Takatuuppari on hengenvaarallinen jääkelillä !!!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tarvontiellä sattui muutama viikko sitten onnettomuus, jossa kuoli vapaalla ollut ja ruuhkaa auttamaan autostaan noussut poliisimies, kun hallitsemattomaan luisuun joutunut bemari ajoi päälle. Tapaus demonstroi synkällä tavalla takavetoisten ( Mersu, BMV ) hallitsemattomuutta paniik-
kitilanteissa liukkaalla !!! Vaistomaisesti silloin painaa jarrua tai kaasua, jarrutus nyt vielä, jos auto on uusi ja ABS-jarrut, on o.k., mutta
kaasutus vie kylki edellä pöpelikköön tai pyöräyttää ympäri. Luistonesto,
jos on, hieman auttaa. Etuvetoinen sen sijaan on hallittavissa maltillisella kaasunkäytöllä, vetävät pyörät vievät minne kuski haluaa .. !!!
Kas, kun nämä autotekniikan "johtotähdet" ovat unohtaneet yksinkertaisetkin fysiikan tosiasiat ... ???

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

Tykkään enemmän tosta takatuupparista mökkihiekkateillä. Pystyy näppärästi ohjaamaan kaasulla. Etuveto vaatii pikkaisen enemmän hermoja mutkaisilla teillä. Pitää olla kanttia painaa kaasua, eli pitää veto päällä.

Vierailija
sinnipirtti
vaarallinen vain sellaisten käsissä jotka ovat tilanneet ajokortin anttilasta tai muusta "kirjakerhon" mainoksesta.

NO, 46 vuottahan tuo vasta on ollut ja ajettu Helsingin ydinkeskustassa
1961 kesällä ! Anttilasta ei niitä saanut, tiedoksi ginipiltille, jos aiot tilata !
Ajokokokemustakin vain keskimäärin 35 000 - 80 000 vuosittain ja kaikentyyppisillä autoilla useassa maanosassa. Takatuuppari Opel Kadetilla aikoinaan pyörin kuin karusellissa ympäri tietä, laidasta laitaan Turun tiellä, onneksi ei ollut vastaantlijoita, muuten en kirjoittaisi tässä,
sen jälkeen en ole takatuuppareihin päin edes kussut ... !!!

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Voihan se olla vaarallinen, jos ei osaa ajaa. Muuten toimii huomattavasti loogisemmin kuin etuvetoinen, koska luisto oikenee kaasua hellittämällä (etuvetoisissa pitäisi takapyöräluistossa lisätä kaasua, jos vaan autossa patti riittää).

Jyde
Seuraa 
Viestejä594
Liittynyt29.8.2005

Elikkä kun herran ex-seprinki sattui olemaan etuveto niin nyt kaikki takatuupparit ovat sitten bösäkomukkastallarihaistapaskankiikkuja? Vitun terve sälli sinäkin...

Kunhan yritän joskus olla asiallinen...

Vierailija
Denzil Dexter
toimii huomattavasti loogisemmin kuin etuvetoinen, koska luisto oikenee kaasua hellittämällä (etuvetoisissa pitäisi takapyöräluistossa lisätä kaasua, jos vaan autossa patti riittää).

nimenomaan, kyllä itse ajan takavetosella mieluummin, ja omasta mielestäni paremminkin. Voi tietty johtua siitä että olen melkeen järestään ajanu vaan takatuuppareilla, en juurikaan etuvetosilla

Vierailija

Nii, takatuuppareitahan ne kaikki vm. -63 karvanoppabemut on .. !!! ( a eur 5 vapaasti romuttamolla ... romuttamo siis maksaa
eur 5 poisajosta ) ... !!! Nääsvilleen viedään kaikki
Kehä III:n sisäpuolelta ongelmajätteenä tuleva .... "henkonen" siellä
varmaan myös arvostaa takatuupparia .. vähän kuin sukulainen ... !!!

Vierailija

Tämähän on pyhää autoslangia herjaavaa. Takatuuppari on takamoottorinen auto. Asiassa kun ratkaisee moottorinkin sijainti.

Sitten se että tumpelolta lähtee lapasesta kaikki mikä liikkuu.

Vierailija

autoa en tällä hetkellä omista, mut sit ko omistan ni mersu tai bmw
tykkään niistä kovasti. Tosin, japanilaiset rakensi aikoinaan suht kestäviä autoja, vieläkin niitä liikenteessä 80-90 luvun taitteen japseja, ko kasasvat pirulaiset niin hyvin niitä sillon.
Jos massia olis, niin kesäksi sitten joku vanha jenkki, tai vaikka kaks. Joku Mopari niiko esm. Dodge Challenger tai sitten joku sellanen siipi-caddy
Joo, rahaa vaan puuttuu ihan helvetisti eli taitaap haaveeks jäädä meset ja dodget..

Vierailija

Ehkä kannattaisi opiskella ajamaan jo tuntuu että takatuuppari on vaarallinen ? Paskamniehen ajovuosilla kyse taitaa ennemminkin olla liiallisesta vanhuudesta, seniiliyden aiheuttamasta heikkoudesta. Lääkärin pitäisi ottaa kortti pois tuommosilta ikälopuilta ruskahihhuleilta, jotka ovat jo puoliksi kuolleet.

Vierailija

Kutsutaanko pelkästään takavetoisiakin nykyään takatuuppareiksi? Olen ymmärtänyt, että takatuupparilla tarkoitetaan takamoottorista ja -vetoista autoa, tyyliin kupla, pompannappi tai ryppyperse Rellu. Siinä olen kyllä samaa mieltä, että etumoottoriset mutta takavetoiset autot ovat aivan garseita liukkaalla, tämä omien kokemuksieni perusteella Volvo 740 ja 760 vehkeillä. Ei siinä oikein takakontin hiekkasäkitkään auttaneet.

Vierailija
Enpäs
Ehkä kannattaisi opiskella ajamaan jo tuntuu että takatuuppari on vaarallinen ? Paskamniehen ajovuosilla kyse taitaa ennemminkin olla liiallisesta vanhuudesta, seniiliyden aiheuttamasta heikkoudesta. Lääkärin pitäisi ottaa kortti pois tuommosilta ikälopuilta ruskahihhuleilta, jotka ovat jo puoliksi kuolleet.

"Ruskamies" ... ruskamies ... lukihäiriösi on aika paha ... !!!
Noin huonot geenit saa, kun sukurutsaa on harjoitettu 400 vuotta ... !

Vierailija
Snaut
Kutsutaanko pelkästään takavetoisiakin nykyään takatuuppareiksi? Olen ymmärtänyt, että takatuupparilla tarkoitetaan takamoottorista ja -vetoista autoa, tyyliin kupla, pompannappi tai ryppyperse Rellu. Siinä olen kyllä samaa mieltä, että etumoottoriset mutta takavetoiset autot ovat aivan garseita liukkaalla, tämä omien kokemuksieni perusteella Volvo 740 ja 760 vehkeillä. Ei siinä oikein takakontin hiekkasäkitkään auttaneet.

NO, minä kutsun. Se riittää .. !!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat