Kuka jalustan päälle?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kävin Hikin keskustassa ja taas kerran päätyin ihmettelemään kenen patsasta on aikoinaan yritetty pystyttää Lasipalatsin ja Linja-autoaseman väliselle aukiolle. Patsan alusta on ollut valmiina ties kuinka kauan aikaa.
Olisikohan sinne yritetty nostaa Vihtori Kosolaa esittävä pystinki ja jostain syystä epäonnistuttu.

No historia on ajanut Kosolan ajan ohi.
Mitä tuota jalustaa poistamaan. Uusi potretti tilalle.
Itse ehdottaisin V.I Leniniä esittävää veistosta.
Olisiko muita ehdotuksia?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija
markent

No historia on ajanut Kosolan ajan ohi.
Olisiko muita ehdotuksia?

Meinaatko ettei historia olisi ajanut Leninin ja patsaidensa ohi?
Mä ehdottaisin patsasta Ronald Reaganille. Kaatoi Neuvostoliiton asevarustelukilvalla ilman kylmän sodan muuttumista kuumaksi.

Vierailija

totinen.
En, vaan sitä betonirakennelmaa, joka on tosiaan siinä Linja-autoaseman Rautatieaseman ja Lasipalatsin välisen alueen keskellä.
Jos joku tajuaa mitä minä tarkoitan, niin laittaisiko tähän ketjuun kuvan tuosta jalustasta. Palkintona kiitokseni.
Itse kun en ole sitä kuvanlaittoa tänne tullut opetelluksi.l

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
totinen
Siis tarkoitatko sitä Juho Kustin ja Allin muistomerkkiä?

Ei kun se on lahdessa

Lahden Radion uutiset

Rattijuoppo kolhi Juho Kusti Paasikiven muistomerkkiä

Rattijuoppo kolhi Juho Kusti Paasikiven muistomerkkiä Hämeenkoskella torstaina iltapäivällä. Poliisille ilmoitettiin henkilöauton ulosajosta Hämeenkosken Huljalantiellä.

Paikalle mennyt partio tavoitti auton, joka oli törmännyt ulosajossa muistomerkkiä ympäröivään liuskekivipaateen vaurioittaen sitä, kerrotaan Lahden poliisista.

Auton kuljettaja vuonna -56 syntynyt mies puhalsi alkometriin 2,45 promillen lukemat. Poliisi otti miehen kortin haltuunsa. Muistomerkin vaurioista ei ole tarkempaa tietoa.

Vierailija

markent kirjoitti:
"No historia on ajanut Kosolan ajan ohi.
Olisiko muita ehdotuksia?"

HMV:
"Meinaatko ettei historia olisi ajanut Leninin ja patsaidensa ohi? Laughing
Mä ehdottaisin patsasta Ronald Reaganille. Kaatoi Neuvostoliiton asevarustelukilvalla ilman kylmän sodan muuttumista kuumaksi."

V.I. Lenin vaikutti myönteisesti Suomen itsenäistymiseen, samaten kuin Aleksanteri ykkönen. Aleksilla on patsas, mutta Vileenillä ei ole vielä

Vierailija

totinen.
Harmi kun tästä tuli tällainen sählinki.
Kuule tarkoitan aluetta, mistä lähtee linja-autojakin. On aika korkea rakennelm jas siinä on jonkinlainen kellokin näytillä.

Aina luotettava CE. Kiitokset sinulle.
Korkeahan tuo on, mutta sitä juhlavamman näköinen pystinki olisi - mielestäni. Ikään kuin Nelssonin muistopatsas Lontoossa

Vierailija

totinen:
"Ai tuoko se oli? Se on kellotorni joka rakennettiin yhtä aikaa Lasipalatsin kanssa."

Siis vuoden 1940 Helsingin Olympialaisia varten, eikä siis patsasta varten.
Kallis kello, sanoisin.
Mutta voitaisiinhan sinne edes jotain laittaa.Tiäremiähellä oli omansmieleinen ehdotus ja minulla omani.
Olisiko muita?

Vierailija

Tuo mainittu jalusta ei siis ole mikään muistomerkki eikä varsinainen kellotapulikaan, vaan ihan yksinkertaisesti Lasipalatsin maanalaisen voimakeskuksen (sähkö+lämpö) savupiippu. Tai siis oli, voimakeskus ei enää ole käytössä, mutta on muun Lasipalatsin tavoin suojeltu.

Vierailija

Ehdotan, että Lentävä Spagettihirviö asetetaan tuolle jalustalle. Värivaloilla ja ympäriinsä pyörivä. Korkealle myös, jotta toimisi majakkana Helsingissä yöaikaan kulkijoille.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat