Ajokorttiin tulee ylläpitomaksut

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Ajokortti pitää uusia 5 vuoden välein vuodesta 2013 lähtien ja maksut tulee olemaan nykyistä luokkaa.

Nykyään hinnat ovat
Eli esim. 2. vaihe 300 euroa. poliisilaitoksen + lääkärimaksut+ valokuvat 130 euroa

Aken tutkintomaksut 30 euroa+ jäärata 50 euroa. pimeäajot 50 euroa

Eli varmasti 500 euron lisämaksut tulee kuin joutuu korttin uusimaan 5 vuoden välein. C- kortin omaavat joutuvat maksamaan ehkä enemmän.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1492644

Kommentit (7)

Vierailija

Niinkuin senkin ettei ajokortti kuulu peruskoulun ohjelmaan vaikka se on nykyisin kansalaisen perusvälttämättömyyksiin kuuluva asia.
Tai sen ettei korttia saa kohtuullisin osamaksuin tai opintotuella.

Vierailija

Niin ja autokoluissa kukkii selvä stalinismin rehabilisointifiilis. Katsokaa niiden saitteja. Olenkin ihmetellyt minne stallarit on pesiytyneet. Ladat vain puuttuvat... Takahuoneessa ne salaa tsiikaa Bontteja, joissa suksin piippalakit kiitää Bondin perässä ja kihertävät Khähä hää...

Vierailija

No nuorilla on varmaakin tollain. Ei meillä, joilla on ollut ajokortti tollaiset 42 vuotta. Saadaan ajaa muuten moottoripyörääkin, traktoria, mopoakin samalla kortilla.

Kummallisia on kylläkin noi ajokorttijutut nykyään. Nyt vaikka omaa linja-autokortin ei muka sais ajaa traktoria, vai miten se menee.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Tuohan on vain paluuta sinne kultaiselle -60 luvulle, jolloin kortti meni vanhaksi 5 vuoden välein. Itse sain ekan kortin vuonna 1970 ja jouduin uusimaan vuonna 1975. Ne kaverit, jotka saivat kortin joskus pari kolme vuotta myöhemmin, saivat heti sen n.k. "ikuisen" kortin, joka tarkoitti, että se oli voimassa, kunnes haltija täyttää 70 vuotta. Heillähän oli silloin ensimmäisen vuoden se "pöljän pojan pyöryläkin", eli 80 km/h nopeusrajoitus osoitettuna sillä valkopohjaisella merkillä takaikkunassa, kuten kaikki muistanevat.

Vierailija
Ertsu
Tuohan on vain paluuta sinne kultaiselle -60 luvulle, jolloin kortti meni vanhaksi 5 vuoden välein. Itse sain ekan kortin vuonna 1970 ja jouduin uusimaan vuonna 1975. Ne kaverit, jotka saivat kortin joskus pari kolme vuotta myöhemmin, saivat heti sen n.k. "ikuisen" kortin, joka tarkoitti, että se oli voimassa, kunnes haltija täyttää 70 vuotta. Heillähän oli silloin ensimmäisen vuoden se "pöljän pojan pyöryläkin", eli 80 km/h nopeusrajoitus osoitettuna sillä valkopohjaisella merkillä takaikkunassa, kuten kaikki muistanevat.

Mulla on voimassa 2019 asti. Sitten niitä tarkistuksia. Kait oli jotain toistakymmentä vuotta sitten joku näöntarkistus juttu. Kaikki OK

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Lassi
Ertsu

Mulla on voimassa 2019 asti. Sitten niitä tarkistuksia. Kait oli jotain toistakymmentä vuotta sitten joku näöntarkistus juttu. Kaikki OK

Nykyisin pitää 50 vuotta täyttäneen toimittaa lääkärintodistus joka viides vuosi.

Uusimmat

Suosituimmat