Miksi Jeesus? Eikä kadotus?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tämä meni nyt "lääketiede ja terveys"-osioon, ja tännehän tämä kuuluukin!
Eli: "Miksi ilman Jeesusta ihminen, jolla on ollut mahdollisuus kuulla hänestä, hukkuu kadotukseen kuollessaan?"
Etsimme vastausta jonkinlaisella viisastelulla, ja vaikka sillä on usein taipumus tehdä Jeesuksen risti turhaksi - toteamalla, että jokainen kantaa vain OMAT syntinsä - myös Viisaudella voidaan perustella Jeesuksen tärkeyttä SIELUN pelastukselle!

Jos siis olet jo uskossa, voit tuoda monenlaisia asioita Jeesuksessa elämisestä, ja niinpä minäkin tuon omani:
Eli: "Jos hylkäät Jeesuksen, hylkäät parhaan tai edes sen hyvän - ystäväsi!"
Ja on selvää, ettei tuollainen ihminen voi pelastua! Ihminen, joka hädän hetkellä hylkää ystävänsä, myös hänet hylätään, kun hänelle tulee hätä! Toimii hyvin karusti:"Silmä silmästä, hammas hampaasta"

Älä siis laske sen varaan, että voit kuolinvuoteellasi vasta kääntyä, sillä silloin olisi elämäsi vielä aivan alkutekijöissään ja koko elämäsi on kuin pieni mitätön pirstale siihen ihmiseen verrattuna, joka on jo nuorena saanut antaa elämänsä Jeesukselle. Hän - tuo nuorena elämänsä Jeesukselle antanut - ei joudu aloittamaan alusta, kun elämää arvioidaan "viimeisellä tuomiolla".

Ja voi olla, että epätoivosi olisi niin synkeä - tuolla kuoleman hetkellä, ettei koko Jeesus tule edes mieleesi!

EN tarkoita, etteikö Jeesus kuulisi sinua kuolinvuoteellasi, kyllä kuulee, ja antaa sinun seuraavassa elämässäsi olla aivan baby - uskonelämässäsi, jos käännyt kuolinvuoteen(tai jonkin muun paikan) hädässä, mutta se on jo usein katkeruudestasi johtuen - aivan mahdoton päätös!

Mutta samalla, kun otat Jeesuksen vastaan elämässäsi, myös SINÄ voit auttaa Jeesusta kaikissa hänen ongelmissaan, sillä totisesti ihmiset pyytävät Jeesukselta usein SUURIA asioita - lähes mahdottomia! Silloin kun tuhat ihmistä pyytää Juumalalta esimerkiksi mahdollisuutta tulla Suomen Presidentiksi, on selvää, että Juumala kilpailuttaa tuollaiset ihmiset, ja niin se, joka on ENITEN Juumalan mielen mukainen, voittaa kilpailun! Siitä on kyse yleensä myös työpaikkaa tai muuta toivoessasi... Sinut kilpailutetaan, ja jos et olisikaan kyvykäs, johtuen aikaisemmista päätöksistäsi, et saa tuota Juumalalta pyytämääsi työtä. Mutta Juumalalla ja Jeesuksella on yleensä sinulle varattuna jotain parempaa!

Ja siitä paremmasta vielä haluaisin sanoa sanasen.
Voi olla että olet itsepäinen, ehkä jopa yhtä itsepäinen kuin minä, joka olen yli kymmenen vuotta ollut teknillisen yliopiston listoilla, kuitenkaan riittävästi saamatta opintoviikkoja kasaan, sillä olen patalaiska. Mutta koska olen itsepäinen, olen tahtonut omalla tavallani, vain muutamia kursseja suorittamalla, hitaasti, hämäläiseen tapaan, saada opintoja kasaan! Mutta siinä sivussa Juumala on antanut minulle yltäkylläisen elämän! Vielä ei ole tarvinnut kertaakaan katua päätöstäni antaa Jeesukselle elämäni, sillä olen saanut paljon ystäviä asuessasani sitten sellaisissa mielenterveyskuntoutujien yhteisöissä... Sillä tuo patalaiskuuteni on suorastaan psykoosin asteelle usein mennyt.

Miksi on sitten kadotus? Onko se Juumalan luoma? EI, tähän on hyvin helppo vastata noin... Se on ihmisten oman henkilökohtaisen pahuuden luomus, kun he ovat toinen toisiaan tuominneet... Se on rankaisupaikka, jossa ihmistä rangaistaan niistä teoista ja sanoista, mitä ihminen on ylimielisyydessään Juumalasta ja muista ihmisistä tehnyt ja sanonut!

Toki Saatanalla on myös osansa sopassa, mutta turha Häntä on syyttää omasta henkilökohtaisesta pahuudestasi. Voit toki syyttää: Ihmisiä, eläimiä tai Juumalaa, mutta kun syy on aina itsessäsi! AINA!

Eli käänny vielä Jeesuksen puoleen, kun on vielä mahdollisuus, sillä kohta voi olla jo liian myöhäistä...

Ja samalla myös suhteesi Parhaaseen Ystävääsi on parantunut!

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat