Mitä lainvastaisia tekoja olet tehnyt?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Teen pienimuotoista sosiologian harjoitustyötä ja toivoisin keskustelua rikoksista, rikollisista ja tekemistänne lainvastaisista teoista
Mitä lainvastaista olet tehnyt ja miksi? Tiesitkö, että se on vastoin lakia? Oliko sinua pitänyt rangaista, miksi?
Mikä on mielestäsi rikos ja rikollinen? Mitkä teot pitäisi olla rangaistavia, mitkä ei ja miksi?

Sivut

Kommentit (96)

Vierailija

kävellyt päin punaista, ajanut autoa kolmen terassioluen jälkeen jolloin taisi sallittu raja ylittyä, ajanut ylinopeutta, imuroinut ( en tarkoita mattoa ), funnysigarettes ja siinäpä ne taisi olla. Olen joskus tainnut myös kusaista julkiselle paikalle ja olen myös juonut julkisella paikalla olutta mutta ei taida olla lain kieltämää vaan ainoastaan jotain kaupungin järjestyssääntöjä.

Sakkoja olisin sietänyt saada ylinopeuksista, ehkä, tapahtuivat moottoritiellä ja ajoin vaan muiden mukana ylinopeutta. Kolmen terassioluen jälkeen en tiedä mikä promille mahtoi olla, mutta saattaa olla, että sakkoraja tuli ylitettyä.
Muista en näe syytä minua rangaistavan.
Rikoksen, ollakseen rangaistava, pitäisi jotenkin kohdistua muihin ihmisiin tai aiheuttaa haittaa jollekkin toiselle/toisille.
Myöskin lakien/lakisäätäjien pitäisi olla ajanmukaisia.

Vierailija
justinkeyskill
Teen pienimuotoista sosiologian harjoitustyötä ja toivoisin keskustelua rikoksista, rikollisista ja tekemistänne lainvastaisista teoista
Mitä lainvastaista olet tehnyt ja miksi? Tiesitkö, että se on vastoin lakia? Oliko sinua pitänyt rangaista, miksi?
Mikä on mielestäsi rikos ja rikollinen? Mitkä teot pitäisi olla rangaistavia, mitkä ei ja miksi?
No en kait nyt ihan lainvastaisia, mutta paheksuttavia tekoja kait kylläkin.
Silmäni ei millään pysy erossa kaunottarien muodoista. Tämä ilmenee mulla lähinnä kesäisin. Kaippa tuokin lähentelee seksuallista häirintää, vaikka tosi kaukaa joskus katonkin. Naapurin muijakin on kesäisin bikineissään pää alaspäin, kun katon sitä peilikaukoputkella.

Vierailija

Punaisia päin kävely sekä ns. tekijänoikeuksien alaisen materiaalin jakaminen toistaiseksi ainoita rikkeitä

ajattelin lisätä verettömän vallankaappauksen listaan piakkoin

myös kannabista olisi mukava kokeilla

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Katsastamattomalla autolla ajaminen. Tosin se oli kyllä katsastuskuntoinen, eikä ollut minun.

edit. Ainiin. Nakkasin pentuna kiven naapurin ääliöpojan auton takalasiin. Se oli vahinko, mutta lasi meni ihan siruiksi. En tunnustanut. Olen siitä vähän vahingoniloinen, vaikka en olisi kyllä tahallani moista tehnyt.

No punasiapäin kävelyä on tullut joskus tehtyä ja tullee edelleen.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... ntomoraali
Tuolla muun muassa käytiin aikoinaan aiheesta mielenkiintoista keskustelua.

Avaamasi aihe on mielenkiintoinen ja laaja.
Ensimmäinen kivenheittäjä -vertaus on oivallinen.
Minkälaisen rikoksen itse kunkin moraali hyväksyy/ei hyväksy, on aina keskustelua herättävä aihe.
"Minä en ainakaan tekisi sitä", ajattelen itse usein.
Mielenkiinnolla odotan jatkoa keskusteluun.

Vierailija
justinkeyskill
Jos olet ihan tosissasi ja tarkoitusperäsi ovat hyväksyttäviä, niin kerrotaan, kerrotaan. Tiedät kuitenkin, että vaikka ollaankin nimimerkin varjoissa, niin kukaan ei tule kertomaan täysin totta tekosistaan. Voidaan siis kertoa, että mitä on "nähnyt tai kuullut" tyyliin.

Niistä olisi paljonkin kerrottavaa. Ihan ensin haluan kyllä oikaista, että rikollinen sana ei ole enää juurikaan käytössä, vaikka on olemassa Rikoslaki. Rikollinen yhdistetään jotenkin, ainakin minun mielestä, johonkin gangsterihommiin ja isoihin juttuihin. Tosin talousrikolliset ovat omassa kastissaan.

Ovathan sakkonsa maksamatta jättäneet, ja siitä muuntorangaistukseksi, eli vankilatuomion saaneet myös talousrikollisia. Vai onko?

Sanat, käsitteet ovat muuttuneet. Nykyään vankilaan joutuneesta pitää käyttää nimitystä vapausrangaistusta suorittamassa jne.... Samaa asiaa tarkoittaa.

mskomu
Seuraa 
Viestejä672
Liittynyt10.10.2005

Olen rikkonut tekijänoikeuslakia. Nykyään olen kyllä melkolailla lopettanut tuon touhun. Joskus harvoin haen musiikkia ja mikäli levy on hyvä, niin ostan sen sitten.
Lievää ylinopeutta on tullut ajettua muutamia kertoja. Varsinkin silloin, kun on ajanut autolla Kajaanista Tenolle, niin loppumatkalla vähäisen liikenteen ja hyvän näkyvyyden yhdistelmä saa yleensä nostamaan ajonopeuttakin hieman.
Olen tainnut virtsata julkisella paikalla joskus ja alkoholia on tullut juotua julkisella paikalla.

prkl, minähän olen oikea suurrikollinen, vaikka olenkin pitänyt itseäni aina suht. lainkuuliaisena.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Voiko sen perusteella tuomita tai joutua vastuuseen mitä sanoo netissä? Jos vaikka kertoisin nyt että olen käyttänyt huumeita, sekaantunut alaikäiseen, varastanut omaisuutta, ajanut ylinopeutta, ajanut ilman ajokorttia, tehnyt ilkivaltaa muiden autoille ja asuntojen ikkunoille, käyttänyt ilotulitteita vahingoittamaan muiden autoja, juonut alaikäisenä, tarjonnut alaikäisille ja yrittänyt murhaa, niin tulisiko siitä jotain seurauksia?

くそっ!

Vierailija
justinkeyskill
Teen pienimuotoista sosiologian harjoitustyötä ja toivoisin keskustelua rikoksista, rikollisista ja tekemistänne lainvastaisista teoista Mitä lainvastaista olet tehnyt ja miksi? Tiesitkö, että se on vastoin lakia? Oliko sinua pitänyt rangaista, miksi? Mikä on mielestäsi rikos ja rikollinen? Mitkä teot pitäisi olla rangaistavia, mitkä ei ja miksi?

Lutherin mukaan, minä olen rikkonut lakia koska olen syntynyt Suomalaiseksi. Ilman minkäänlaisia todisteita, minulle sanottiin lapsena, että olen kaikkien lakien rikkoja (syntinen), vaikka en osannut puhua enkä ollut ottanut askeltakaan elämässäni. Lapsen opettaminen kaikkien lakien rikkojaksi (syntiseksi) on kaikkien lakien rikkomista. Minulle on opetettu, että olen Lutherilainen, vaikka olen Suomalainen ja minkään muumaalainen minä en voi olla. Lutherilainen minä en voi olla, koska maata nimeltä Luther ei ole olemassa. Jos vastasyntynyt suomalainen lapsi, ja kaikista vanhin suomalainen, ja kaikki mitä heidän välillä on, ovat kaikkien lakien rikkojia, niin se merkitsee m.m. sitä, että tasavallan presidentti on murhaaja, raiskaaja, tappaja, valehtelija j.n.e. Siitä pitää esittää konkreettisest todisteet. Jos et voi konkreettisia todisteita esittää kaikista syytteistä, kyseessä on rikos Suomen kansaa ja kaikkia kansakuntia vastaan.

Vierailija
Ronron
Voiko sen perusteella tuomita tai joutua vastuuseen mitä sanoo netissä? Jos vaikka kertoisin nyt että olen käyttänyt huumeita, sekaantunut alaikäiseen, varastanut omaisuutta, ajanut ylinopeutta, ajanut ilman ajokorttia, tehnyt ilkivaltaa muiden autoille ja asuntojen ikkunoille, käyttänyt ilotulitteita vahingoittamaan muiden autoja, juonut alaikäisenä, tarjonnut alaikäisille ja yrittänyt murhaa, niin tulisiko siitä jotain seurauksia?

Heti kun myönnät mitään noista ja painat entteriä niin karhuryhmä syöksyy ovesta sisään

tod. ei tulisi seuraksia kuitenkaan, ei kukaan jaksaisi alkaa selvittämään kuka on nettipalstalla sanonut mitä milloinkin

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Olen ajanut ylinopeutta ja kerran ilman turvavyötä. Lisäksi olen kuljettanut kuorma-autolla kolmea matkustajaa. Maksimi olisi ollut 2.
Niin ja onhan niitä pysäköintisakkojakin jokunen.

Vierailija

En kai mitään niin kovin ihmeellisiä rikkeitä oo tehny. Mieleen tulee ainakin:

-ylinopeus
-rattijuoppous, kerran, ja sitä näistä kaikista häpeen eniten
-muutama myymälävarkaus joskus nuorempana
-huumeet, lähestulkoon kaikki kokeiltuna, savut eksyy piipun pesään vieläkin silloon tällöön ja jotain muutakin laitonta ainetta voi kerran pari vuodessa suonissani virrata
-julkisella paikalla juopottelu, kusella käynti...
-punaisia päin kävely/ajaminen ns. vanhoilla vihreillä
-alaikäisenä juominen ja väärien henkilöpapereiden käyttö edellä mainitun mahdollistamiseen ja ravintolaan pääsemiseen
-oon varmaankin joskus saanut tuloja jotka olis pitänyt ilmoittaa verottajalle, siis pimeetä duunia
-alaikäiselle alkoholin ja tupakan välittäminen (ite 18, kaveri 17, perus settiä)
-lääkkeiden väärin käyttö
-viranomaisen harhaanjohtaminen
-downloadaus ja jakaminen
-parkkitikettejä on pari napsahtanu

Ainakin nyt noi, ei mitään maailmaa kaatavia imo. Syyt näihin rikoksiin on moninaisia. Enemmän tai vähemmän tietoisesti oon nämä tehnyt. Mutta mutta, onkos se rikos tosiaan rikos ollenkaan jos siitä ei kärähdä.

Vierailija

Musiikkia ja pelejä on tullut ladattua laittomasti. En ikinä käytä pyöräilykypärää. Olen juonut alkoholia ja käynyt monesti baareissa alaikäisenä. Muuta en nyt keksi, vaikka kuinka mietin.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Jätin auton Armonkalliolla (Tampereella) jonkinlaisen pahaisen liittymän kohdalle. Siis toiselle puolelle. Tuli armoton rikemaksu.

Jätin parkkikiekon asentamatta puolen kilometrin mittaisella suoralla Tammelan torilta puoli kilsaa (sen pitkän punaisen rakennuksen luona). Tuli aivan säälimättä lappu lasiin.

Jätin Nokialla auton Kauppakadulla parkkiin ilman kiekkoa. Aivan mieletön rikemaksu siitä siunaantui.

Kaikissa noissa on ollut haaskalintu varmaan jossain katonreunalla kytiksessä. Kävi se niin nopeasti.

Näin olen ollut kelvoton noin 20 vuoden ajan. En saane taivaspaikkaa. Mutta eivät saa nuo haukatkaan. On ne niin alimpaan toivoitettu monasti. Nimittäin olisin lahjoittanut nuo rahat nälkään kuoleville mutta kun ne ryöstettiin noin. Niillä olisi saanut tuhansia pieniä ruoka-annoksia. Nyt ne menivät kaupunkien herrain pippalomaksuihin.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat