Miss Suomi: Suomi tarvitsee kerjäläisiä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.iltalehti.fi/missit/200802117232239_mm.shtml

Vastasit samaisessa keskusteluohjelmassa sanaan kerjäläinen, että heitä tarvitaan Suomessa. Miksi olet tätä mieltä?

- En ajatellut paljon mitään. Se oli minun ensimmäinen tv-haastatteluni. Mielestäni yhteiskunta kuitenkin tarvitsee toimiakseen myös vähäosaisempia. Jos kaikilla olisi asiat hyvin, niin menettäisimme työpaikkoja. Se on fakta, tarvitsemme heitä, jotta paletti pyörii. Niin minä ajattelen.

Esikuva?
Tuleva kansanedustaja?
Osoitus yhteiskunnan kiristyvistä arvoista?

Sivut

Kommentit (24)

asdf
Seuraa 
Viestejä11075
Liittynyt16.3.2005

No voi hyvää päivää. Ymmärrän, että Nybergin "sanapelissä" sanotaan mitä sattuu, ideahan on vastata mahdollisimman nopeasti, mitä joistakin sanoista tulee mieleen, mutta tuo, että IL:n haastattelussa seisoo sanojensta takana ja selittelee niitä... Olisi vaikka sanonut, että eka tv-esiintyminen jännitti sen verran, että tuli sanottua kaikkea, mikä ei edes pidä paikkaansa, mutta miksi yrittää selitellä, että Suomi tarvitsee kerjäläisiä, muuten menettäisimme työpaikkoja. Mikähän logiikka tuossa on? Ja että vaaleat ei oikeesti ole tyhmempiä, mutta niillä se tyhmyys korostuu... Juupajuu.

Vierailija
Alaston_Apina
En ajatellut paljon mitään. Se oli minun ensimmäinen tv-haastatteluni. Mielestäni yhteiskunta kuitenkin tarvitsee toimiakseen myös vähäosaisempia. Jos kaikilla olisi asiat hyvin, niin menettäisimme työpaikkoja. Se on fakta, tarvitsemme heitä, jotta paletti pyörii. Niin minä ajattelen.

Mielestäni on hyvä, että vähäosaisempi puolustaa vähäosaisempia, kerjäläinenhän hänkin on. Jos kerjäläisiä ei olisi, ei hän missin titteliä olisi vailla. Niin minä ajattelen.

Vierailija
Matti E Simonaho
Alaston_Apina
En ajatellut paljon mitään. Se oli minun ensimmäinen tv-haastatteluni. Mielestäni yhteiskunta kuitenkin tarvitsee toimiakseen myös vähäosaisempia. Jos kaikilla olisi asiat hyvin, niin menettäisimme työpaikkoja. Se on fakta, tarvitsemme heitä, jotta paletti pyörii. Niin minä ajattelen.

Mielestäni on hyvä, että vähäosaisempi puolustaa vähäosaisempia, kerjäläinenhän hänkin on. Jos kerjäläisiä ei olisi, ei hän missin titteliä olisi vailla. Niin minä ajattelen.

Tuo lainaus ei ole minulta vaan miss suomelta...

Vierailija
Alaston_Apina
Matti E Simonaho
Alaston_Apina

Tuo lainaus ei ole minulta vaan miss suomelta...

Pyydän anteeksi vedoten siihen, että Kirjan mukaan me kaikki olemme alastomia Jumalan edessä, ja Darwinin mukaan me olemme kehittyneet apinasta. Toki täytyy mainita ja muistuttaa siitä, että Darwinin esitys on teoria ja että teoria ei ole totta. Darwinin teoria on näin ollen todistettu vääräksi, koska minä en ole teoria. Minä olen absoluuttinen fakta.

PS: Edellinen ei ole lainaus Miss Suomelta.

Vierailija
asdf
Olisi vaikka sanonut, että eka tv-esiintyminen jännitti sen verran, että tuli sanottua kaikkea, mikä ei edes pidä paikkaansa, mutta miksi yrittää selitellä, että Suomi tarvitsee kerjäläisiä, muuten menettäisimme työpaikkoja. Mikähän logiikka tuossa on?

Varmaan tarkoitti sitä, että jos ei olisi köyhyyttä niin silloin työpaikat vaarantuisivat mm. kunnallisilta psykiatreilta, sossuilta, osin poliisiltakin, tutkijoilta jne.?

Vierailija

ketä nämä missikisat/missit ylipäätään kiinnostaa?
(siis muussa mielessä kuin, että kuinka helv typeriä ne ovat)

Vierailija
ronko7eus

Perustuu lähinnä keskiaikaiseen ihmiskauppaan jossa "valitaan kaunein". Sitten pystytetään paalu, "Miss Suomi" sidotaan paaluun, risuja kasataan jalkojen juureen, risti käteen ja risut tuikataan tuleen.

Herra on saanut omansa, ja omaiset kerää mitä jäljelle on jäänyt.

Vierailija

On se hyvä, että se nykyinen missin grillaus, on vain kuvainnollista, ja että missi on vain silmänruokaa eikä suun.

Vierailija
Matti E Simonaho
ronko7eus

Perustuu lähinnä keskiaikaiseen ihmiskauppaan jossa "valitaan kaunein". Sitten pystytetään paalu, "Miss Suomi" sidotaan paaluun, risuja kasataan jalkojen juureen, risti käteen ja risut tuikataan tuleen.

Herra on saanut omansa, ja omaiset kerää mitä jäljelle on jäänyt.

Aika paha .

Vierailija
Kuukkeli
asdf
Olisi vaikka sanonut, että eka tv-esiintyminen jännitti sen verran, että tuli sanottua kaikkea, mikä ei edes pidä paikkaansa, mutta miksi yrittää selitellä, että Suomi tarvitsee kerjäläisiä, muuten menettäisimme työpaikkoja. Mikähän logiikka tuossa on?

Varmaan tarkoitti sitä, että jos ei olisi köyhyyttä niin silloin työpaikat vaarantuisivat mm. kunnallisilta psykiatreilta, sossuilta, osin poliisiltakin, tutkijoilta jne.?

Olen samaa mieltä. Hän on hahmottanut yhteiskunnan rakenteet hyvin ja nähnyt että monet asiat perustuvat räikeään eriarvoisuuteen. Mukavaa keskiluokkaista elämää elävä virastorotta hankkii leipänsä holhoamalla ja kontrolloimalla köyhiä, jotta hänen luokkansa elämä ei häiriintyisi. Ylemmyydentunnekkin täytyy säilyttää ja ilman alempia, sitä ei voi tuntea.

Tyttö on kokemattomuuttaan liian suorasanainen tai jopa laskelmoiva.
Se Miss South Carolina sai kohtuuttomasti julkisuutta.
http://www.youtube.com/watch?v=WALIARHHLII
http://www.youtube.com/watch?v=yB8kgdvbVNg&NR=1

Vierailija
Matti E Simonaho

Pyydän anteeksi vedoten siihen, että Kirjan mukaan me kaikki olemme alastomia Jumalan edessä, ja Darwinin mukaan me olemme kehittyneet apinasta. Toki täytyy mainita ja muistuttaa siitä, että Darwinin esitys on teoria ja että teoria ei ole totta. Darwinin teoria on näin ollen todistettu vääräksi, koska minä en ole teoria. Minä olen absoluuttinen fakta.

Ja sinun höpinäsikö sitten ovat faktaa? Siinä menee taas pullat ja jauhot iloisesti sekaisin teorian käsitteen ymmärtämisessä. Teoria ei ole yhtäkuin epätosi. Keksipä Darwinin tilalle paremmin tieteellisesti paikkansapitävä teoria? Sinun esittämäsi "meteoriitti iski suomeen ja olemme jonkinlainen valittu kansa" ja samantyyliset eivät kelpaa. Ei myöskään mitään mihin sisältyy sanat: koska minä uskon tai mikään viittaus jumalaan/viisaaseen suunnittelijaan. Edellisten pohjalta ei paljoa tieteellisesti pitäviä teorioita näet rakennella.

Itse aiheesta: Missillä vähän lipsahti siinä nybergissä, mutta ainakin minä sain siitä hyvät naurut, kuten varmaan moni muukin. Kaikki jälkeenpäin selittely onkin sitten aivan hvetin typerää ja todistaa kyllä sitä, että ei siellä päässä tainnut sittenkään mitään liikkua.

Minkä ihmeen vuoksi missejä pitää valita? Että löydettäisiin tyhjäpäisiä teinipimuja jääkiekkoilijoiden partnereiksi? Tyhjänpäiväinen kisa, mutta saavatpahan vanhat ukot vähän kähmittävää kun missikandidaatit epätoivoissaan joutuvat edetäkseen luultavastikin sietämään aika paljon. Jos siellä lavalla on kerran pakko keikkua tuijoteltavana ja kertomassa aivokuolleita juttuja niin perse paljaaksi sitten kokonaan tai lopettakaa koko homma.

Vierailija
Peksu
Teoria ei ole yhtäkuin epätosi.

Tiede on itse todistanut että teoria ei ole totta, koska sen voi todistaa valheeksi uudella valheella. Se ei ole teoria, vaan absoluutinen fakta.

Peksu
Keksipä Darwinin tilalle paremmin tieteellisesti paikkansapitävä teoria?

Minä en harrasta teorioita, on vain "ON" ja "EI". Mitä minun sukuuni tulee, niin siinä sukupuussa ei ole yhtään apinaa. Mutta en mene vannomaan sitä, etteikö ole sukua joka on kehittynyt apinasta, koska luonnostaan se joka on kehittynyt apinasta, tuntee yhteenkuuluvutta apinan kanssa. Että yksi on kehittynyt apinasta, ei koskaan merkitse sitä, että kaikki ovat.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat