasolujen rakentamisessa. Sitä saa lihan lisäksi esim. vehnänalkioista ja auringonkukansiemenistä. Lisäksi sitä on lisätty ainakin alpro soya tuotteisiin.
Yleensä B12 vitamiinin puute ilmenee epämuodostuneiden punasolujen tuotanosta.
Sen tarve ei kuitenkaan ole mitenkään massiivinen.

Ei kyllä löydy B12-vitskua mistään kasvikunnan tuotteesta. Juurikin sen takia sitä on moneen vegaaniseen tuotteeseen lisätty.

http://en.wikipedia.org/wiki/B12#Sources

Vierailija

On ne olemassa, B12 yms. Molekyylejä on kaikenlaisia. Voisin keksiä pari uutta joka päivä, jos alan lämmittämään ureahöyryjä tuhanteen asteeseen.

Mutta mitään näitä teidän aineita ei kuitenkaan tarvita missään ! Ainakaan minä en näköjään tarvi. 4 vuotta lienee riittävän pitkä aika muuhun kuin osteoporoosin testaamiseen.

En ihmettele sitä, että 90% teistä narreista uskoo ufoihin.

Oliko se C- vai D-vitamiini, josta juuri todettiin, ettei sitä ole edes olemassa. Silti äsken joku viittasi siihenkin.

Vierailija

Taitaa kiinnostaa itseäsi enemmän koska otit asian esille. Ne joilla on ravitsemusongelmia, ei tiedosta ruuan sisällöstä mitään. Se on heille vain hyvää tai huonoa tai outoa. Heille vitamiini-sana voi merkitä vaikka jotain pesuainepaketin kyljessä kait.

Vierailija
Anthrax`
Hedelmäthän ehkäisevät ientulehdusta ja hammaslääkärillä käynti ei mielestäni siihen vaikuta niin paljoa.. Hedelmien puutosta mielestäni. Kala on LIHAA. Hapenotto kyky taas voi johtua hemoglobiinista, rautaa saa esim. Maksasta.

Mistäs sitä maksaa saa? Onko jollain kasviksella muka maksa?

Vierailija
JariRT
Hyvä, että syöt sentään kananmunia (ja kalaa). Se pelastaa paljon.

Okei. Lopetan nekin. Olen melko varma ettei niitäkään tarvita.

Vierailija
Bodum

Ei kyllä löydy B12-vitskua mistään kasvikunnan tuotteesta. Juurikin sen takia sitä on moneen vegaaniseen tuotteeseen lisätty.

http://www.vegaaniliitto.fi/vegaia/2000/kevat/B12.html

ensinnäkkin vituttaa kun joku on
uuber varma asiasta...
vaikka ei ole...

turha sanoa ETTEI LÖYDY MISTÄÄN....
kun edes kaikkia ei ole löydetty.

edittänä vielä tästä b12 paskasta...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Battery
ja VEGAANINEN...

voi perse..

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Boysen
Olen tehnyt koetta itselläni.

En ole 4 vuoteen syönyt yhtään lihaa, enkä ole korvannut sitä millään, ainakaan tietoisesti.

En ole 4 vuoteen syönyt mitään muuta vihannesta tai hedelmää, kuin silloin tällöin banaanin. Senkin vain mahan täytteeksi.

Jossain välissä söin satunnaisesti vitamiinipillereitä, mutta sekin oli lyhyt ja turha kausi... jne.

Ja ikäsi on?

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

rita
Seuraa 
Viestejä65
Liittynyt30.4.2005

Hammaslääkärillä kannattaisi kyllä käydä tarkistuttamassa hampaiden kunto. Aina on parempi, jos hampaat ja ikenet voidaan hoitaa vähällä vaivalla ajoissa kuin, jos myöhemmin joudutaan tekemään täysremontti. Minua vanhempi sukupolvi sai joskus jo rippilahjaksi tekarit, mutta on niitäkin joilla on omat hampaat vielä 90 iässäkin.

Vierailija

Olen syönyt mitä eteen tuodaan, lihaa paljon ja mäcin burgereitakin
kerran vuoden päivät kaksi joka päivä, viinaa juon siinä missä muutkin
ja nuorena tupakoinkin, vain salaatit olen jättänyt jäniksille ja minulla
on 65-vuotiaana 30-vuotiaan kunto ... Cooper .. no jaa, jos näen aamulla herättyäni partapeilissä Gary Cooperin, johtuu se vain siitä, että ovat
herättäneet väärän miehen ... !!

Vierailija
Boysen

Oliko se C- vai D-vitamiini, josta juuri todettiin, ettei sitä ole edes olemassa. Silti äsken joku viittasi siihenkin.

missä näin on todettu?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat