MSM (metyylisulfonyylimetaani)- kokemuksia/mielipiteitä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Oletteko omakohtaisesti kokeilleet MSM- nimistä rikkiä sisältävää ainetta? Tai onko läheisellänne kokemusta?

http://www.finnmsm.fi -sivuilla RikkiMikko kirjoittelee aiheesta/aineesta aktiivisesti jo useamman vuoden ajan. Hän kertoo mm omakohtaisen kokemuksensa ja parantumisensa aineen avulla: Hän poti graavia kaularangan kulumaa, fibromyalgiaa, Crohnin tautia, (näistä johtuvaa?) masennusta, söi toistakymmentä kolmiokipulääkettä/vrk useita vuosia (Panacod, Tramal), Triptyliä, unilääkettä ym, joista on nyt täysin vapautunut ja kertomansa mukaan hyväkuntoisena ja aktiivisena elelee. Paljon muutakin juttua on.

Mielestäni fiksusti kirjoitetut sivut ja todella nähty vaivaa. Tulee mieleen, että onko aine oikeasti vaikuttanut kun on noin motivoitunut jakamaan kokemuksiaan. Mielenkiintoinen aine joka tapauksessa, sangen edullistakin...

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Itse uskaltauduin kokeilemaan tuotetta sen "haittavaikutuksien" vuoksi
Mikon sivuilla kerrotaan tuotteen lisäävän suolentoimintaa, joten 7 vuotta kroonista ummetusta kärsineenä päätin kokeilla tuotetta.
Ummetus on ollut minulle jatkuva riesa, ja olen vuosien aikana kokeillut mielestäni kaikki mahdolliset tuotteet, vaihtelevin tuloksin. Olen kärsinyt suolensisäisistä pukamista, haavoista ja kivuista paljon.
Tilasin rikkiä näytepakkauksen, hinta n.10€. Olen ottanut tuotetta iltaisin teelusikallisen kahden kuukauden ajan. Itselläni ummetus on loppunut
Tuotteen mukana tuli myös tietoa tuotteesta, ja sen vaikutuksista. Hämmästyksekseni rikki vaikuttaisi myös kuorsaukseen! Ja näin on myös käynyt minun kohdallani, en kuorsaa enää.
Koska tuote vaikuttaisi hyvin moneen asiaan, olen kiinnostuneena lukenut sen vaikuttavan myös positiivisesti mm. ihoon, hiuksiin ja kynsiin, mikä naisena kiinnostaa kovin. Itse suosittelen lämpimästi kokeilemaan tuotetta

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005
LL Cool J
Oletteko omakohtaisesti kokeilleet MSM- nimistä rikkiä sisältävää ainetta? Tai onko läheisellänne kokemusta?

http://www.finnmsm.fi -sivuilla RikkiMikko kirjoittelee aiheesta/aineesta aktiivisesti jo useamman vuoden ajan. Hän kertoo mm omakohtaisen kokemuksensa ja parantumisensa aineen avulla: Hän poti --- Crohnin tautia, ---

Sama parantumaton autoimmuunisairaus allekirjoittaneella – lyhyehkön kokeilun perusteella sanoisin, että lievää positiivista vaikutusta saattoi olla. Tämähän on siitä jännä tauti että oireet saa päälle aina kun haluaa – syömällä huonosti sopivaa ruokaa. Luultavasti kokeilen orgaanista rikkiä loppukeväästä uudestaan.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Itse en ole huomannut ruokavalion vaikuttavan nyt, kokeilin uhallani jopa vehnän ja suklaan vaikutusta mikä on ennen lähes pysäyttänyt suolentoiminnan. Itselläni tuo teelusikkallinen rikkiä vaikuttaa jo positiivisesti Mitä jos kokeilisit ottaa tuotetta esim. kolme kertaa päivässä?
Tuskin saat ainankaan haittavaikutuksia

