Oliko Jeesus Perverssi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Raanatussa on kertomus Jeesuksesta ja samarialaisesta naisesta...
Näin kuuluu Agisonin kommentaari!
Eräs samarialainen(hmm...) nainen tuli ammentamaan vettä, ja Jeesus sanoi hänelle:"Anna minun juoda vettä astiastasi(ihanko SIELTÄ?). Opetuslapset olivat menneet kaupunkiin ostamaan ruokaa.

Samarialaisnainen sanoi: "Sinähän olet juutalainen(PELOTTAVA!) kuinka sinä pyydät juotavaa samarialaiselta naiselta? Juutalaiset eivät näet ole missään tekemisissä samarialaisten kanssa.(eivät sekaannu, no SELLAISIIN). Jeesus sanoi naiselle: "Jos tietäisit minkä lahjan Juumala on antanut(tämä Baal Moolokki tahtoo murhata kaikki pikku SPEdet...)

ymmärtäisit, kuka sinulta pyytää juotavaa(MIES!), pyytäisit itse häneltä ja hän antaisi sinulle elävää vettä(sellaista valkeaa?). Nainen sanoi:" Herra, eihän sinulla ole edes astiaa ja kaivo on syvä(luuli kuohituksi?). Mistä sinä lähdevettä ottaisit?(tylsää...luuli) Et kai sinä ole suurempi kuin isämme Jaakob, jolta olemme saaneet tämän kaivon(oliko Hällä isompi?). Hän joi itse tämän kaivon vettä(nokialla oli samanlaista jonkin aikaa?), ei enää koskaan ole janoissaan(en kehottaisi juomaan omaa visvaa?). Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä(kokeilin itse!). Nainen sanoi: Herra anna minulle sitä vettä, silloin minun ei enää tule jano eikä minun tarvitse käydä täällä veden haussa...(Sykli olisi aika kiivas?) Jeesus sanoi hänelle: "Mene hakemaan miehesikin tänne."(tyhmä? siinähän se oli eessään). Ei minulla ole miestä(sokea?) Viisi miestä sinulla on ollut ja se, jonka kanssa nyt elät, ei ole sinun miehesi(sillä oli kaverit ruuanhaussa...) Siinä puhuit totta. Nainen sanoi:" Herra, huomaan, että sinä olet profeetta. (Agison on plopheetta) jne...

Oleellista oli, että tuli(eli himokas epäily ei ollut vielä syttynyt) nyyh, ehkei koskaan?

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat