Kuinka puretaan SIM-lukitus ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Operaattori jymäytti minua, ostatti minulla N95:n, mutta antaa siihen liittymän vain 600 euron takuumaksua vastaan. Koska puhelin on SIM-lukittu, en voi käyttää siinä toisen operaattorin korttia, silti maksan puhelimen ... how nice !!! No, täältä apu varmaan löytyy, jokainen kunnon nörtti tiennee, kuinka moinen SIM-lukitus puretaan ... ???

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija
ruskamies
Operaattori jymäytti minua, ostatti minulla N95:n, mutta antaa siihen liittymän vain 600 euron takuumaksua vastaan. Koska puhelin on SIM-lukittu, en voi käyttää siinä toisen operaattorin korttia, silti maksan puhelimen ... how nice !!! No, täältä apu varmaan löytyy, jokainen kunnon nörtti tiennee, kuinka moinen SIM-lukitus puretaan ... ???

Nörtit voi tietää, tai luulla tietävänsä vaikka mitä. Ei sitä oikein voi purkaa. Katopa sieltä kapisteuksen kuorien alta eräs koodi. Sillä vois yrittää identifikoida .

Heitä mettään se. Oikeastaan taitaakin olla ongelmajätettä. Parhaat puhelimet, siis jos nyt puhelimista on kyse löytyy noin kuuden vuoden takaa. Ei mitään ylimääräisiä hörpäkkeitä. Mitä niillä ylipäätään tekee.

Vierailija
ruskamies

Antoko puhelimen ilman takuumaksua!!!!????
Tossa takuusummassa on luultavasti molempien takuusumma, siis sekä puhelimen että liittymän.

Vierailija
ruskamies

Periaatteessa en enää kirjoita tälle foorumille mutta nämä ongelmasi nykyisen uuden tekniikan kanssa ovat niin käsinkosketeltavia todisteita kädettömyydestäsi, että en malta olla sanomatta.

Jätä tästä edespäin kaikki vähänkin arvokkaammat hankinnat puolisosi kontolle, sillä itse näyt saavan aikaan ongelmia lähes minkä tahansa teknisen laitteen kanssa. Annas, kun arvaan: Autossasi on varmaankin automaattivaihteisto muuten ei senkään käyttö sinulta luontuisi.

Voi BUSMAN parka, olet fossiili sekä asenteiltasi, että käytännön tietotaidoiltasi. Onneksi osa palstalaisista on kilttejä ja auttaa sinua vanhaa (namu?) setää.

Vierailija

Mulla oli aikoinaan sellainen Nokia jossa oli paikat kahdelle SIM sirulle. Noooh. Jonkin aikaa kokeilin vaihdella yhteyttä. Alkoi kyllästyttämään koiraanikin. Puri sen kapistuksen lyttyyn. Vakuutus ei edes maksanut siitä, vaikka oli täys Kennel-koiravakuutus.

Peruin samantien ton vakuutuksen, kun ei se mitään korvaa. Rahat kyllä kelpaa vakuutusyhtiölle. Joo.

Vierailija
Syfilis
Onhan niitä prebaid korttejakin olemassa.

Kyllä. Esim. kolumbuksen prepaid toimii elisan ja saunalahden kytkyluureissa.

Vierailija

AHAA... pre-paid, thanks guys ... !!!

EN oikein roskiinkaan viitsis heittää, maksoi sentää viisi hunttia E !

Joo, myyjäliike antoi luurin, saakohan ne operaattorilta heti rahat, ne
otti yhteyttä tiedoillani ja operaattori antoi ensin vihreää valoa. Ehkäpä
liike pyytää vehkeen vielä takaisiin, sopimuksessa tosin lukee, että
omistusoikeus siirtyy heti allekirjoituksen jälkeen ... ...

MIELENKIINTOINEN tilanne ... !!!

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
ruskamies

Eikö se ollut vaimosi joka sen puhelimen sulle osti?

Vierailija

Mä en nyt oikein ymmärrä, siis ostit puhelimen kytkynä? (siis mikäli kyseessä on sama luuri mistä olis viime viikolla puhetta.) Sä maksoit sit luurin kokonaan pois mutta joutuisit edelleen käyttämään operaattorin liittymää? tossa on kyllä nyt jotain outoa mikäli ymmärsin oikein..

Vierailija
ruskamies

Voi BUSMAN parka, olet fossiili sekä asenteiltasi, että käytännön tietotaidoiltasi. Onneksi osa palstalaisista on kilttejä ja auttaa sinua vanhaa (namu?) setää.

Se on tälle busmannille kaikki uusien ajattelu tapojen omaksuminen
kivenalla. Oikeistokonservatiivisyytensä vuoksi maailmankuvansa on
pahasti vääristynyt. Kapitalismin aivopesemä pahimmalla mahdollisella
tavalla. Järkevän vasemmistolaisen äitinsä opastus on ikävä kyllä ajanut
itsepäisen pojan täysin vastakkaiseen ja väärään suuntaan. Ikänsä
vuoksi vielä jo menetetty toivoton tapaus.

Vierailija
ruskamies
Operaattori jymäytti minua, ostatti minulla N95:n, mutta antaa siihen liittymän vain 600 euron takuumaksua vastaan. Koska puhelin on SIM-lukittu, en voi käyttää siinä toisen operaattorin korttia, silti maksan puhelimen ...

Siis maksoitko puhelimen heti käteisellä, vai tuleeko puhelinkin kytkyn mukana "osamaksulla"?

Vierailija
Syfilis
ruskamies
Operaattori jymäytti minua, ostatti minulla N95:n, mutta antaa siihen liittymän vain 600 euron takuumaksua vastaan. Koska puhelin on SIM-lukittu, en voi käyttää siinä toisen operaattorin korttia, silti maksan puhelimen ...

Siis maksoitko puhelimen heti käteisellä, vai tuleeko puhelinkin kytkyn mukana "osamaksulla"?

Ilmeisestikin meni ja osti kytkyluurin osamaksulla, koska puhuu "600 euron takuumaksusta". Tuon suorituksen jälkeenhän puhelimen saa omaksi, muutoin puhelimen sim-lukitus kestää sopimusajan loppuun asti.

Mutta mihin ihmeeseen se ruskamies sitä sim-lukituksen purkua edes tarvitsee? Miksi ylipäätään hankkia puhelin sellaiselta palveluntarjoajalta jonka sim-korttia ei halua käyttää?

Kannattaisi bussen ehkä unohtaa än-ysivitoset ja pysytellä niissä savumerkeissä.

Lassi
Nörtit voi tietää, tai luulla tietävänsä vaikka mitä. Ei sitä oikein voi purkaa. Katopa sieltä kapisteuksen kuorien alta eräs koodi. Sillä vois yrittää identifikoida .

Heitä mettään se. Oikeastaan taitaakin olla ongelmajätettä. Parhaat puhelimet, siis jos nyt puhelimista on kyse löytyy noin kuuden vuoden takaa. Ei mitään ylimääräisiä hörpäkkeitä. Mitä niillä ylipäätään tekee.

Ja höpöhöpö. Hyvä puhelin. Ei ole mitään ongelmajätettä, jos osaa käsitellä. Varmaan 95% tietoteknisistä ongelmista johtuu kädettömistä käyttäjistä!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat