Kosovo

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kosovo itsenäiseksi valtioksi. Miksei myös Ahvenanmaa?

Olen pikkaisen huolissani tuosta. Venäjän ote lipeää. Euroopan valtatasapaino järkkyy. Kosova kait seuraavaksi Natoon. Vanha "kylmä sota" skenario lähestyy. Putin ei anna periksi. On itsevaltias. Valta houkuttelee.

Kosovo aloitti jo itsenäisyysjuhlat
Kosovon on määrä julistautua tänään itsenäiseksi. Parlamentin odotetaan antavan virallisen ilmoituksen iltapäivällä. Kosovon albaanit aloittivat itsenäisyyden juhlinnan jo lauantai-iltana. Kadut täyttyivät juhlijoista, autoilijat liehuttivat lippuja ja huudattivat äänimerkkejään samalla, kun taivas täyttyi ilotulitusrakettien räiskeestä.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1489521

Sivut

Kommentit (139)

Vierailija

Kosovo ei voi olla "Itsenäinen" Kyseessä on käytännössä poliittinen VITSI! Pian Kosovon "Itsenäistymisen" jälkeen alueelta aletaan painostaa sen noin 10% serbivähemmistöä pois Naton ja EU:n siunatessa tämän pyhän "itsehallinnon" nimissä. Ja sitten ehdotetaankin uutta talousliittoa Albanian kanssa ja ...

Vierailija

Tukholman lähellä on alue, missä on 50 000 suomalaista.

Tämän etäpesäkealueen voisi liittää Suomeen. Sitten vaan lähetetään lisää etäpesäkkeitä, ja levitään kuin syöpä. Jossakin vaiheessa Suomi on isompi. Tosin samaan aikaan suomenruotsalaiset alueet liittyisi Ruotsiin, ja Kosovon 10% serbiväestö liittyy Serbiaan.

Jokaiseen muutostilanteeseen pitää laittaa mahd. paljon raakaa väkivaltaa.

pagus
Seuraa 
Viestejä358
Liittynyt15.12.2007
project-bb
Niinhän siinä tulee muutenkin käymään pahvi

Vattuuks sitä pitää siinä välissä itsenäiseksi julistautua. Olen aina ihmetellyt, että liittymistä Albaniaan ei ole missään nostettu esille. Sehän olisi näin maalikon silmissä loogisin vaihtoehto. Albanian lippu mielenosoituksissa monestikin heilunut.

Balkanilta se taas lähtee.

mirab
Seuraa 
Viestejä3017
Liittynyt30.4.2007
pagus
Jos Serpia ei hyväksy Kosovon itsenäisyyttä, niin voisihan sen Kosovon suoraan liittää Albaniaan.

Tämän asian Serbia hyväksyisi vielä huonommin. Se olisi suurin piirtein sodan paikka.

Rere väittää: Israel on rasistinen ja ihmisoikeuksien vastainen
"vihapuhetta saa tehdä kunhan kohde on juutalainen"
Sianliha on Israelissa kielletty
Maailmanpankki kirjoitti: MENA-maiden non-oil-vienti on paljon suurempi kuin Suomen.

Vierailija

Pahalta vaikuttaa. Kohta pikkuapina bussi laitattaa Natokoneet ilmaan. Ihan totta. Pahalta vaikuttaa. Putin ei jätä asiaa tähän. Kylmä sota on alkanut.

"Mara on meidän stara!" - Kosovon albaanit juhlivat myös Suomessa
Myös Suomessa asuvat Kosovon albaanit juhlivat sunnuntaina Kosovon itsenäisyyttä. Kosovon parlamentin äänestyksen jälkeen albaanit aloittivat juhlan Helsingin Senaatintorilla.
http://www.yle.fi/uutiset/24h/id82926.html

Vierailija

Kosovo on luontainen osa Albaaniaa, ja Albaania on puolestaan yksi hiton KUSILÄJÄ! Sana Albania varmaan jotenkin viittaa vaaleisiin, ns "valkoisiin Turkkilaisiin" antaen aika valheellisen kuvan, että porukka muka olisi Eurooppalaisia, jotka vain "sattumalta" omasta tahdostaan ovat kääntyneet islamin uskoon.

Minun puolestani pitäkööt surkean KUSILÄJÄNSÄ! Ei se Albaaniasta vielä suurvaltaa tee! Köyhä perseläjä se silti olisi, olipa Kosovo siihen liitettynä tai ei!

Vierailija
project-bb
Kosovo on luontainen osa Albaaniaa, ja Albaania on puolestaan yksi hiton KUSILÄJÄ! Sana Albania varmaan jotenkin viittaa vaaleisiin, ns "valkoisiin Turkkilaisiin" antaen aika valheellisen kuvan, että porukka muka olisi Eurooppalaisia, jotka vain "sattumalta" omasta tahdostaan ovat kääntyneet islamin uskoon.

Minun puolestani pitäkööt surkean KUSILÄJÄNSÄ! Ei se Albaaniasta vielä suurvaltaa tee! Köyhä perseläjä se silti olisi, olipa Kosovo siihen liitettynä tai ei!

Olen samaa mieltä. paha, paha juttu on tulossa. Apina bussi kehittelee Ukrainaan ko ohjusasemia. Tonne Kosovaankin tietenkin. On aivan tasan faktaa, että Venäjä ei jää vain kattelemaan. Ohjukset kehiin vaan

Suursaarenkin ohjustutka-asema rakenteilla. Suomi ei noteraa. Tästä pitkä miinus Vanhasen hallitukselle.

Vierailija
Lassi
project-bb

Olen samaa mieltä. paha, paha juttu on tulossa. Apina bussi kehittelee Ukrainaan ko ohjusasemia. Tonne Kosovaankin tietenkin. On aivan tasan faktaa, että Venäjä ei jää vain kattelemaan. Ohjukset kehiin vaan

Suursaarenkin ohjustutka-asema rakenteilla. Suomi ei noteraa. Tästä pitkä miinus Vanhasen hallitukselle.

Sitten kun soppaan heitetään vielä kiina niin touho menee sekavaksi. Kiinahan on jo viittä vaille supervalta. Ja kasvaa vieläkin, nopeasti.

Vierailija

Onnittelut itsenäiselle Kosovolle.

Eiköhän nyt olisi jo korkea aika ja hyvä sauma Suomessa asuvien Kosovon albaanienkin matkustaa kotiin?

Vierailija
oge
Tukholman lähellä on alue, missä on 50 000 suomalaista.

Tämän etäpesäkealueen voisi liittää Suomeen. Sitten vaan lähetetään lisää etäpesäkkeitä, ja levitään kuin syöpä. Jossakin vaiheessa Suomi on isompi. Tosin samaan aikaan suomenruotsalaiset alueet liittyisi Ruotsiin, ja Kosovon 10% serbiväestö liittyy Serbiaan.

Jokaiseen muutostilanteeseen pitää laittaa mahd. paljon raakaa väkivaltaa.

Jaha. Mikäs on alueen nimi? En ole sattunut kuulemaan, jotta kerro minullekkin tietosi?

Vierailija

Miksiköhän kaks Hornettia lähti jonnekin lennolle just. [size=75:1dz118s5](asun kiitotien lähellä)[/size:1dz118s5] On kait niitä tunnistusjuttuja. Ei ole aseina kuin pikkaiset....

Ihan totta. Olen tosi hermostunut. Niin vaikuttaa olevan myös Suomen Ilmavoimatkin.

Vierailija

Sääliksi käy vaan georgialaisia. Etelä-Ossetia ja Abhasia lienevät seuraavat itsenäistyjät. Sitähän se Putin lienee meinannut puheillaan vastatoimista ja yksipuolisesti itsenäistyvän Kosovon antamasta vaarallisesta kansainvälisestä esimerkistä. Jo nyt kyseisten "maiden" johto on vihjannut itsenäistymisestä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat