2 tietokonetta, 1 DVI näyttö...

Seuraa 
Viestejä72
Liittynyt24.6.2007

ja pitäs löytää joku härpäke jolla sais vaihdettua konetta näytölle. Osaattako neuvoa.... ?
verkkokaupasta en löydä, tai sitten en osaa etsiä...

kiitosta.

Kommentit (10)

Vierailija

Kaksi erillistä näyttöä on paras. Ja hiiriä sekä näppiksiä saa ilmaiseksi.

Minulla tosin on sellainen monitori, jossa on vaihtokytkin etupanelissa (IBM). Toisena koneena on serveri, jota ei tarvitse aktiivisesti ylläpitää.

Unohda KVM-kytkimet. Ei ne toimi kunnolla ikinä. Molemmille koneille pitää luonnollisesti olla oma ethernet ja omat kaiuttimet.

Vanhoja monitoreitakin saa ilmaiseksi, joten miksi hitossa pitäisi alkaa kikkailemaan ?

Vierailija

Onko siinä näytössä pelkkä DVI-liitin? Minulla on yhdessä näytössä kaksi konetta kiinni siten, että toinen on DVI-liitännällä ja toinen VGA-liitännällä.

Toinen vaihtoehto on erillinen kytkinboksi, jonka avulla pystyy kayttämään kahta, tai useampaa konetta yhdellä näytöllä, näppiksellä ja hiirellä.

Tässä esimerkki Verkkokaupasta, melko hintava tosin:

Belkin Switch2

Vierailija

Kytkinboksia meinasin itsellekkin, mutta toinen niin harvassa käytössä, että sama olla erillinen hiiri/näppis.
Näytöissä on kyllä nykyään kiitettävän usein joko 2x DVI tai DSUB + DVI.
Nopea vaihtaa parilla näppäimellä näkymää näytöstä

Xopo
Seuraa 
Viestejä72
Liittynyt24.6.2007
ilesoft
Onko siinä näytössä pelkkä DVI-liitin? Minulla on yhdessä näytössä kaksi konetta kiinni siten, että toinen on DVI-liitännällä ja toinen VGA-liitännällä.

Toinen vaihtoehto on erillinen kytkinboksi, jonka avulla pystyy kayttämään kahta, tai useampaa konetta yhdellä näytöllä, näppiksellä ja hiirellä.

Tässä esimerkki Verkkokaupasta, melko hintava tosin:

Belkin Switch2

Näytössä on joo sekä että. Meinaat että voin kytkeä molemmat? miten vaihto onnistuu sitten.... Näyttö on LG L1953TR

Vierailija

Tuota belkiniä en todellakaaaaan suosittele. Itseltäni löytyy sellainen eikä ole ollut käytössä puoleenvuoteen. Vaihtaa vittumaisesti välillä itekseen laitteiden kuvaa ja kun kone on vieressä niin olen öisin usein herännyt siihen kun laite elää omaa elämäänsä. KVM-kytkin on muuten hyvä vaihtoehto, mutta tuota kyseistä belkinin mallia en suosittele...

Vierailija

Tyhmänä en ymmärrä miksi tuohon toiseen koneeseen pitäisi näyttö kiinni saada - itte oon käytelly läjää koneita yhdeltä ainoalta päätteeltä etänä (lähinnä ssh-yhteyksien avulla). Vaikka tuo toinen boksi sitten onkin fyysisesti vieressä miksi ihmeessä siihen ei voisi ottaa yhteyttä siltä toiselta koneelta? Tosin jos et halua sitä ssh-serveriä (tms) taustalle pyörimään niin sitten tuo ei tietenkään toimi...

Vierailija
S.J.O.V
Tyhmänä en ymmärrä miksi tuohon toiseen koneeseen pitäisi näyttö kiinni saada - itte oon käytelly läjää koneita yhdeltä ainoalta päätteeltä etänä (lähinnä ssh-yhteyksien avulla). Vaikka tuo toinen boksi sitten onkin fyysisesti vieressä miksi ihmeessä siihen ei voisi ottaa yhteyttä siltä toiselta koneelta? Tosin jos et halua sitä ssh-serveriä (tms) taustalle pyörimään niin sitten tuo ei tietenkään toimi...

Sen oletus että oma järjestelmä sopii asiaa edes ensin kysymättä osoittaa ettei todellakaan ymmärrä että atk-maailmassa erilaisia tarpeita on n+1.

Vierailija
S.J.O.V
Tosin jos et halua sitä ssh-serveriä (tms) taustalle pyörimään niin sitten tuo ei tietenkään toimi...

Kaikki minkä voi raudalla tehdä, tehdään sillä. Mitä vähemmän palvelinohjelmistoja, sitä vähemmän riskejä.

Vierailija
Xopo
Näytössä on joo sekä että. Meinaat että voin kytkeä molemmat? miten vaihto onnistuu sitten.... Näyttö on LG L1953TR
Googleen hakusanaksi "LG L1953TR manual"

Ensimmäinen osuma vie verkkokaupan sivulle, josta on linkki LG:n sivulle:

http://www.lge.com/support/manual.jsp

Sieltä valitaan oikea manner ja maa, ja sen jälkeen valitaan laitteen tyypiksi monitori ja malliksi L1953TR.

Tulee lista PDF-tiedostoista, joista avataan L1953TR-SF

PDF:n sivu A8, alalaita:

SOURCE hot key: Use this button to make D-Sub or DVI connector active. This feature is used when two computers are connected to the display. The default setting is D-Sub.

Source hot key on nappi numero kaksi, eli toisiksi ylin nappi näytön oikeassa laidassa.

Uusimmat

Suosituimmat