Vierailija

Tervehdys, Lukija..! Lyhyt tarina fibromyalgiasta ja msm:stä. Olin kärsinyt tuosta mystisestä sairaudesta jo 8 v., kunnes lopultakin löysin "tulikivestä" helpotuksen mitä helvetillisimpiin kipuihin..:-/ Ja lienen niitä kaikkein vaivaisimpia fibroista: kipupistetestissä kaikki 18, tai jotain sellaista- en juuri viittinyt painaa mieleen, kun kaikki kumminkin oli "auts". Sitä ennen ja sen jälkeen se niin kirotun tuttu rumba monille fibroille: epäilykset mielenterveydestä, diagnoosin jälkeen kaikki mahdolliset kipulääkkeet- aina opiaatteihin saakka- hilpeine sivuoireineen kärsitty, mieletön elämäntilanne käsittämättömissä tuskissa että olotiloissa jotka todella repivät sitä mielenterveyttä- Tuskan hulluudeksi tapasin sitä kutsua:( Eikä mömmöt asiaintilaa ainakaan helpottaneet, ellei tilapäistä kivun helpotusta ja täystypertynyttä olotilaa oteta lukuun. Ja nämä kipeät muistot on se syy, miksi kirjoitan tämän, itselleni sinänsä poikkeuksellisen "mainoksen" tälle palstalle- että muutkin vastaavasti kärsivät tietäisivät edes kokeilla tätä, ja toivoakseni löytäisivät sitä kaipaamansa helpotusta. Olen nyt käyttänyt tätä kirjoittaessani 4 kk:tta, ja ollut käsittämättömästi oireeton: joskus tosin edelleen epäilen, etenkin säiden vaihtuessa, tuntevani jotain, mutta vain etäisesti, ja yleensä voin panna senkin pelkästään hermojeni piikkiin - kaikkien niiden vuosien jälkeen:/ Yksinkertaisesti: kokeilkaa ainakin jos ei muu auta- itsekin ajattelin huuhaaksi, joten en ihmetele epäilyjä, voin vain suositella omasta kokemuksestani, ja ennen kaikkea: kokeile kunnon määrällä. Itselläni toimi vasta 20 ml.vrk, se määrä jota suositellaan Rikkimikolta saatavissa neuvoissa/papereissa määränä joka toimii jos on toimiakseen. Hänen ilmaispakettiaan tässä "mainostankin": meikällä se riitti yli siksi 2 viikoksi-aika jonka jälkeen se yleensä toimii- kuin myös hyvää palvelua muutoinkin, paljosta kiittäen että kannustaen- vastaavasti ilmaiseksi:) t. Samuel N

Vierailija

Pieni lisäys viestiini: määrä josta siinä puhun on 20g(30ml), ei "20ml":
pahoittelee mielensä painovirhepaholaista... rikinkatkuisesti:)

Vierailija

Mihin tuommoisi mömmömmöö-pulvereita käytetään, imuroidaanko sitä nenään ? Onko tehot osoitettu myös lääketieteellisesti, vai onko kyseessä "tolos-scämmi" ?

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Ei bullia. MSM:n esiastetta käytetään mm. hevosten haavojen hoitoon. Orgaanisesta rikistä on kirjoitettu PALJON, mutta vähemmän suoraan ihmisten sairauksien hoitoon liittyen, akateemisella tasolla.

http://www.amazon.com/Organic-Sulfur-Ch ... 0849347408

AIneen vaikutuksesta tiedetään kovempaa tietoa hevosilla kuin ihmisillä, tämä on syytä ottaa huomioon.

Itse käytän tällä hetkellä niin kovia mömmöjä, että en yhtään ole varma kuinka MSM itselläni toimii. HIuksetkaan eivät ole vielä kiharoituneet.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

MSM ei tiettävästi paranna urheilusuorituksia sinällään eikä kuulu kilpaurheilussa kiellettyjen aineiden listalle.

Vierailija
Neonomide
MSM ei tiettävästi paranna urheilusuorituksia sinällään eikä kuulu kilpaurheilussa kiellettyjen aineiden listalle.

Hyvä tietää että aineella ei siis ole tehoa. Tuolla amazon linkissä ei päässyt lukemaan sitä kirjaa, jotta arvailuksi jäi tämä hommeli.

Vierailija
Enpäs
Neonomide

Hyvä tietää että aineella ei siis ole tehoa.

, juuri niin! Kaikenlaiseen diipadaapaan ihmiset uskoo. Tosin plasebovaikutusta ei sovi vähätellä, kyllä sillä on jotain vaikutusta..

rosewater
Seuraa 
Viestejä1231
Liittynyt1.4.2007
Neonomide
Ei bullia. MSM:n esiastetta käytetään mm. hevosten haavojen hoitoon. Orgaanisesta rikistä on kirjoitettu PALJON, mutta vähemmän suoraan ihmisten sairauksien hoitoon liittyen, akateemisella tasolla.

http://www.amazon.com/Organic-Sulfur-Ch ... 0849347408

Ja linkkaamalla tämä orgaanisen kemian / biokemian oppikirjan haluat osoittaa... niin mitä? Että joissain orgaanisissa yhdisteissä on rikkiä? Ei varsinaisesti mikään uusi tieto, josta ei tosin voi päätellä tämän "brimstonen" lääkennällisistä ominaisuuksista mitään.

Ainoa hoitokokeilujulkaisu on edesmenneen lisäravinnekeisari David Horrobinin perustamassa Medical Hypotheses -nimisessä pseudotiedelehdessä koskien Ehlers Danlos -oireyhtymän (eräs perinnöllinen sairaus) "hoitoa". Kirjoittajat päätyvät suosittelemaan tosin tämän tilan hoitoon myös lisäksi: calcium, carnitine, coenzyme Q(10), glucosamine, magnesium, pycnogenol, silica, vitamin C, and vitamin K. Näin mitä ilmeisimmin siksi, että heidän putiikkinsa myy myös näitä tuotteita. Jos se myisi näiden lisäksi myös jotain muutakin, kyseinen artikkeli olisi mitä suurimmalla varmuudella listalla mukana.

Toivottavasti ensi keväänä tuleva ns. puoskarilaki antaa mahdollisuuksia suitsia tätä perusteettomilla terveysväittämillä maustettua markkinointia. Tosin huomioiden, että valmistelussa on mukana peruspalveluministeri Paula "energiavirta" Risikko, saatta tämäkin laki mennä karille.

"between the click of the light; and the start; of a dream"

Vierailija

Onko paula risikko, joku energiavirtahihhuli ? Ei jumankekka.
Nämä Toloset Ja Parantuneet todella pitäisi sulkea rangaistuslaitokseen.
Onkos risikko käynyt norjan "enkelikoulun" ?

Vierailija

Valitettavasti ns. "vaihtoehtohoitoja" yritetään lobata yhä aktiivisemmin "hoidoiksi" ihan valtiovallan tasolla..

Puoskarointi (=vaihtoehtohoidot) parantaa ainoastaan puoskareiden taloudellista tilannetta.

Vierailija
Suppi
Valitettavasti ns. "vaihtoehtohoitoja" yritetään lobata yhä aktiivisemmin "hoidoiksi" ihan valtiovallan tasolla..

Puoskarointi (=vaihtoehtohoidot) parantaa ainoastaan puoskareiden taloudellista tilannetta.

Toisaalta, voidaan kait ajatella, että länsimainen lääketiede on varsin uusi jekku ihmiskunnan historiassa, alkemiasta se kaiketi alkoi.
Silloin voidaan asennoitua tähän tapaan: "En minä näihin uusiin hommeleihin luota, vanhassa vara parempi".

Nyt kun lääketiedettä tarkkaillaan etäisyyden takaa, niin paljastuu, että siitäkin on tullut ihmistenhallintainstituutio.
Sinun on mentävä pyytämään lääkäriltä "lupa" jotta voit olla töistä pois, vaikka itsekkin tiedät varsin hyvin olevasi sairas. Kässäätkö jekun ?

Kyse on vain loppujen lopuksi siitä että kuka niitä totuuksiaan uskottavimmin tuputtaa, niin sen tuputuksia uskotaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat