Tohtori Tolonen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miksi ihmeessä annatte Tohtori Tolosen markkinoida vapaasti omia tuotteitaan tällä palstalla? Kyseinen henkilö on myös useaan kertaan pyrkinyt tuotteitaan mainostamaan mielenterveysaiheisella palstalla http://www.tukiasema.net. Hän viittaa tutkimuksiin, jotka eivät ole luotettavia ja johtavat hänen omaan firmaansa. Missään vaiheessa hän ei tule kertomaan, että mitä haittavaikutuksia muun muassa e-epa voi aiheuttaa (verenpaineen laskua ja veren ohenemista) yms. Toivon mukaan jossain vaiheessa elintarvikeviranomaiset tai muu instanssi puuttuvat Tohtori Tolosen harhaanjohtavaan mainontaan.

Tässä on eräs aiheeseen liittyvä linkki

http://yle.fi/mot/150500/kasis.htm

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Täältä löytyy sama asia tiivimmässä muodossa

http://soul.fiveam.org/robsku/kirjoituksia/tolonen.html

Luontaistuotteet eivät ole luonnon tuotteita ja niilläkin on yhteis- ja haittaisvaikutuksia kuten lääkkeillä.

http://lyhytlinkki.net/?29eqfcqt

Tohtori Tolosen parjaamissa lääkkeissä kuitenkin kerrotaan sen etujen lisäksi sivu-, yhteis- ja haittavaikutuksita toisin kuin hänen mainostamissa tuotteissaan.

smarko
Seuraa 
Viestejä465
Liittynyt14.12.2005
Jedjas
Täältä löytyy sama asia tiivimmässä muodossa

http://soul.fiveam.org/robsku/kirjoituksia/tolonen.html

Viisi norsua ahtautui pieneen Fiattiin, mutta yksi ei mahtunutkaan. Oli niin tiivistä.

Josko kumminkin vaikkapa esittelisit itsesi ja kertoisit mikä juuri sinua motivoi tuomaan tämän syytöksesi esille? Vaikka olisit aidostikin jostain tuohtunut, olet tähän mennessä antanut vain anonymiteetin taakse kätkeytyvän huutelijan vaikutelman.

smarko
Seuraa 
Viestejä465
Liittynyt14.12.2005

Ensi käden tietoa siitä, ovatko nämä mainitsemasi kaksi tahoa sopineet jotain jonkin tuotteen ominaisuuksien ja vaikuttavuuden käsittelystä näillä foorumeilla, minulla ei ole, joten pohjaan käsitykseni uskomuksiin. Uskon, että kyse on pikemminkin siitä, että Tohtori Tolonen haluaa olla lähempänä (potentiaalista) loppukäyttäjää, samassa mielessä kuin esim. joku muusikko pyrkisi itse vastaamaan musiikkiinsa liittyviin kysymyksiin.

Vierailija

Suuri osa täällä esitetyistä tutkimuksista on kyseenalaisia ja niistä pienen osan esittelee Tolonen. Se, että niitä tuodaan esille ja niistä keskustellaan, on mielestäni hyvä asia. Ja joku aina välillä jopa kyseenalaistaa ja väittää vastaan. Sekin on hyvä asia.

Missä noista lääketieteen uutisista ja tutkimuksista sitten pitäisi keskustella, jollei täällä?

Vierailija

miksi aina pitää kinata jostain joutavanpäiväisestä aiheesta? jos tolosen mainokset potuttaa, ei niitä oo pakko lukea,täältä voi olla poiskin.

Vierailija

Jos tohtori Tolosen ensisijainen tarkoitus olisi tuotteidensa markkinoiminen, hän ei vaivautuisi kirjoittamaan tälle foorumille; täällä muutama kourallinen enemmän tai vähemmän eri mieltä olevia itämaan tietäjiä väittelee välillä mitä kummallisimmista luonnontieteen aiheista.
Juuri siinä Tolosta arvostakin, että hän on tänne kirjoitellut. Ja hänellä on aina mukana myös perustelut sanomisiinsa. On vaikea sanoa, onko hän täysin oikeassa kaikissa kommentoimissaan asioissa, koska monien asioiden tutkimukset ovat vielä keskeneräisiä tai puutteellisia, mutta ainakin hän tietää erittäin paljon aiheista joista kirjoittaa.
Jatka täällä vain, Tolonen. Meitä on monia, jotka arvostavat sanomisiasi ja lukevat niitä kiinnostuneina. Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee.

Vierailija

Itse olen pitänyt Tolosen tuotteita samalla tasolla kuin mitä esim. koteihin jaettavissa postimyyntilehtisissä on, eli yhdentekevinä joita ostat vain omalla vastuullasi ja ennen kaikkea, suuhusi tunget.
Itse en ole luontaistuotteista kiinnostunut sen enempää kuin lääkkeistä ylipäätään, joten aihe ei itseäni kosketa ainakaan siinä määrin että olisin lähtenyt apteekin vitamiineja enemmille kokeiluille.

Noin ollen olen välttänyt mahdolliset epäsuotuisat kokemukset kuin muutkin vaivat, mitä "ihmelääkkeisiin" ym. tulee.

Vierailija
Kuukkeli
Itse olen pitänyt Tolosen tuotteita samalla tasolla kuin mitä esim. koteihin jaettavissa postimyyntilehtisissä on, eli yhdentekevinä joita ostat vain omalla vastuullasi ja ennen kaikkea, suuhusi tunget.
Itse en ole luontaistuotteista kiinnostunut sen enempää kuin lääkkeistä ylipäätään, joten aihe ei itseäni kosketa ainakaan siinä määrin että olisin lähtenyt apteekin vitamiineja enemmille kokeiluille.

Noin ollen olen välttänyt mahdolliset epäsuotuisat kokemukset kuin muutkin vaivat, mitä "ihmelääkkeisiin" ym. tulee.

Olin vuosia samoilla linjoilla, tohtori Tolosen imago pakkausten kannessa jne. ei minusta edistä lääketieteellisesti tutkittujen tuotteiden myyntiä. Minä myös pidin niitä lähinnä säälittävinä, häpesin nuorempana että äitini joitakin niistä osti ja käytti (mitä lie hivenaineita?) ainakin 80- ja 90-luvulla, ehkä vieläkin.

Jos tutustuu E-EPA-tuotteen hyötyihin (pari perheenjäsentä käyttää jatkuvasti ja heille niistä on huomattaavaa hyötyä) ja tarjontaan on nopeasti selvää että muilla valmistajilla ei ole Suomessa kunnon tuotteita tarjolla (pitoisuudet, ainesosat) joten niitä ei voi harkitakaan. Vaikuttavan aineen pitoisuuteen nähden Bio-Vitan tuotteet ovat myös halvempia kuin muut (silti maksavat toki runsaahkosti). Tätä taustaa ja Tolosen nettisivujen aivan erinomaista ja jatkuvasti päivittyvää linkkisisältöä vasten asiaa nykyään tarkastellessa minusta hänen käyttämänsä "Tohtori Tolonen" brändi vaan on haitaksi itse tuotteille. Se tunnetaan kyllä laajasti ja jotka niitä käyttävät varmasti tietävät suurimmaksi osaksi että ne ovat hinnaltaan kilpailukykyisiä ja tehokkaampia kuin muu tarjonta eli "markettien tuotteet" (joista osa tuntuu jo ainesosaluettelon perusteella lähinnä haitallisilta).

Viestiketjun aloittajalle vielä:

Tolonen postittaa linkkejä, uskokoon niihin ken tahtoo. Jos tutustut oikeasti niiden sisältöön ja luet alan kirjallisuutta niiden lisäksi sekä luet tutkimustulokset (aluksi vaikkapa 20-30 tutkimuksesta), alat ehkä ymmärtää että hän jakelee tietoa erittäin tärkeästä asiasta. Hän on myös rehellinen kun kirjoittaa "omalla nimellään", hänhän voisi "mainostaa" tuotteitaan täällä ihan millä nimimerkillä tahansa jos haluaisi mutta ei suoraselkäisenä niin tee.

Kyllä 2000-luvun lääketieteellisen tutkimuksen osoittama elimistön sisäisen tulehdustilan aiheuttamien kroonisten sairauksien kirjo ja niiden hoitomenetelmät tämän uuden tiedon pohjalta tulevat mullistamaan lääketiedettä ja hoitomenetelmiä lähivuosina. Ne mainitsemasi lääketehtaiden mainitsemat sivuvaikutukset ovat osassa lääkkeitä todella rajuja, niitä ei voi mitenkään rinnastaa vaikkapa E-EPA:n "yliannostukseen". Japanissa lääketieteellisessä tutkimuksessa kokeiltiin kymmenien vai oliko se satojen grammojen päiväannoksia eikä siitä potilailla tullut mitään haitallisia oireita. Aihetta on tutkittu muuallakin ja tutkimustuloksia voit lukea netistä (ihan suurien lääketieteellisten julkaisujen julkaisemia).

Ymmärrän toki huolesi jos omistat suurempien psyykkeenlääkkeiden valmistajien osakkeita...

Vierailija
Carpe diem
Olin vuosia samoilla linjoilla, tohtori Tolosen imago pakkausten kannessa jne. ei minusta edistä lääketieteellisesti tutkittujen tuotteiden myyntiä.

No ei minustakaan ja siitä johtuu etten ole koskaan välittänyt niitä mainoksia vilkaisua kummemmin perehtyä.
Olen myös luullut taannoin että "Tohtori Tolonen" on vain eräänlainen taiteilijanimi sointuvuutensa vuoksi ja herätti kyllä kaikkea muuta kuin luottamusta eikä ole herättänyt luottamusta nytkään .

Carpe diem
Se tunnetaan kyllä laajasti ja jotka niitä käyttävät varmasti tietävät suurimmaksi osaksi että ne ovat hinnaltaan kilpailukykyisiä ja tehokkaampia kuin muu tarjonta eli "markettien tuotteet" (joista osa tuntuu jo ainesosaluettelon perusteella lähinnä haitallisilta)

No markettien tuotteet ovat jostain syystä epäluotettavia mielestäni nekin.
Jonkun K-Extran kapisella hyllyllä myytävät "monivitamiinivalmisteet" tai C-vitamiinit eivät taida sisältää mitään.
Sen sijaan varsinaiseksi myyntivaltiksi voisivat porenappinsa saada vaihtamalla putkiloa "vauhdikkaammaksi" sekä muuttaa nimeä iskevämmäksi ja ei kun mainostamaan kuivapakattua, tiivistettyä limsaa.

Toisaalta, myös apteekkien hyllyistä löytyy markettitavaraa, kuten esim. Denivit-hampaiden valkaisukynää tai valmiiksi tylsiä kynsisaksia.
Marketista saman (ja ilmeisen toimimattoman) kynän saa reilulla kympillä kun apteekki vetää samasta moskasta yli 20 e ja sama marketissakin myytävien kynsisaksien kanssa.
Mielestäni apteekki on se vihoviimeinen paikka, jossa myytäisiin mitään huuhaata mutta joo...

Vierailija
Kuukkeli
No ei minustakaan ja siitä johtuu etten ole koskaan välittänyt niitä mainoksia vilkaisua kummemmin perehtyä.
Olen myös luullut taannoin että "Tohtori Tolonen" on vain eräänlainen taiteilijanimi sointuvuutensa vuoksi ja herätti kyllä kaikkea muuta kuin luottamusta eikä ole herättänyt luottamusta nytkään .

Tuota noin, kyseisen henkilön tiedot löytyy hyvin helpolla netistä ja hän on lääketieteen tohtori (muistaakseni kaksikin kertaa väitellyt), dosentti Matti Tolonen joten kuulemasi väite on perätön ja helposti sellaiseksi tarkistettavissa.

Eikä nimi miestä pahenna, mutta väitän että sen käyttäminen nykyisessä muodossaan markkinointinimenä ei ole erityisesti eduksi, vaan mielleyhtymä olisi tieteellisempi jos käyttäisivät vain BioVita Oy:n nimeä tuotteissaan (huomattavasti vakuuttavampaa). Eri asia on sitten voisiko pakkaukissa silti hyvin lukea terveiset LKT (väit.), dosentti Matti Toloselta tms, mutta se että tuote on "Tohtori Tolosen" sitä tai tätä kuullostaa kansanparantajan tv-shoppi-tuotteelta mikäli ei henkilön taustoja tunne.

Asian presentoiminen pakkauksessa on tarkka juttu, ja siihen kannattaisi tässä tapauksessa kiinnittää enemmän huomiota (minua ei niinkään kiinnosta heidän tämän seurauksena saamansa suurempi kaupallinen menestys kuin se että ko. tuotteet kokisivat vähemmän brändistä johtuvaa vastustusta (en tiedä sen laajuutta mutta sitä varmasti on) ja siten oikeasti suurella osalla kansaa lääkkeitä paremmin auttava ravintolisä tulisi laajasti käyttöön mikä olisi kansantaloudellisestikin Suomessa erittäin merkittävää (sairaspäivät, työkyvyttömyys, lääkekulut jne.) puhumattakaan niistä henkilöistä jotka tästä terveydensä parantumisena valtavasti hyötyisivät - saisivat ns. elämänsä takaisin). Brändinä "Tohtori Tolosen *tuotenimi tähän*" vaikuttaa koulutetusta ihmisestä kaukaa kierrettävältä hömpältä ja siksi minusta siitä kannattaisi (koska tuotteet eivät olekaan hömppää miltä ne vaikuttivat) luopua kuten tuossa jo totesinkin, siirtyä BioVita-nimeen yksinomaan ja sitten laittaa vaikka tuttuuden vuoksi taakse niitä terveisiä Toloselta niin että titteli tulee varmasti selväksi. "Lääketieteen tohtori, dosentti" on aivan eri asia kuin "tohtori" joka "liian hyvin sointuvan sukunimen kera" kuullostaa valitettavasti juuri kansanparantajalta ja kiinalaisilta sapelihammastiikerinluujauheilta tms.

Vierailija
Tarkkailija
Jos tohtori Tolosen ensisijainen tarkoitus olisi tuotteidensa markkinoiminen, hän ei vaivautuisi kirjoittamaan tälle foorumille; täällä muutama kourallinen enemmän tai vähemmän eri mieltä olevia itämaan tietäjiä väittelee välillä mitä kummallisimmista luonnontieteen aiheista.
Juuri siinä Tolosta arvostakin, että hän on tänne kirjoitellut. Ja hänellä on aina mukana myös perustelut sanomisiinsa. On vaikea sanoa, onko hän täysin oikeassa kaikissa kommentoimissaan asioissa, koska monien asioiden tutkimukset ovat vielä keskeneräisiä tai puutteellisia, mutta ainakin hän tietää erittäin paljon aiheista joista kirjoittaa.
Jatka täällä vain, Tolonen. Meitä on monia, jotka arvostavat sanomisiasi ja lukevat niitä kiinnostuneina. Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee.
Juuri näin Tarkkailija, juuri näin. Samat terveiset Toloselle myös täältä.

Vierailija
Carpe diem
Brändinä "Tohtori Tolosen *tuotenimi tähän*" vaikuttaa koulutetusta ihmisestä kaukaa kierrettävältä hömpältä ja siksi minusta siitä kannattaisi (koska tuotteet eivät olekaan hömppää miltä ne vaikuttivat) luopua kuten tuossa jo totesinkin, siirtyä BioVita-nimeen---

Kyllä se saman kuvan antaa meille kouluttautumattomillekin .

Vierailija
Kuukkeli

Kyllä se saman kuvan antaa meille kouluttautumattomillekin .

Tarkoitus oli osoittaa jokin suurehko kohderyhmä johon ei luultavimmin tuollainen markkinointi helposti uppoa (keskimäärin). Varmaan jos asiaa ajattelee toisin päin, niin tuollainen markkinointi vetoaa lähinnä niihin jotka tuntevat hänet jotenkin ennalta (henkilönä tai tuotteiden kautta), mutta uusien asiakkaiden kohdalla luulisin että saattaa tosiaan olla tässä kynnys.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat