psykiatrin vastaanotto?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

jos alaikänen menee psykiatrin juttusille kerrotaanko siitä vanhemmille? kaverini sanoi ettei kerrota. mutta entä sitten jos psyka päättääkin ettei potilasta voida hoitaa avo-hoidossa vaan haluaa laittaa suljetulle tai vastaavalle...voiko siitä kieltäytyä vai onko psykalla tällöin oikeus laittaa pakkohoitoon?...ja sitten kertoa vanhemmille?

missä menee raja ettei potilasta enään voida hoitaa avo-hoidossa?

anteeksi nyt taas että tulen vaivaamaan tänne palstalle, mutta muualtakaan voi oikein kysyä. että älkää kiitos alkako mitään valittamaan.

Sivut

Kommentit (147)

Vierailija

jos vaikka sanottais että henkilö on pahasti masentunut, viiltelee, pistelee itseensä neuloja.... (jopa niinkin pahasti että tunto ja liikuntakyky ovat ajoittain lähteneet paikallisesti), on yrittänyt ja harkitsee itsemurhaa. ulkopuolisen silmin henkilö kuitenkin näyttää "täysin" terveeltä. tosin koulumenestys kärsii esim. lintsauksesta ja väsymyksestä ja haluttomuudesta. jne..... ???

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Psykiatrilla on vaitiolovelvollisuus, joten ei hänellä ole oikeutta tietääkseni puhua/kertoa vanhemmille asioitasi, tosin jos psykiatri toteaa sinun tilasi olevan hengenvaarallinen silloin asia on tietääkseni ihan erikseen, niinkuin kuuluukin olla. Kannattaa sinne mennä jos tuntuu siltä että tarvii puhua jollekkin ammattilaiselle. Luultavammin kiität itseäsi aikuisena jos käyt siellä ja saat ratkottua ongelmasi pois päiväjärjestyksestä.

Ja kysy siltä psykiatrilta että onko sillä vaitiolovelvollisuus. Minä ainakin jouduin kerran käymän psykiatrilla pelleilyjeni takia ja se psykiatri sanoi että sillä on vaitiolovelvollisuus ja se mitä me puhutaan niin on sen ja minun välinen asia. Enhän minun tarvinnu siellä ollakkuin pariminsaa kun ei ollu mitää vakavaa vaan pelleilyä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Ja kysy siltä psykiatrilta että onko sillä vaitiolovelvollisuus.

Kaikilla terveys- ja sosiaalialan työntekijöillä on ymmärtääkseni vaitiolovelvollisuus.

Erään naurettavan haitattoman pikkuseikan (todella!) takia yläasteen terveydenhoitaja otti yhteyttä vanhempiini ja järjesti heidän, minun ja lääkärin tapaamisen. Kysymättä minulta mitään.

PS. Minä olen vaitiolovelvollinen vapaaehtoistoimintani kautta. Mutta velvollisuuden toteuttaminen on tässä ympäristössä hankalaa.

Vierailija

Olli V kirjoitti:

Erään naurettavan haitattoman pikkuseikan (todella!) takia...

Jaahas. Mikähän mahtoi olla kyseinen tempaus? Hautakivien kaataminen? Liimanhaistelu? Nekrofilia?

scholle kirjoitti:

jos alaikänen menee psykiatrin juttusille kerrotaanko siitä vanhemmille?

Psykiatrit ovat vaitiolovelvollisia ja käsittääkseni tekevät virkavirheen sen rikkoessaan. Avohoidolla pyritään suuri osa asioista hoitamaan: lääkitys yhdessä psykoterapian kanssa.

Vierailija
Sakarias
Olli V kirjoitti:
Erään naurettavan haitattoman pikkuseikan (todella!) takia...

Jaahas. Mikähän mahtoi olla kyseinen tempaus? Hautakivien kaataminen? Liimanhaistelu? Nekrofilia?

Ihon oireilu. Ehkä allergia tai vastaava. Itselleni jäi epäselväksi.

Vierailija
scholle
jos vaikka sanottais että henkilö on pahasti masentunut, viiltelee, pistelee itseensä neuloja.... (jopa niinkin pahasti että tunto ja liikuntakyky ovat ajoittain lähteneet paikallisesti), on yrittänyt ja harkitsee itsemurhaa. ulkopuolisen silmin henkilö kuitenkin näyttää "täysin" terveeltä. tosin koulumenestys kärsii esim. lintsauksesta ja väsymyksestä ja haluttomuudesta. jne..... ???

lainaan nyt itseäni, en jaksa alkaa uudelleen kirjottamaan.

jos menisin noin vaan kertomaan psykalle kaiken suoraan..ei vain yllälukevaa tiivistettyä tekstiä vaan muutakin paskaa, eikö se antaisi aihetta psykalle jo laittaa mut johonki suljetulle tai kertoon vanhemmille jotain?

ja lääkkeitä en halua, en minkäänlaisia. eikai se niitä voi pakolla syöttää?

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Koprofilian takia.

Koprofilia on parafilia joka liittyy vahvasti ulosteisiin. Koprofiilit saavat seksuaalista nautintoa ulosteilla leikkimisestä. Koprofagia puolestaan liittyy ulosteiden syömiseen. Koprofiliaan liittyy usein ulosteiden sisällyttäminen normaaleihin seksuaalisiin toimintoihin, kuten ulosteiden hierominen itseen tai kumppaniin, tai sen käyttö sukupuolielinten välittömässä läheisyydessä.

Koprofagia on vaarallinen harraste, koska siihen sisältyy esimerkiksi hepatiitin tartuntavaara. Myös oman ulosteensa syöminen voi olla haitallista, johtuen suurista bakteerimääristä.

Lähde wiki

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
scholle

jos menisin noin vaan kertomaan psykalle kaiken suoraan..ei vain yllälukevaa tiivistettyä tekstiä vaan muutakin paskaa, eikö se antaisi aihetta psykalle jo laittaa mut johonki suljetulle tai kertoon vanhemmille jotain?

ja lääkkeitä en halua, en minkäänlaisia. eikai se niitä voi pakolla syöttää?

Huoltajien on saatava tietää näin vakavasta asiasta.

Valitettavasti Suomen mielenterveyspuolelta puuttuu hirveästi resursseja. Lääkkeitä käytetään hoitona aivan turhaan. Mikäli hän ei "parane" keskustelun avulla, hänelle varmasti määrätään jotakin lääkettä. Koska nyt on kyseessä hyvin nuori henkilö, ilman lääkitystä on hyvät mahdollisuudet parantua.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Koprofilian takia.

Koprofilia on parafilia joka liittyy vahvasti ulosteisiin. Koprofiilit saavat seksuaalista nautintoa ulosteilla leikkimisestä. Koprofagia puolestaan liittyy ulosteiden syömiseen. Koprofiliaan liittyy usein ulosteiden sisällyttäminen normaaleihin seksuaalisiin toimintoihin, kuten ulosteiden hierominen itseen tai kumppaniin, tai sen käyttö sukupuolielinten välittömässä läheisyydessä.

Koprofagia on vaarallinen harraste, koska siihen sisältyy esimerkiksi hepatiitin tartuntavaara. Myös oman ulosteensa syöminen voi olla haitallista, johtuen suurista bakteerimääristä.

Lähde wiki

jos vaan voisit jättää kaikki tyhmät välikommenttis pois kokonaan. mua ei jaksa pätkääkään kiinnostaa lukea mitään mistään paskasta. jutun kuuluis naurattaa, tiedän, mutta sori mä en vaan yhtään jaksais nauraa nyt, enkä huomenna ja sitä pidemmälle ei varmaankaan tarvii edes ajatella. mee laukoon vitsejäs johonki muualle äläkä kiusaa mua niillä enään kiitos. sori, mä tiedän että oon törkeä mutten jaksa oikeen olla kivakaan.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
En minä sitä kommenttia sinulle meinannu, pösilö..

joo mä tiedän kyllä ettet tarkottanu. mä en oo tyhmä. mä vaan en jaksa kuunnella ko muilla on niin hauskaa ja kivaa ja ko kaikki on niin positiivisia samalla ko mä en ite pysty ees hymyileen enkä vastaavasti itkeenkään. oon vaan ko joku vitun kivenmurikka ilman minkäänlaisia ilmeitä tai eleitä. ni sori vaan etten jaksais kuunnella yhtään mitään vitsejä tai muuta vastaavaa täällä.

Vierailija

"Olli V" kirjoitti:

Huoltajien on saatava tietää näin vakavasta asiasta.

eikö oo mitään mahollisuutta saada apua ilman että siitä kerrottais vanhemmille ja että tarviis kokoajan olla dupattu lääkkeisiin niin että olo ois kokoajan vaan ihan tyhjä ja tunteeton ja jotain muuta vastaavaa paskaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat