KELA vs. tavallinen ihminen

Seuraa 
Viestejä410
Liittynyt11.5.2007

Rakas kansaneläkelaitos meinaa sitten periä minulta takaisin asumistukia semmoisen summan että hirvittää. Herra on muka tienannut liikaa ja riistänyt KELA:lta (porvarillinen riistäjä-sika). Onneksi minulle varattiin tilaisuus tulla kuulluksi niin sai antaa vähän vastinetta. Tuntuu kuitenkin tuulimyllyjä vastaan taistelulta.

Muilla vastaavia kokemuksia KELA:n tiukasta linjasta?

Kommentit (8)

Vierailija

Omien kokemusteni pohjalta voit jonkun aikaa viivyttää maksua selittelemällä ja valittamalla uudestaan ja uudestaan, mutta lopulta se kyllä lankeaa.

Paitsi, jos olet ollut opiskelija ja valmistunut vaikkapa heinäkuussa ja mennyt töihin sen jälkeen ja voit osoittaa tämän. Tässä kohtaa kelalla käy aika usein kämmi.

Vierailija

Hello,

Itselläni tuli melkeen 700 pikavoitto kelalta.
Kevään nostin opintotukea, kesän ja loppuvuoden olin töissä enkä tietenkään nostanut opintotukea enää, silti haluavat takaisin.

.Silkki

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Silkki
Hello,

Kevään nostin opintotukea, kesän ja loppuvuoden olin töissä enkä tietenkään nostanut opintotukea enää, silti haluavat takaisin.

.Silkki

Vaivatkaa päätänne sen verran, että opitte lukemaan ja laskemaan, niin ei tule rikottua selkeitä ohjeita/sääntöjä.

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005
CE-hyväksytty
Silkki
Hello,

.Silkki

Vaivatkaa päätänne sen verran, että opitte lukemaan ja laskemaan, niin ei tule rikottua selkeitä ohjeita/sääntöjä.
jep, selvällä präntillä on noi kelan pelisäännöt painettu, ei se voi olla niin vaikeaa laskea mitä saa tienata minäkin vuonna

dot4
Seuraa 
Viestejä410
Liittynyt11.5.2007

Tapauksessani ongelmana oli etten tajunnut lasketaanko tulojen nousu brutto- vai nettotulojen perusteella. Luulin että nettotulojen, pieleen meni.

Vierailija

Lopetin joskus tulojeni vuoksi opintorahan mutta kelan mulkerot alkoivat salaa maksaa sitä jälkeenpäin. Rahan kuukausittainen määrä oli niin pieni, niin se "hukkui" tilille mutta siitä kertyi reilussa vuodessa kuitenkin kohtuullinen summa joka piti sitten melkein heti maksaa takasin.

Vierailija
re
Lopetin joskus tulojeni vuoksi opintorahan mutta kelan mulkerot alkoivat salaa maksaa sitä jälkeenpäin. Rahan kuukausittainen määrä oli niin pieni, niin se "hukkui" tilille mutta siitä kertyi reilussa vuodessa kuitenkin kohtuullinen summa joka piti sitten melkein heti maksaa takasin.

Tätä KELA tekee paljon; ei siksi, että se olisi sille taloudellisesti kannattavaa - päinvastoin - vaan siksi, että se saa siitä henkistä tyydytystä ja mielihyvän tunteita. Ihminenhän se KELAkin vain on.

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005

Kela tuntuu olevan ylen vihattu, vaikka jakaa satoja miljoonia tarvitseville. Ottamatta kantaa kehenkään tämän säikeen kirjoittajaan kovimman äläkän nostaa usein vilpistä kärähtänyt.

Uusimmat

Suosituimmat