Tekniikka ja itsehillintä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nythän tuommoinen 69egen laatikko on tuossa. Eipä tuosta muuta iloa ole kuin että ns. JIM- bulkkikanava ja YLE teema näkyy lisinä.
tallentavaa digiä en huoli, koska en seuraa sarjoja, paitsi nyt yhtä, "puolitieteellis" teknistä sarjaa.. sitäkään en pidä tallentamisen väärttinä. Jos nyt ei joskus ole tallentamassa kun jotain tulee,voihan tuonkin romun ohjelmoida DVD-laitteen kanssa.

tallentava DVD on, siihen tallennan vain harvoin tulevia hyviä elokuvia/dokkareita, nekin yleensä varmuuden vuoksi DVD-RW- lätyille.
Lähinnä uutiset ja satunnaiset hyvät dokkarit/ elokuvat ovat se, mitä haluan TV:ltä.

En halua ryöppyä leffoja, koska olen nirso ja haluan poimia ne kaupoista harvakseltaan itse. tai harvakseltaan tallettaa... Mutta kun Toiminta/draama/ nappaa hyvin harvoin, ja kotimaiset elokuvat never, kauhu jonkin verran ja scifi harvoin, se maksukanavakortti menisi hukkaan.

Onhan tuossa korttipaikka...

Korttia en hanki enkä aio hankkia, koska mua ei kiinnosta TV niin paljon että erikseen maksaisin siitä... (ups). No, siis maksullisista kanavista.

Näkeehän nuo elokuvateatterien tarjonnat, ja yleensä käyn buumin laannuttua lainamassa kympillä läjän joita tsekkailen, yleensä täysosuma on 1 tai ei mitään.

Miksi uusi teknologia pistää ihmiset tuhlaamaan kuin hullut? Mainostuksen painostus? Tuossa romussa on takuu 2v. Sinä aikana Digilaitteiden hinnat putoavat aivan varmasti 50-60%, kolmen vuoden kuluttua jo hurjasti.
Lyödäänkö vetoa? Mutta miksi ihmiset tulevat hulluiksi kun on kysymys uudesta teknologiasta? Alan parasta ei kannata koskaan hankkia, jos on kyseessä suhteellisen uusi suuntaus.

VRT: Kotitietokoneet alkuaikoina netin tultua modeemeineen, isolla keskusyksiköllä, ja VRT läppärit- alkuaikoina ja nykyään. Fiksu oli keskivälilltä tehoineen olleella koneella, mutta kellottaen. Ja venailee vähintään 4-5v. Hölmöt ihmiset! Hyvin hölmöt.

Nyt mulla on edullinen tietsikka ja halpa mokkula.

Arvatkaapa tuhlaanko monta tuntia viikossa koneella ja alle pari tuntia viikossa TV:llä? Enkä edes tuhlaa. Silti olen pysynyt mukana tekniikassa kevyesti hiihtäen. Mäntit tekee mulle ladun valmiiksi.

Itse tuhlaan harrasteisiini. Niissä kun ei kadu. Trooppisia kasveja ja eläimiä- taas uusi tilaus eläintukulta, kallis, mutta tuo eläin elää myös toistakymmentä vuotta vaikka vaatiikin terraarion tekniikoineen viihtyäkseen. ja kesäisin kalastus ja muut puuhat. Noihin saa kulumaan, mutta ne tuottavat tyydytystä.

Mikä saa ihmiset sekoamaan johonkin UUTUUTEEN? Tähän saisi myös Neonomide sanoa painavan sanansa, koska kysymys on etenkin miehiin vetoavasta kulutustekniikkahysteriasta, joka iskee tietyin väliajoin.

Ensimmäinen aalto digiboxeja oli jo 2004, ja hulluimmat tuhlasivat mielettömiä summia nykyään turhiin romuihin. Kun tekniikka kehittyy, laatu halpenee vaikka paranee. Kultainen keskitie on aina paras.

Kommentit (3)

Vierailija

Aina täytyy saada uutta. Tekniikka on verrattavissa naisten vaatteisiin.

Koskaan sitä ei ole liikaa, eikä vanhaa voi käyttää. Olisihan se noloa näyttää julki 5 vuotta vanhaa puhelinta. Tai vastaanvan ikäistä kannettavaa tietokonetta, vaikka sitä käyttäisi vain kirjoituskoneena.

Uutta, uutta! Pakko saada HD, ExtremeHD, HD^3. Uutta, uutta.

Pakko ostaa uutta, kun sitä saa! Osta jo!

Vierailija

Digiboksi on keksintönä typerä.

Ennen kanavat viritettiin analogisilla kaistanpäästösuodattimilla, eli täysin passiivisilla komponenteilla. Ei mennyt yhtään sähköä.

Mutta digiboksi ottaa kymmeniä watteja, kun tekee saman asian FFT:llä. Naurettavaa ja kallista.

Vierailija
oge
Ennen kanavat viritettiin analogisilla kaistanpäästösuodattimilla, eli täysin passiivisilla komponenteilla. Ei mennyt yhtään sähköä.

Ei saa unohtaa tuotteen koko saastuttavuutta. Ne pitää rahdata Kiinasta tänne mökkiteille asti. Ja parin vuoden päästä on miljoonat tarpeettomat lootat nurkissa lojumassa. Harva vie kierrätykseen. Taas iso kasa muovia ja raskasmetalleja Suomen maaperään. Joiden vitun pikseleiden ja huuhaaohjelmien takia.

Uusimmat

Suosituimmat