Siinä on IDEAA

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Svenska kulturfondenin 100-vuotisjuhlan kunniaksi tuotettu lehti esittää näkemyksiä ruotsinkielen asemasta suomessa.

Siinä on ideaa vai onko?

Kommentit (13)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Olli V
Kauneimmat naiset on ruotsalaisia.

Eikä muuten varmana ole!

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007

Niin, onko mitään ideaa?

Päätoimittajan mukaan tarkoituksena on luoda jonkinlainen mielikuva suomenruotsalaisuudesta, kuitenkin tarkoituksena on myös osoittaa, ettei ruotsinkielinen Suomi ole kovinkaan erilainen kuin muu Suomi ja sitä toistellaankin lehdessä monesti. Lehdessä virallisesta kaksikielisyydestä kirjoitetaan rikkautena ja sitä se varmaan onkin, niille, jotka puhuvat ruotsia - ja suomea.

Minua ei ainakaan tarvitse valistaa siitä, että kaikki suomenruotsalaiset eivät ole rikkaita purjehtijoita, eikä lehti saanut minua hehkuttamaan pakkoruotsin välttämättömyyttä. Mitä hyötyä siis painaa tuhansia tällaisia lehtiä? Ei minun mielestäni mitään, tuskin se kenenkään silmiä erityisemmin avaa. Ne joita pitäisi asian tiimoilta valistaa, tuskin innostuvat lehteä lukemaan, muiden ymmärrystä suomenruotsalaisista se vain aliarvioi. Toisaalta ymmärrän, että suomenruotsalaisia voi ottaa päähän joidenkin väärinkäsitykset.

Ihan asiallinen rento lehti, mutta turha mikä turha.

Mulgeron

Vierailija

Ei ole minun silmiini sellainen lehti osunut, mutta ihan luomuna olen suomenruotsalaisia tavannut.

Kyllä hekin kuuluvat ihmisrotuun. Mikä ihmeen tarkoitus on kertoa muille suomalaisille, että ruotsinkieliset ovat suomalaisia, puhuvat vaan omaa kieltään ja katsovat Ruotsin teeveetä. Siinä se.

Vierailija

Suomenruotsalaiset on saman palkkaverotuksen piirissä, mutta vähemmistönä heillä on vankat siteet hoitaa kaikki asiat tuttavapiirissä verovapaasti.

Sama etuus pitäisi luoda suomensuomalaisille.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Olli V
TERÄS NALLEPUH
Olli V
Kauniiden naisien kuvia, kiitos.

OK.
http://is2.okcupid.com/users/182/966/18396749156174312412/mt1129086221.j...
Punapäät on tosiaan herkkuja! Siis ne, jolla ei ole Conan O´Brien tyylin ihoa.

Mutta jos totta puhutaan niin kyllä mustahiuksiset ja blondit on parhaita.
Punapäissä on vaan se vika että vanhemmiten ne näyttää tavallista mummommilta kuin mustahiuksiset tai blondit.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Mutta jos totta puhutaan niin kyllä mustahiuksiset ja blondit on parhaita.

Näin on, mutta välipalana menee punapääkin.

Vierailija

TERÄS NALLEPUH kirjoitti:

Punapäissä on vaan se vika että vanhemmiten ne näyttää tavallista mummommilta kuin mustahiuksiset tai blondit.

Ongelma ratkeaa vaihtamalla vanha uudempaan vuosimalliin.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Sakarias
TERÄS NALLEPUH kirjoitti:

Ongelma ratkeaa vaihtamalla vanha uudempaan vuosimalliin.

Niin no sillähän se ongelma rateaisisi mutta ei sitä kuitsekaan viitsisi vaihdella kokoaikaa uusiin naikkosiin. Sitäpaitsi uudemmat vuosimallit tuppaavat olemaan niin typeriä ettei niiden kanssa viiti olla.

Uusimmat

Suosituimmat