Mitä ihmeen tyrmäystippoja ??

Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

http://www.iltalehti.fi/missit/200802207277873_mm.shtml

"Missifinalisti huumattiin tyrmäystipoilla...Tampereella on vuodenvaihteessa tutkittu useita tapauksia, joissa nuoria naisia on huumattu ravintolaillan aikana tyrmäystipoilla."

Siis mitä ihmeen tyrmäystippoja ?? Missä niitä myydään ja ennenkaikkea miksi ? Voinko kävellä apteekkiin ja pyytää tyrmäystippoja ?
Miksei niiden myyntiä ole kielletty ?

Sivut

Kommentit (84)

Vierailija
re
Noissa voi olla kyse ihan laillisista lääkkeistä. Esim nestemäistä unilääkettä.

Ei unilääke mikään tyrmäystippa ole! Kyseessä voisi olla esim. silmätippa, olen kuullut.

Vierailija
Anthrax`
Ei helvetti :D:D:D:D:D:D:D pitää olla tyhmä jossei tiedä mitä "tyrmäystipat" on.

Joku voi tietää.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Anthrax`
Ei helvetti :D:D:D:D:D:D:D pitää olla tyhmä jossei tiedä mitä "tyrmäystipat" on.

Olen sitten tyhmä.

Valaise tyhmää.

Silmätipoista minäkin olen kuullut puhuttavan joidenkin venäjällä tehtyjen ryöstöjen yhteydessä.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

kuningas
Seuraa 
Viestejä1246
Liittynyt10.12.2007

Niin joo esim. silmätippoja, verenpainelääkkeitä tai barbituriaatteja kuten bentsoja eli pameja. Kahdessa ensin mainitussa vaikutus perustuu nopeaan verenpaineen laskuun.

Silmätippoja saat apteekista ilman reseptiä.

War doesn't determine who's right but who's left.

There is no such thing as an atheist in a foxhole.

Vierailija
Poliisi ja lääkärit suhtautuvat varauksella ainakin osaan kertomuksista. Kun pohjalla on promilleja, on vaikea sanoa, johtuvatko oireet viinasta vai onko mukana jotain muutakin.

- Tarkoituksena on saada ihmisen tajunta häiriintymään hetkeksi esimerkiksi rahojen varastamista varten. Tyrmäystippoina käytetään useimmiten verenpainelääkkeitä, silmätippoja tai unilääkkeitä. Alkoholi vahvistaa niiden vaikutusta, kliinisen farmakologian erikoislääkäri Janne Backman Myrkytystietokeskuksesta kertoo.

http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts= ... :0:0:0:0:0:

Lääke (Rohypnol) ei ole ollut Suomessa vapaasti kaupattavissa, ja sillä on maine tyrmäystippoina.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Flunitratsepaami

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Siis miksi tuollaisia vaarallisia silmätippoja sitten saa olla myynnissä ? Jos silmätipat aiheuttavat tajunnan menetyksen suun kautta nautittuna, niin ne tekevät samoin silmään laitettuna. Verenkiertoon ne imeytyvät silmänkin kautta.

Verenpaine- ja unilääkkeet ovat sen sijaan tabletteina ja niitä pitäisi laittaa lasiin niin paljon, että sen huomaa.

Vierailija

Kun minulla oli huolia ja murheita, en saanut niiden takia nukahdettua. Lääkäri määräsi ns. ultralyhytvaikutteisia unilääkkeitä. Unohti sanoa, että ne pitää nielaista vasta kun on sievästi peiton alla.

Minulta meni muisti aivan täydellisesti. Aamulla ihmettelin sitten mm. lattialle mätettyjä vaatteita, ryöstettyä jääkaappia ja muita epämääräisen touhuilun jälkiä. Lisäksi olin lähettänyt erittäin noloa(ja estotonta) meiliä eröölle onneksi hyvin ymmärtäväiselle tutulle

Loput pillereistä palautin kipinkapin apteekkiin. Ikinä, ikinä en halua kokea samaa. Alkoholilla ei ollut mitään osuutta tapahtuneeseen, mulla on ilmeisesti huono huumepää.

Tämmöinen pikku pilleri voidaan hyvin liuottaa nestetilkkaan ja sujauttaa uhrin lasiin.

Vierailija
Mummo

Minulta meni muisti aivan täydellisesti. Aamulla ihmettelin sitten mm. lattialle mätettyjä vaatteita, ryöstettyä jääkaappia ja muita epämääräisen touhuilun jälkiä. Lisäksi olin lähettänyt erittäin noloa(ja estotonta) meiliä eröölle onneksi hyvin ymmärtäväiselle tutulle

Loput pillereistä palautin kipinkapin apteekkiin. Ikinä, ikinä en halua kokea samaa. Alkoholilla ei ollut mitään osuutta tapahtuneeseen, mulla on ilmeisesti huono huumepää.

Vierailija
Dr Lazer
Mummo

Hyi, vahingonilo on rumaa

Onneksi en ollut keksinyt jotain vielä kamalampaa esim. lähtenyt alasti ulos tanssimaan kuulle tai jotain... Vieläkin tuskanhiki nousee otsaan...

Vierailija
Ertsu
Siis miksi tuollaisia vaarallisia silmätippoja sitten saa olla myynnissä ? Jos silmätipat aiheuttavat tajunnan menetyksen suun kautta nautittuna, niin ne tekevät samoin silmään laitettuna. Verenkiertoon ne imeytyvät silmänkin kautta.

Verenpaine- ja unilääkkeet ovat sen sijaan tabletteina ja niitä pitäisi laittaa lasiin niin paljon, että sen huomaa.

silmässä ei ole samoja happoja joita mahassa on, jotka vaikuttaa eri aineisiin eri tavoin

Vierailija
Mummo
Dr Lazer
Mummo

Hyi, vahingonilo on rumaa

Onneksi en ollut keksinyt jotain vielä kamalampaa esim. lähtenyt alasti ulos tanssimaan kuulle tai jotain... Vieläkin tuskanhiki nousee otsaan...

Jep näitä sattuu. Minulla oli joku aika sitten testissä jokin skitsofrenian hoidossa käytetty lääke joka toimisi minulla soipivana unilääkkeenä. Aamulla löytyi pöksyt vessan lattialla ja vaatevanaa jatkui sänkyyn asti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat