Karkauspäivä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Aikovatko tiedepalstan naiset käyttää huomista karkauspäivää hyväkseen ja esittää kosintoja?

Itse ajattelin kosia tiäremiestä.

Kommentit (10)

Vierailija

Eka kosinta tuli juuri tekstarilla. Tietyt mimmit käyttää tätä hyväkseen - on ne niin kankaitten perään.

Vierailija
Pubi
Eka kosinta tuli juuri tekstarilla. Tietyt mimmit käyttää tätä hyväkseen - on ne niin kankaitten perään.

Tietenkin vastaat heti myöntävästi.

Vierailija
Aamutuima
Aikovatko tiedepalstan naiset käyttää huomista karkauspäivää hyväkseen ja esittää kosintoja?

:) käyp melkein kateeksi, kun voit kosia elävää legendaa. Toivotan onnistumista.

tuleeko se "karkaus"-sana siitä, että äijät juoksi karkuun kosijoita?

Vierailija
Vastaaja_s24fi

tuleeko se "karkaus"-sana siitä, että äijät juoksi karkuun kosijoita?

Ajaston sivuilla kerrotaan että:

"Karkauspäivän nimitys ei liity karata-verbin yleiskieliseen merkitykseen "paeta", vaan se pohjautuu sanan länsimurteissa tunnettuun merkitykseen "hypätä". Vielä nykyäänkin puhutaan hevosen pystyyn karkaamisesta ja vanhassa lakikielessä päällekarkauksesta."

Vierailija
Edu
Pubi

Tietenkin vastaat heti myöntävästi.

Jaa-a, hän lupasi palata tänään asiaan. Taidan antaa sitä kangasta vain.

Vierailija

Annoin syksyllä yhdelle tuttavamiehelle kankaita monta laatikkoa vietäväksi Keski-Suomeen, joten päätin, etten tänäänkään vuonna edes riskeeraa - kaapit ovat muutenkin täynnä!

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Aamutuima

Miksi juuri karkauspäivänä? Senkötakia että sitä päivää ei tarvitse sitten juhlia kuin silloin tällöin?

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Uusimmat

Suosituimmat