Vieläkään en ymmärrä nokivasaran suosiota ...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Luin oikein ajatuksella tuon uuden TM:n talvidieselvertailun ja entistä
huonommin ymmärrän dieseliin päätyviä ... ???
Kolkutus kylmäkäynnillä, pakolliset bensalämmitin ja nokipoltin huonontavat kulutuksen bensakoneen tasolle ja diesellöpön hinta on noussut vuodessa 30%, samalle tasolle kuin bensa vuosi sitten, siihen päälle dieselvero ja kalliimpia hankintahinta ... voi vain ihmetellä, onko
tämä samanlainen joukkosuggestio kuin "ilmastonmuutos" ... ???
Edelleen, dieselin ilmastohumppahöpötyksen myötä yleistyessä diesel-
polttoaineesta tulee pulaa ja sen hinta nousee entisestään ... jenkkidieselin
( Sebring ) jättäminen viimeiseksi on sitten tämän 70-luvun stallaritoimit-
tajasukupolven ominta huuhaata, mikään yksittäinen ominaisuus ei siihen
vie, jenkeissä on sentään autoja tehty sata vuotta pidempään kuin kopiokoreoissa... !!!

Sivut

Kommentit (111)

Vierailija

Ihmetteleppäs sitäkin että mopoautoissa on 400 cc nokivasara, vaikka siinä sen edut on pienimmillään. Paneppa samaan bensakone, se pärpättää 50 cc koneella kuin sirkkeli.
Lakipellet asialla nääs.

Vierailija
ruskamies
Luin oikein ajatuksella tuon uuden TM:n talvidieselvertailun ja entistä
huonommin ymmärrän dieseliin päätyviä ... ???
Kolkutus kylmäkäynnillä, pakolliset bensalämmitin ja nokipoltin huonontavat kulutuksen bensakoneen tasolle ja diesellöpön hinta on noussut vuodessa 30%, samalle tasolle kuin bensa vuosi sitten, siihen päälle dieselvero ja kalliimpia hankintahinta ... voi vain ihmetellä, onko
tämä samanlainen joukkosuggestio kuin "ilmastonmuutos" ... ???
Edelleen, dieselin ilmastohumppahöpötyksen myötä yleistyessä diesel-
polttoaineesta tulee pulaa ja sen hinta nousee entisestään ... jenkkidieselin
( Sebring ) jättäminen viimeiseksi on sitten tämän 70-luvun stallaritoimit-
tajasukupolven ominta huuhaata, mikään yksittäinen ominaisuus ei siihen
vie, jenkeissä on sentään autoja tehty sata vuotta pidempään kuin kopiokoreoissa... !!!

Diesel sen olla pitää. Tuosta Sebringistä en tiedä, vähän outo kyllä. Paremmissa dieseleissä moottorilämmitin toimii dieselillä eikä bensiinillä kuten Sebringissä.

Mahtaako huono sijoitus aiheutua siitä, että etuistuinten takana ei ole suojaverkon kiinnityskoukkuja. Se on monen merkin pahin puute, ainakin Hesarin mukaan.

Vierailija
ruskamies
jenkkidieselin
( Sebring ) jättäminen viimeiseksi on sitten tämän 70-luvun stallaritoimit-
tajasukupolven ominta huuhaata, mikään yksittäinen ominaisuus ei siihen
vie, jenkeissä on sentään autoja tehty sata vuotta pidempään kuin kopiokoreoissa... !!!

Luulisi että 100 vuodessa opittaisiin tekemään hyviä autoja, jenkit on kuitenkin luotettavuudessa samaa luokkaa kuin ladat ja mosset, ne ovat siksi kaikissa testeissä viimeisenä.

Vierailija

Ja unohdinko mainita myrkylliset typen oksidit ? Dieselissä ei ilmaylimäärän johdosta voida käyttää pelkistyskatalyyttiä, ainoastaan hapettavaa hiilivetyjen ja hiilimonoksidin poistoon. Noxit haiskahtavat "raikkaalle", mutta ovat sata kertaa myrkyllisempiä kuin
pienen pieni määrä, mutta mädälle kanamunalle haiskahtava rikkivety joskus liian pitkällä pelkistyspuolella olevissa autoissa ( ranskalaiset usein ), johtuu vain H2S:n hyvin alhaisesta hajukynnyksestä .

Thomaxx
Seuraa 
Viestejä89
Liittynyt1.6.2006

Arvostelijat voisivat joskus koeajaa jonkun uuden dieselhenkilöauton. Aika monen mielipide perustuu muistoihin vanhoista taksimersuista tai kalkattavista volvoista.

Nykyaikainen hiukkassuodattimella varustettu diesel on vähäkulutuksinen ja -päästöinen. Samalla ne tarjoavat runsaan vääntömomenttinsa takia aivan erilaisen voimantunteen kun vapaastihengittävät bensamoottorit. Dieselit ovat yksinkertaisesti vaivattomampia ajettavia.

Vierailija
valtiokonttorin elatti
ruskamies
Luin oikein ajatuksella tuon uuden TM:n talvidieselvertailun ja entistä
huonommin ymmärrän dieseliin päätyviä ... ???
Kolkutus kylmäkäynnillä, pakolliset bensalämmitin ja nokipoltin huonontavat kulutuksen bensakoneen tasolle ja diesellöpön hinta on noussut vuodessa 30%, samalle tasolle kuin bensa vuosi sitten, siihen päälle dieselvero ja kalliimpia hankintahinta ... voi vain ihmetellä, onko
tämä samanlainen joukkosuggestio kuin "ilmastonmuutos" ... ???
Edelleen, dieselin ilmastohumppahöpötyksen myötä yleistyessä diesel-
polttoaineesta tulee pulaa ja sen hinta nousee entisestään ... jenkkidieselin
( Sebring ) jättäminen viimeiseksi on sitten tämän 70-luvun stallaritoimit-
tajasukupolven ominta huuhaata, mikään yksittäinen ominaisuus ei siihen
vie, jenkeissä on sentään autoja tehty sata vuotta pidempään kuin kopiokoreoissa... !!!



Diesel sen olla pitää. Tuosta Sebringistä en tiedä, vähän outo kyllä. Paremmissa dieseleissä moottorilämmitin toimii dieselillä eikä bensiinillä kuten Sebringissä.
Mahtaako huono sijoitus aiheutua siitä, että etuistuinten takana ei ole suojaverkon kiinnityskoukkuja. Se on monen merkin pahin puute, ainakin Hesarin mukaan.

ÄHÄS .. jäitpäs KOMUKKA kiinni valehtelusta, et ole koko artikkelia lukenut tai Sebringistä tiedä mitään muuta kuin mitä stallarimamma väänsi, katsos
Sebringissäpä juuri EI ollut bensalämmitintä, se oli Fordissa Toyotassa ja Volvossa !!! Tuollaisiahan teidän muutkin "argumenttinne"
ovat ... no, tuttua itäisestä "isänmaasta" ( tai mistäs minä tiedän, vaikka olisi ihan oikea isänmaa, mamma komukkafestivaaleilla hyppäsi puskaan ryssän kanssa ... !! ) . Hesarin "autotesteistä" olen kanssasi samaa mieltä, ne tekevät autoa näkemättä, esitteestä ja huolimattomuuttaan lukevan senkin väärin .. !!!

Vierailija
ruskamies
jenkkidieselin
( Sebring ) jättäminen viimeiseksi on sitten tämän 70-luvun stallaritoimit-
tajasukupolven ominta huuhaata, mikään yksittäinen ominaisuus ei siihen
vie, jenkeissä on sentään autoja tehty sata vuotta pidempään kuin kopiokoreoissa... !!!

Eipä taida jenkit antaa autoilleen 7 vuoden takuuta kuten "kopiokorealaiset".

Vierailija
fenomenologi
ruskamies
jenkkidieselin
( Sebring ) jättäminen viimeiseksi on sitten tämän 70-luvun stallaritoimit-
tajasukupolven ominta huuhaata, mikään yksittäinen ominaisuus ei siihen
vie, jenkeissä on sentään autoja tehty sata vuotta pidempään kuin kopiokoreoissa... !!!



Luulisi että 100 vuodessa opittaisiin tekemään hyviä autoja, jenkit on kuitenkin luotettavuudessa samaa luokkaa kuin ladat ja mosset, ne ovat siksi kaikissa testeissä viimeisenä.

SANOO mies ( poju ? ) joka ei ole uutta jenkkiä nähnyt kuin elokuvissa ... !!! MINÄ sen sijaan olen ajanut jenkeillä todella paljon, eniten Yhdysvalloissa ja nyt kaksi vuotta omalla Sebringillä ja voin sanoa, että kyllä jenkki on AUTO euro- ja japomopoihin verrattuna,
ajaminen on kuin toisesta ( paremmasta ) maailmasta, äänetön, pehmeä, nautittava !! Euro-japomopojen puolustajat keksivät kaikenlaisia selityksiä niiden epämukavuudelle, "kovuus" on ajo-ominaisuuksia ym. hömppää ... heko-heko ... !!!
Kestävyydestä ja luotettavuudesta kertonee jotain, että Kuubassa ( ja Suomessa ) ajetaan 50-luvun jenkeillä, onhan mm. veekasi lähes ikuinen,
miljoona kilometriä on vasta sisäänajo ... !

Vierailija
Moses Leone
ruskamies
jenkkidieselin
( Sebring ) jättäminen viimeiseksi on sitten tämän 70-luvun stallaritoimit-
tajasukupolven ominta huuhaata, mikään yksittäinen ominaisuus ei siihen
vie, jenkeissä on sentään autoja tehty sata vuotta pidempään kuin kopiokoreoissa... !!!

Eipä taida jenkit antaa autoilleen 7 vuoden takuuta kuten "kopiokorealaiset".

Voihan sitä markkinointimielessä antaa vaikka minkälaisen takuun, todennäköisesti koreakiikut eivät ole edes markkinoilla seitsemän vuoden
jälkeen ja saat etsiä takuusi lunastajaa ja oletkos lukenut pienellä painetun tekstin, "takuusta" ei sen jälkeen paljoa ole jäljellä .... mutta,
"perintökaluksi" auton ostavia suomalaisia on helppo viilata linssiin ... !! Katso todellista kestävyyttä edellä kertomastani !!!

Vierailija
Thomaxx
Arvostelijat voisivat joskus koeajaa jonkun uuden dieselhenkilöauton. Aika monen mielipide perustuu muistoihin vanhoista taksimersuista tai kalkattavista volvoista.

Nykyaikainen hiukkassuodattimella varustettu diesel on vähäkulutuksinen ja -päästöinen. Samalla ne tarjoavat runsaan vääntömomenttinsa takia aivan erilaisen voimantunteen kun vapaastihengittävät bensamoottorit. Dieselit ovat yksinkertaisesti vaivattomampia ajettavia.

TOTTA, kyllä kalleimmat dieselit, Audit yms. alkavat muistuttaa jo
bensakonetta ... !!! Vääntö on dieselissä aivan omituisessa paikassa, ensimmäisen kerran nokivasaralla ajaessa meinasin mennä pöpelikköön, kun ensin ei tapahtunut mitään, sitten veti niin pirusti melkein tyhjäkäynnillä ... sanalla sanoen, OMITUISIA ... !!!

Vierailija
ruskamies

Kestävyydestä ja luotettavuudesta kertonee jotain, että Kuubassa ( ja Suomessa ) ajetaan 50-luvun jenkeillä, onhan mm. veekasi lähes ikuinen,
miljoona kilometriä on vasta sisäänajo ... !

Autoissa on muitakin kuluvia osia kuin moottori, voi olla että vanhoja romuja on jouduttu korjaamaan jonkin verran.

Vierailija

Lada on aika huono vertailukohta luotettavuudesta puhuttaessa, väitän että yksinkertaisesti toteutettu, mahdollisesti jopa kampikäynnistyksellä varustettu Lada on Suomen oloissa luotettavampi kuin nykyiset nintendot pyörillä.

Vähempi tekniikkaa = vähempi rikkoutuvia osia.

Polttoainehinnoittelu tuntuu aika omituiselta, nykyisin kun on saatu dieselit käyttökelpoisiksi niin löpön hinta on hinattu taivaisiin.

Kummastuttaa että bensakoneisten hyötysuhdetta on ruvettu vasta nyt parantamaan oleellisesti, esimerkkinä vaikka BMW:n uudet moottorimallit, enempi tehoja ja kulutusta leikattu huomattavasti.
Toki tähän on vaadittu piezo suuttimia, suoraruiskutusta ja muita tekniikoita jotka ovat vasta lähiaikoina ruvenneet kantamaan hedelmää.

Ja kuten aiemmin todettua, Suomessa tarvitaan aika paljon hukkalämpöä auton lämpimänä pitämiseen, toki on egolokisempaa että se tuotetaan erillisellä lämmittimellä.

Dieseleiden vääntö on ihan ok, mutta esim jokusen vuoden vanhat Toyotat saa automiehen silmät verestämään, turbodieselin kierroslukualue = 2200-3600 rpm, eli ei alavääntöä ja kun rupeaa ohitukseen niin meno loppuu ennen kun on edes alkanut.

Nyt uusimmassa Avensiksessa kone tuntuis olevan ihan ok, tosin veto loppuu jo vähän 4000rpm:n jälkeen vaikka vääntöjä onkin niin aika mopoksihan tuo jää.
Ja 6 vaihdetta , kuka helvetti on keksinyt että se on joku etu että saa vatkata tikkua koko ajan, omassa jenkkilohjossa on 600nm ja 3 vaihdetta automaattina, ei paljoa vaivattomammaks muutu ajelu.

Toki 6 vaihdetta on ymmärrettävissä esim urheiluautoissa (korkeat kierrokset, kapea vääntöalue, huippunopeudet lähes 300 tai yli) mutta tavallisessa kauppakassissa noi vaihteet tuntuvat samalta kuin 10megapixeliä kamerakännyssä....

Ja sitten hyötysuhteista, onko dieselin hyötysuhde oikeasti parempi?
Tarkoitan että mukaan lasketaan dieselin jalostus ja energiasisältö mukaan hyötysuhteeseen?
Käsittääkseni löpön energiatiheys on hieman suurempi kuin bensan, joka sinänsä on hyvä asia (energian siirto tehokaampaa, ei tarvitse kuljetella ylimääräistä painoa ympäriinsä).

Itellä käyttöautona diesel bemu, on vääntöä ja kierroksilla käyttöaluetta (1800-5400rpm), äänetkin kierroksilla vastaavat bensamoottorista autoa.
Silti hävettää istua parkissa moottorin käydessä...

Dieseleissä ton typen oksidien vähentäminen lienee seuraava medioiden kiinnostuksen kohde.
Käsittääkseni huomattaviin parannuksiin pystytään optimoimalla palotapahtumaa, tässä vaan tuppaa lämmöt olemaan sen verran korkeat että ei ole kustannustehokkaita materiaaleja käytössä massatuotantoon.

Vierailija
Moses Leone
ruskamies
jenkkidieselin
( Sebring ) jättäminen viimeiseksi on sitten tämän 70-luvun stallaritoimit-
tajasukupolven ominta huuhaata, mikään yksittäinen ominaisuus ei siihen
vie, jenkeissä on sentään autoja tehty sata vuotta pidempään kuin kopiokoreoissa... !!!

Eipä taida jenkit antaa autoilleen 7 vuoden takuuta kuten "kopiokorealaiset".

Asiakas maksaa etukäteen tulevat takuukorjaukset koska kiat on 50% ylihinnoiteltuja.

Vierailija

Sebring-fiksaatio
Ehdotan sitä tautiluokitukseen, jos asiasta päättäviä on lukusilla.
Oireet:
Toistuva keskustelun kääntäminen tuohon nimikkeeseen, johon sitten liitellään ylellisiä ja turvallisia piirteitä sekä koko elämän mielekkyyden perustaksi asettaminen. Sitä uhkaavaksi mielletään mm. pakettiautot, pikkuautot yleensä sekä aasialaiset erityisesti. Viittauksia Mexicoon ei potilas juuri tuo, vaikka se on ilmeisemmin siellä valmistettu. Familisiointia muihinkin em. merkkiin liittyen, kun se muutoin aiheuttaisi ristiriitaa. Komukka-, bösä-, demari-nimikkeitä liittyy asiaan sen ollessa kiihkeimmän käsittelyn alaisena.

Vierailija
fenomenologi
ruskamies

Kestävyydestä ja luotettavuudesta kertonee jotain, että Kuubassa ( ja Suomessa ) ajetaan 50-luvun jenkeillä, onhan mm. veekasi lähes ikuinen,
miljoona kilometriä on vasta sisäänajo ... !



Autoissa on muitakin kuluvia osia kuin moottori, voi olla että vanhoja romuja on jouduttu korjaamaan jonkin verran.

Ilman muuta, mutta muut merkit ovat silloin jo "kierrätyksessä", eli
raudan oksideina maaperässä ... !!! Corvetessa muuten oli ensimmäisenä (Zvikkaun saippualaatikkossa oli kylläkin pahvikori .. ) muovikori, ei ruostunut ... !!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat