Turisti ja matkailukohteet suomessa

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Mitä turisti ja matkailukohteita on suomessa mitkä on hyvä kokea ja paikat on todella hienoja.

Kommentit (12)

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Tiedän että suomessa on paljon hienoja paikkoja, mutta itse suomalaiset niitä aina vähättelevät koska suomalaiset on aivopesty aina menemään etelään ja vähättelemään omaa kulttuuria ja historiaa.

Ainoa historia mitä ei saa vähätellä on Talvisota, koska talvisotaa pitää liioitella.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Mä turistina haluaisisin nähdä puuvessoja, sitten niitä jääkarhuja ja urheilu"sankareiden" patsaita.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Metsä. Vallus Lapissa alkusyksyllä. Siinä on niin paljon sanoinkuvaamatonta asiaa, että se täytyy kokea itse.

Ja Lappia ei sitten myydä mökkitonteiksi!

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Lappi on perseestä. Vitun kilometrin kokoiset itikat imee sut kuiviin sekunnissa. Veneetkin siellä on niin hanurista kuin olla ja voi.

Vierailija

Lähivuosina ilmassa pörräävien otusten määrä on havaintoni mukaan vähentynyt hurjasti. Hirvikärpästä sen sijaan tapaa yllättävänkin pohjoisessa.

Ilmastonmuutos. Pah - kohta Lappi on kuin Amazonin sademetsä.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Olli V
Lähivuosina ilmassa pörräävien otusten määrä on havaintoni mukaan vähentynyt hurjasti. Hirvikärpästä sen sijaan tapaa yllättävänkin pohjoisessa.

Ilmastonmuutos. Pah - kohta Lappi on kuin Amazonin sademetsä.

Itse olen nähnyt ötököitä aivan samaan tapaan kuin ennenkin. Tosin viime kesänä oli harvinaisen vähän kimalaisia. Kesä ei ole mitään ilman kimalaisia. Noh ehkäpä ensikesänä olisi kimalaisia enemmän.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
tiäremiäs
Kertokaa jotain paskiaiset.

Äänekoski. Täällä on muutama patsaskin. Tosin en tiedä mitä ne patsaat meinaa.

jiitu
Seuraa 
Viestejä266
Liittynyt29.8.2006

Kyllä se vain taitaa niin olla, että Suomi ei vedä vertoja monille muille maille tällaisten yksittäisten nähtävyyksien määrässä. Kyllä se todellinen nähtävyys on tämä paikallinen kulttuuri eri tavoin ja siihen liittyen tämä luonto.

Tosin alkaa hiljalleen vaikuttaa siltä, että oikea luonto olisi nähtävyys jo melkoiselle osalle suomalaisiakin

Mutta kun vein satsin vaihto-opiskelijoita keskellä mettää olevalle huvilalle, pistin savusaunan lämpimäksi ja avannon jäähän, takan lämpimäksi ja makkaraa lähettyville ja vielä kerroin muutaman tarinan paikallisesta eläimistöstä, niin kyllä oli tyytyväistä ja monta kokemusta rikkaampaa porukkaa valmiina kotimatkalle ympäri maailman.
Pelkkä totaalinen pimeys ja kirkas tähtitaivas ovat jo aikamoinen kokemus monelle.

...ja nuo kallion baarit ovat hyvä paikka näyttää rehellistä suomalaista kulttuuria ainakin korelaiselle tytölle
(ja tuollaisilla keikoilla sitä omatkin ennakkoluulot hälvenee kummasti taas yhtä ihmisryhmää kohtaan)

Myönnän, että joitain yksittäisiä kohteita on kyllä ehdottoman vavisuttava nähdä omin silmin (kuten tsernobyl), mutta useimmat hyvät ja parhaiten musitissa säilyvät kokemukset tulevat nimenomaan niistä pienistä asioista. Kulttuurieroista arkisissa asioissa jne. Niitä minä näytän, jos on tarvetta näyttää jotain.

Uusimmat

Suosituimmat