Vaihtorahat

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minua ärsyttää, kun kassantäti lykkää aina ensin setelit käteen, sitten kippaa kolikot päälle. Rahat on vaikea laittaa lompakkoon.

Huom: Älä ota tätä kyselyä vakavasti

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

iha sama, kohan saan senverta takas massia ko kuuluukin.
Jos nyt pitää kuitenkin valita, niin mukavampi olis saada kolikot kämmenelle, ja sitten vasta setelit. Kuitenkin usein annetaan setkut alle, ja siihen kolikot päälle. Ehkäpä sen takia että kolikot pienempää rahaa arvoltaan

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
acdx
Minua ärsyttää, kun kassantäti lykkää aina ensin setelit käteen, sitten kippaa kolikot päälle. Rahat on vaikea laittaa lompakkoon.

Huom: Älä ota tätä kyselyä vakavasti

Itse ex-kassa myyjänä olen eri mieltä. Kolikot pysyvät kädessä paremmin kun ne laittaa seteleiden päälle eivätkä ne siten myöskään karkaa käsistä niin helposti. Myöskin se on paljon vaikeampi antaa rahaa takaisin kolikot ensiksi ja setelit myöhemmin.

Ja rahanmäärä on helpompi hahmottaa kun kassa antaa ekaksi kymmenen euron setelin ja sitten 2,60 euroa kolikoina. Jos toistepäin antaisisi niin siinä ei välttämättä asiakas tajuaisisi niin helposti sitä että kuinka paljon todellisuudessa sai, kun taas kun on se kymppi, niin siihen on helpompi lisätä se 2 euroa ja sitten 50 ja 10 senttiä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Itse ex-kassa myyjänä olen eri mieltä.

Nallella on ns. oikea vastaus.

Ärsyttää se, että kolikot luistaa siitä setelin päältä niin helposti.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Olli V
TERÄS NALLEPUH
Itse ex-kassa myyjänä olen eri mieltä.

Nallella on ns. oikea vastaus.

Ärsyttää se, että kolikot luistaa siitä setelin päältä niin helposti.

Joo, olen ajatellut uutta "keksintöä" joka saattaisisi mullistaa kaupankäyntiä merkittävästi. Ei enää olisi pomppivia kolikoita.
Laitettaisiin ekaksi setelit käteen sitten kaivaisi housuista kakkaa (luonnollisesti kakit ekaksi kakkaa sinne) ja sitten läjäytät pienen kasan kakkaa siihen seteleiden päälle ja voit sitten "liimata" kolikot siihen kiinni niin eivät kimpoile minne sattuu.
Saankohan nobelin tosta keksinnöstä?

Vierailija
TERÄS NALLEPUH

Jos käy Siwassa tai muussa rähjäisen väen kaupassa, vaihtoraha on jo niin paskassa, ettei tarvitse uusia keksintöjä.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Olli V
TERÄS NALLEPUH

Jos käy Siwassa tai muussa rähjäisen väen kaupassa, vaihtoraha on jo niin paskassa, ettei tarvitse uusia keksintöjä.

Totta, erityisesti saarijärven siwa on niin paskanen paikka ettei toista löydy..paskalle haisevat juoppoja kadun kulmat täynnä ja kauppaankin niitä pursuaa että oksat pois. Jos joku miettii tai meinaa mennä saarijärvelle asumaan, niin kehotan harkitsemaan uudesti..siitä paskempaa kaupunkia löydy..paitsi jos pidät juopoista/puliukoista, niin voit tuntea itsesi hyvinkin kotoisaksi siellä kaupungissa..siellä meinaa niitä piisaa.

Lidl on hyvä kauppa. Siellä käy kaikki kivat natsit sun muut.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Olli V
Hah, Saarijärvi. Kaverin mökki siellä. Onneksi löytyy S-Market, ettei tarvitse mennä Siwaan!

Niinpä, onneksi. Meilläkin on mökki vähän kauempana sieltä *Sensuroitu*.

Mutta äänekosken ei voittanutta ole. Täällä on kaikkea paitsi juoppoja.

Vierailija

Vai on mökki kannonkoskella, nytpä taisinkin tajuta kuka olet.

Paskaisin baari koko maailmassa on ehdottomasti kannonkoskella. Asiakkaat kusevat lattialle ja ainoa mitä baarimikko tekee on että luuttuaa lattian. Sen jälkeen myynti jatkuu.

Kysyttäessä onko a-oikeuksia kaivetaan oma kosanderi josta myydään pimeetä viinaa suoraan omaan taskuun. Lantinkiakin oli oikein valitsemiseen saakka. Niin jaffaa kuin lähdevettä.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
iisti
Vai on mökki kannonkoskella, nytpä taisinkin tajuta kuka olet.

Miten helkutissa? Et tunnista. Olen salainen ninja.

Vierailija

Valutan kolikot seteleiden päältä ensin kouraan ja sitten setelit lompakkoon ja kolikot sen jälkeen. Siis jos satun jostain syystä maksamaan käteisellä.

Vierailija

S-ryhmän ruokakaupossa vaihtorahat voi kätevästi laittaa S-Tilille.

Saa rahan heti edes jollekin korolle. Taskussa korko on yleensä negatiivinen.

Vierailija

Mitkä kumman vaihtorahat? Se täti kassalla ottaa aina mun kädestä kaikki rahat mitä tarttee antaa ja joskus pitää jättää joku tavara kassalle että ne rahat riittää.

Vierailija

Minua on aina ärsyttänyt pelikoneiden vieressä olevat kolikonvaihtoautomaatit! Kun pistät laitteeseen setelin ja kolikot tippuvat kuppiin, niin joku "X*@¤Z|^v":n insinööri on suunnitellut tuon hemmetin kupin niin ahtaaksi, että hirveällä vaivalla, sormenpäitäsi rakoon tunkien, saat kolikko kerrallaan poimittua eurot kupista!!!
Miksi, siis Miksi tuota kuppia ei ole tehty isommaksi niin, että rahat voitaisiin noin vain sieltä napata taskuun???

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat