Transsi

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Oletko kokenut transsin? Epäiletkö kokeneesi?

Minä en suoraan sanottuna ole varma mitä transsi tarkoittaa. Olen kyllä lukenut paljon kaikenlaisia määritelmiä, tunnekuvauksia, kokemuksista jne. Mutta epäselväksi se on silti jäänyt, koska en ole varma ovatko omat kokemukseni olleet transsia. Samantapaisia mietteitä itsellänikin on kyllä ollut kokemuksistani, mitä transsista yleisesti ajatellaan, mutta en ole varma onko ne olleet juuri transsia.

Joskus minulla ikään kuin muuttuu tajunnan taso merkittävästi. Joskus ilman mitään kunnollista syytä, joskus erikoisessa tilanteessa tai fyysisessä suorituksessa. Esimerkiksi kerran välitunnille mentyäni, kun kävelin pihalle, ulos ovesta, tapahtui tuo ilmiö. Yhtäkkiä kaikki vaan.. tuntui erilaiselta, todella vaikea kuvailla, mutta jotenkin etäiseltä, unen omaiselta, mutta kuitenkin se oli heräämisen kaltaista, aivan kuin olisi yhtäkkiä havahtunut unissakävelystä, ja siinä sitten ihan tosissaan ihmettelee "hetkinen.. mitä minä täällä teen.. mitä tämä on.. olenko minä oikeasti tässä?" Kyllä minä muistan siihen tulleeni, ei se mikään muistinmenetys ole. Mutta.. se on ihan sairasta, pelottavaa. Sitä ei oikeasti voi kuvailla ihmiselle joka ei sitä ole kokenut.

Sulkapalloa harrastin joskus. Siellä tuo tapahtui muutaman kerran. Normaalisti on ihan normaali olo, siellä sitä pelaa vaan ja mikään ei tunnu oudolta, tilanne on käsityksessä. Tänne olen tullut ja täällä minä nyt pelaan. Mutta kun sitä hetken on pelannut.. ja se avara halli, kirkas valaistus. Yhtäkkiä jotain muuttuu tajunnassa. Aistit toimivat edelleen, eikä niistä tule mitään superaisteja. Mutta se miten ne kokee, se tuntuu erilaiselta. Pallon lento näyttää vähän kuin tarkemmalta ja hidastetulta, ja ennen kaikkea järjettömältä. Kaikesta katoaa järki, alkaa ihmettelemään "mitä, mitä tapahtuu, miksi olen täällä, mitä minä täällä teen, hei, onko tämä unta, apua!" Pelaamisesta ei tule sitten mitään kun on ihan kuin hypnoosissa, silmät suurina tuijottaa kaikkea niinkuin ei kuuluisi olla siellä.

Kerran tuo tapahtui kaverin luona kun valvottiin koko yötä kahvin voimalla. Väsytti. Mutta jossain vaiheessa tapahtui taas tuo. Aloin ihmettelemään että mitä helvettiä.. hiplasin tyyliin kaverieni kasvoja ja itseäni, kaikki tuntui yhtäkkiä niin erilaiselta, aivan kuin olisi havahtunut jostain usvaisesta vajaatietoisuudesta ja huomannut olevansa ihan oudossa paikassa keskellä yötä. Se oli varmaan kaikkein voimakkain tuollainen kokemus ikinä, se sai minut niin sekaisin että lopulta kierin lattialla ja huusin ettei tämä ole totta. Se on jännä juttu, koska samaan aikaan kokee havahtuvansa hereille, mutta samalla kaikesta tulee epätodellisen tuntuista ja kadottaa otteen todellisuudesta. Sitä on vaan ihan mahdoton selittää.. onkohan tuo transsia? En keksi mitä muutakaan nämä kokemukset voisivat olla.

Oikeastaan jos vielä yrittäisin vähän kuvailla sitä tunnetta. Se on niin että sitä havahtuu, keskittyminen tarkentuu täysin siihen mitä näkee. Samalla järjenjuoksu ja kokonaisuuden ymmärtäminen heikkenee. On vain se hetki, irrallaan päivän muista tapahtumista, ja siksi tunteekin että olisi jotenkin oudossa paikassa ilman syytä, vaikka tietääkin sinne tulleensa ja syystä. Kuulee, mutta ei samalla tavalla. Se on vähän kuin että tietäisi mitä ihmiset sanovat, vaikka tuo kuuloaistimus kokemuksena jää vajaammaksi, melkein kuin vain kuvittelisi muiden puhuvan, se ei tunnu normaalilta, tavallaan ei kuule mitään, vaikka saakin selvää muiden puheesta. Aivan hämmentävää.

くそっ!

