USA haluaa aseistautunueita turvamiehiä Eurooppa-lennoille.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200802117234835_ul.shtml

Eli USA vaatiii joidenkin EU maiden lentoyhtiöiden palkkaavan aseistautuneita turvamiehiä Yhdysvaltain lennoille ja takaisin. Muistan tämän vaatimuksen nousseen jo jokin aika sitten esille, mutta jokatapauksessa pelästyin kun luin asian oleva tapetilla edelleen.

Vähän luulen, että tuo aseistautunut turvamies lennolla aiheuttaa pienenmuotoista asiakasmuuttoa muihin lentoyhtiöihin, itse en ainankaan uskaltaisi mennä lentokoneeseen, jossa käyskentelee joku turvamies aseineen vaikkakin ase saattaa olla enintään tainnutuspyssy.

Kommentit (7)

Vierailija

Ei siinä Goldfingereitä silti käy vaikka ysillä poksauttaakin ikkunan rikki. Eiköhän lentokoneiden mahdollisia vartijoita tutkita vähän tarkemmin kuin nakkikioskin myyjiä...

Vierailija
päkäpää

Vähän luulen, että tuo aseistautunut turvamies lennolla aiheuttaa pienenmuotoista asiakasmuuttoa muihin lentoyhtiöihin, itse en ainankaan uskaltaisi mennä lentokoneeseen, jossa käyskentelee joku turvamies aseineen vaikkakin ase saattaa olla enintään tainnutuspyssy.

Miksi pelkäät aseistautuneita turvamiehiä? Pelkäätkö Suomen poliisiakin?

Vierailija

Tuo olisi ehkä parempi ratkaisu kuin tavallisten ihmisten yksityisyyden loukkaaminen järjettömillä turvatarkastuksilla. Ainakin ratkaisu kuulostaa yksinkertaiselta ja tehokkaalta, mutta vaarana on tietysti hätävarjelun liioittelu.

Esim. Kun joku jumittuu koneen ahtaaseen vessaan, lukko ja tyyppi
ammutaan armuuden vuoksi.

Uusimmat

Suosituimmat