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

ittelläni ainakin tulee joskus tollanen olo kun olen harjoituksissa, harrastan taistelulajia, teen jotain liikesarjaa tai liikettä ja yht'äkkiä vaan kaikki menee silleen että ei kuule mitään eikä nää selvästi mutta kaikki liikkeet menee hyvin ja melkeinpä täydellisesti. ja joskus myös en pysty liikuttamaan silmiäni vaan jään tuijottamaan jotain esinettä tai asiaa ja en saa käännettyä päätäni.

Vierailija

tervetuloa minun todellisuuteen,, tai siis omaasi. opettele käyttämään sitä tilaa ja tulemaan sen kans toimeen, se on todellisempaa.. viisaat on hokeneet jo tuhansia vuosia ihmisen mielentilasta, ja etenkin sokeasta unesta, joka meitä riivaa ja josta tulemme jossain vaiheessa kaikki havahtumaan,, toiset aikasemmin ku toiset. kunhan et vain pelekää sitä tilaa, niin kaikki mennee hyvin ja opit..

rauhasa vaan.

Vierailija

juu pikkuhiliaa, vähän kerralla. ihmisten mielet totuttelee vasta.

ihiminen on siitäkin syystä tyhymä elukka, että pelkäämme kaikkea vierasta ja koemme tuntemattomat asiat heleposti epämiellyttävinä, koska emme ymmärrä niitä. jos olisit kokenut asiat silllailla koko ikäs, niin olisit tottunut elämään sen kanssa, eli se olisi sinulle normaalia, mutta kun uutta rakentuu vanhan päälle, niin mieli tuppaa tarttumaan tuttuun ja "turvalliseen" ja aiheuttaa inho-reaktion uutta kohtaan. pelko lamaa oppimista ja estää uuen syntymistä. pelko on jo niin syvällä meissä, että emme edes sen vaikutuksia useimmiten huomaa,, se on niin luonnollista ja normaalia. thyi.

elä pelekää sitä, se kuuluu kehitykseen.

kuulostaako hullulta,, toki se sitä onkin normaaleista lähtökohdista katottuna, mutta mikä on normaalia? ja onko se normaali aina parasta..

kaikkea hyvää sulle.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

En usko että se kuuluu mihinkään normaaliin kehitykseen, olette nyt ymmärtänyt varmaan väärin.. uskon että kyse on vain transsista, hetkellisesti muuntuneesta tajunnan tilasta jonkin tekijän seurauksena. Sillä tavalla ei voisi elää, olisin kuin humalassa, en tajuaisi mistään mitään jne. Ei ole kyse mistään henkisestä kasvusta tai aikuistumisesta, ei ei ei. Se on vaan tuollainen.. kohtauksen omainen juttu.

くそっ!

Vierailija

Ne jotka leikittelee omituisilla asioilla/ajatuksilla, tai houkuttelee kaverinsa sellaiseen (esim joku vastenmielinen linkki), voivat huomata että menivätkin liian pitkälle, ja menettävät henkensä itsensä tai kaverinsa toimesta. Hups!

Juttelin erään Guantanamon vanginvartijan kanssa kerran, ja kysyin että miten linnakundit saa pysymään järjissään. Vastaus oli että "we keep them busy". Aina ollaan menossa syömään tai tulossa sieltä. Sitten on siivousta yms tornimeininkiä. Joutilas sekoaisi pian.

Joillakin täällä tuntuu olevan liikaa aikaa, jopa kesken sulkispelin. Kannattaa keskittyä elämää suojeleviin ajatuksiin. Jos antaa Saatanalle pikkurillin, niin se vie koko käden.

Vierailija
Ne jotka leikittelee omituisilla asioilla/ajatuksilla, tai houkuttelee kaverinsa sellaiseen (esim joku vastenmielinen linkki), voivat huomata että menivätkin liian pitkälle, ja menettävät henkensä itsensä tai kaverinsa toimesta. Hups!

Et sattumoisin viittaa minuun?

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
oge

Juttelin erään Guantanamon vanginvartijan kanssa kerran, ja kysyin että miten linnakundit saa pysymään järjissään. Vastaus oli että "we keep them busy". Aina ollaan menossa syömään tai tulossa sieltä. Sitten on siivousta yms tornimeininkiä. Joutilas sekoaisi pian.

Joillakin täällä tuntuu olevan liikaa aikaa, jopa kesken sulkispelin. Kannattaa keskittyä elämää suojeleviin ajatuksiin. Jos antaa Saatanalle pikkurillin, niin se vie koko käden.

Ei ole kyse siitäkään. Tuo "transsini" mikä onkaan voi tulla milloin vain, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa mitä ajattelen. Sulkapalloa pelatessa on aika kiireinen, ei siinä mieti mitään syvällisyyksiä, sitä vaan pelaa. Ja yhtäkkiä transsi iskee. Myönnän sen että liialla ajattelemisella sekoaa, olen itsekin sen kokenut. Ja häärätessä pysyy mieli "terveenä" tai silleen. Mutta ei tuo johdu joutilaisuudesta. Se ei ole oma keksimäni tila jonka itse luon, en edes osaa luoda sitä, se vaan tulee joskus, jos tapahtuu vaikka jotain outoa tai hämmentävää. Tai on fyysisesti raskas tilanne tai saapuu mökkisaarelle iltahämärässä ja menee metsään aukealle seisomaan.

くそっ!

Vierailija
peippo

Et sattumoisin viittaa minuun?

Tavallaan. En itse katsonut linkkiä, enkä aio katsoakaan. Aavistelen että pärjään ilmankin, ja jopa paremmin.

Vierailija

Jokaisen ihmisen on tärkeää tehdä työtä omilla käsillään.

Jos yhteiskunta ei semmoista kaikille tarjoa, niin haistattakaa yhteiskunnalle pitkät paskat, jos mielenterveytenne on teille arvokas asia.

Vapaa-ajalla voi tietenkin puuhastalle riittävästi, jos on sitä vapaa-aikaa.

Esim tämä rinnakkaismaailmankaikkeuksien keksijä kuoli jo vähän yli 50-vuotiaana. Se on liian vähän.

Vierailija
Ronron
En usko että se kuuluu mihinkään normaaliin kehitykseen, olette nyt ymmärtänyt varmaan väärin.. uskon että kyse on vain transsista, hetkellisesti muuntuneesta tajunnan tilasta jonkin tekijän seurauksena. Sillä tavalla ei voisi elää, olisin kuin humalassa, en tajuaisi mistään mitään jne. Ei ole kyse mistään henkisestä kasvusta tai aikuistumisesta, ei ei ei. Se on vaan tuollainen.. kohtauksen omainen juttu.

Ymmärrän että kokemasi tila on epämukava. Spontaanisti koetut muuntuneet tilat ovat harvoin miellyttäviä. Omasta näkökulmastani voin kuitenkin sanoa, että olet vasta nähnyt jäävuoren huipun. Ihmismielellä on kyky kokea todellisuus hyvin monelta eri tasolta. Olet jostain syystä saanut pientä osviittaa.

Henkiset opettajat sanovat yhteen ääneen, että tavanomainen tietoisuuden tila on hyvin rajoittunut ja tarkemmin ottaen täysin harhainen. Spontaanit havahtumisesi ovat vieneet sinua lähemmäs todellista, syvempää kokemisen tasoa. Mutta arkitodellisuutesi ei ole vielä valmis integroimaan mitään sellaista, ristiriita aiheuttaa enemmän hämmennystä. Itse kokemukset ovat varmasti hyvin kirkkaita.

Henkisissä perinteissä puhutaan "heräämisestä" tai "havahtumisesta". Olet saanut siis maistiaisen. Ei kannata silti ajatella, että kysymys olisi pelkästään tuosta transsitasosta. Se on loputon matka laajempiin kokemisen tiloihin.

Muuntuneita tietoisuuden tiloja on tutkittu hyvin aktiivisesti ja pitkään. Esimerkiksi Stanislaf Grofin tutkimukset saattaisivat olla hyvä tieteellinen portti. Grof oli perustamassa Institute of Transpersonal Psychologya, joka on eräs läntisen maailman arvovaltaisimmista alalla.

Voisin jättää nyt mystiikat ja kertoa omasta kokemuksesta.

Aloin kokea spontaaneja transsitiloja joskus 7-vuotiaana. Ne olivat kaikki erilaisia, mutta kuitenkin samanlaisia, yhtäaikaa valtaisan mielenkiintoisia ja ahdistavia. Kesti parikymmentä vuotta ennen kuin aloin ymmärtää tarkemmin mistä oli kyse. Siinä välissä kokemukset ehtivät mennä melkoisen kammottaviksi.

Olen opiskellut meditaatiota ja itäistä hengentiedettä nyt joitain vuosia. Nyt kaikki täsmää. Ymmärrän hyvin sen arkisen tason, johon toisinaan palaan. Kun taas nostan itseni "virtaavaan kirkkauteen", jossa kaikki maallinen tuntuu kuin unelta, olen kuin kotonani. Tiedän suorasta kokemuksesta, että Jeesus, Buddha ja Krishna olivat oikeassa sanoessaan, että tämä maailma on unta. Luojan astraalinen universumi on paljon todellisempi. Luonnontiede kuvailee pelkästään fysikaalista universumia. Täsmällisesti harjoitetun meditaatiotekniikan avulla voi "transsitiloissa" pysyä täysin selvänä ja tehdä monenlaisia ajatuskokeita, jotka paljastavat Kosmoksen älykkyyden ja moniulotteisuuden. Sieltä ne tiedemiehetkin ovat suurimmat oivalluksensa saaneet, unista, transseista ja näyistä.

Se voi aluksi tuntua ikävältä, mutta sieltä löytyy vastaus kaikkiin toiveisiisi, sekä ratkaisut maailmankaikkeuden kaikkiin mysteereihin. Ketään ei sinne viedä vasten tahtoaan, mutta sinulle halutaan nyt sanoa, että olet valmis tutustumaan. Itse pitää vaan ovesta astua.

Ei, en ole hullu. Olen perheellinen yrittäjä, ÄO on 165, lukion keskiarvo 10.0 ja viisi yliopistoa tarvottuna.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Lukion keskiarvo 10.0? Uskoako tuota.. eihän se ole mahdollista. Ei edes superoppilaalle. Oletko edes ihminen? otahan siitä todistuksesta kuva, minun on pakko saada nähdä..

ja viisi yliopistoa, mitä helvettiä? Senkin tarmonpesä. Itse en jaksaisi yhtäkään. Ammennatko kaiken puhtisi sieltä supertietoisuudesta?

Ihan mielenkiintoiseltahan tuo kuulosti, ei minulla sinänsä mitään sitä vastaan olisi.. mutta en tiedä osaanko tavoittaa sen. Miten se tehdään? Olen avoin kaikelle ja mielelläni vaihtaisin tajuntani johonkin tuollaiseen ylimaalliseen valvetilaan. Kerro niksit niin yritän.

くそっ!

Vierailija

Kunhan dramatisoin, enhän minä valmistunut kun yhdestä koulusta, oli vaan sellaiset harhailuvuodet ja tuli vaihdettua paikkaa. Ei tuollaisilla ole merkitystä, halusin vaan huomiosi. Olen polttanut kaikki todistukseni joitain kuukausia sitten. Menneisyys muodostui taakaksi. Kai minua pidettiin jonkinlaisena superoppilaana, vielä osastojaksollakin. Ei ole olllut helppoa..

Minä en voi opettaa sinulle niksejä henkisen tietoisuuden avartamiseksi, olen itsekin vasta aloittelija. Voin kuitenkin antaa suositukseni. Jos haluat oppia uutta, sinun pitää tehdä tilaa. Uskalla kysyä uusia kysymyksiä. Ryhdy oman elämäsi tiedemieheksi. Tavoitteena on oppia itse ohjaamaan omia ajatuksiaan ja tietoisuuttaan, ei olla virran vietävänä. Kärsivällisyyttä tarvitaan, mikään ei tapahdu yhdessä yössä, yleensä. Monien vaiheiden kautta edetään kohti laajempaa tietämistä.

Eckhat Tolle (löytyy kirjoja ja youtubesta puheita) on loistava opastaja, samoin Adyashanti.

Tosimieliselle etsijälle tulee lopulta eteen pysyvän itseoivallus- / henkisen menetelmän (ja Opettajan) valinta. Tiibetinbuddhalaisuus, zen ja raja-jooga ovat oivallisia pitkälle testattuja järjestelmiä, samoin alkukristillinen käsitys Jeesuksen opetuksista. Yoganandan olen itse todennut nykyajan todelliseksi mestariksi, samoiltuani vuosia luonnontieteen, filosofian, rajatieteen ja hengentieteen pirstoutuneessa viidakossa.

Tärkeintä on tämä: sinun tahdonvoimasi määrää mihin menet. Jos haluat vanhaa turvallista tietoisuudentilaasi, voimistat sitä. Jos haluat uutta, sitä pitää ajatella, pyytää, testata. Mielentilasi luo maailmasi, aina aineen ytimiä myöten.

Nämä kaiken maailman newage-tyypit, parantajat, kanavoijat ym. ovat myös hyviä. Ei tietenkään kannata ottaa kaikkea kirjaimellisesti.

Sitten tieteestä löytyy runsaasti kokonaisvaltaista henkistä infoa: kts. http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=27243

Vierailija

Niin sesto itseoivallus on oleellista, kuka on tuo oivaltaja, tai oivallettava, kuka on tuo itse, jos annat jonkin määritelmän, kuka on tuo määrittelijä?

Mitä tulee tuohon tilaan jota ronron sanoo kokeneensa, niin se on hänen itsensä selvitettävä, miten hän sen kokee, sitä ei kukaan muu voi tietää.

Joskus valtaa mielen toisenlaisuuden tila, tila jota ei voi varsinaisesti sanallisesti määritellä, voiman tuntu, ulkopuolisen voiman, joka myös vaikuttaa sisäisesti, värähtelyä jota ei voi määritellä, on vain virran vietävänä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat