Tieteen vallankumouksen ujuttautuminen foorumille 2008-2009

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jatkan matkaani ja tulen kenties taas parin vuoden päästä käymään. Huomattavasti korkeatasoisempia keskusteluja on nyt käyty kun talvella 2006. Tai kenties olen itse hieman kehittänyt kriittisyyttäni ja vähentänyt turhaa kiihkeyttä, en tiedä.

Ajattelin näin lopuksi esittää ennusteen. Keskustelua saa syntyä, mutta minä lähden matkoille (ensimmäistä kertaa 3 ½ vuoteen ilman lapsia) enkä aio palata foorumille toistaiseksi. Joten te, ketkä varmasti ja ymmärrettävästi tyrmäätte seuraavat visiot, ottakaa rauhallisesti, en palaa väittelemään, vaikka se on toisinaan hauskaakin. Voitte lähettää kritiikkinne vaikka telepaattisesti.

Ja itse ennusteeseen:

Käynnissä olevan globaalin vallankumouksen tieteellinen dimensio murtautuu todenteolla tämänkin foorumin sisään tulevien kuukausien aikana. Ei ennen kesäkuuta 2008, mutta viimeistään kesällä 2009. Nyt näemme jo joukon tyyniä ja irrallisia uuden tieteen tarkkailijoita foorumin reuna-alueilla, kuitenkin liian tietoisina liatakseen tajuntaansa tämänhetkisen keskusteluenergian resistanssilla. Monet tuntuvat vain lukevan foorumia kommentoimatta, kuin odottaen milloin voivat alkaa puhua ilman pelkoa ahdistavasta torjunnasta.

Käynnissä oleva ennennäkemättömän reaaliaikainen ja kokonaisvaltainen tieteen vallankumous on onnistuttu yhä pitämään massatietoisuuden ulkopuolella. Isot laivat kääntyvät hitaasti, arvovaltaiset materialistisen tieteen instituutiot kontrolloivat yhä julkista diskurssia. Ja mitä enemmän raja-alueilla antaudutaan holistiselle/henkiselle tieteenparadigmalle, sitä suurempi sanktio seuraa asiasta ääneen puhumisesta valtaa pitävien tiedejulkaisujen sivuilla. Resistanssi kasvaa, mitä hauraammaksi puolustus käy. Järjestelmä puolustaa aina omaa olemassaoloaan, on se sitten orgaaninen, taloudellinen, poliittinen tai tiedollinen - eivätkä sen osat ole puolustamisesta edes välttämättä tietoisia.

Kuten varmasti tiedätte, kyseessä ei ole yksinomaan tieteen vallankumous. Ymmärtäessämme asteittain, että ihmisen oma tietoisuus on tuntemamme fyysisen maailmankaikkeuden tehokkain havaintoväline, alamme kääntyä niiden pariin, jotka tuota välinettä ovat tutkineet vuosituhansia. Havaitsemme, että tämänhetkinen tieteenparadigma - jonka mukaan järjestämme ja etsimme havaintoja - informoi koko sivilisaatiotamme - koulutus, lääketiede, media, politiikka, talous ... Nämä korkeampaa tietoisuutta edustavat tahot suosittavat melkoisen toisenlaisia toimintatapoja, ja siitä vasta poru syntyy kun huomataan, että itse ollaan pistetty paikat sotkuun. Ei uskonto, ei tiede, vaan uskominen aineeseen ja erillisyyteen.

Kun foorumin kriittinen massa saavutetaan, jakautuu tietoisuus hetkeksi täysin kahtia, uuteen ja vanhaan. Vanha tietoisuus ammentaa newtonilaisen mekanismin, kartesiolaisen dualismin, armottoman skeptisismin, valtavirtatiedotuksen, markkinatalouden, uusdarwinismin ja uusliberalismin energioista. Tämä on tietenkin pelkkä ideaalityyppi (lihansyönti, uskonnottomuus, luottamus länsimaiseen yhteiskuntaan) Lahkokristityt ja kreationistit kuuluvat vanhaan erillisyys-tietoisuuteen.

Uusi tietoisuus ammentaa idän filosofioista, kvanttifysiikasta, systeemiteorioista, luontaislääketieteestä, humanismista, postmodernismista(kin ), ekotietoisuudesta, holismista. Luonnontiede ja hengentiede asetetaan rinta rinnan keskustelemaan toistensa kanssa. Sitä on tapahtunut foorumilla jo nyt, mutta dualistinen valtavirta on vielä liian voimakas. Hämmennysreaktiot peittävät uuden äänen.

Uusi tietoisuus siis on saanut jo jalansijan, mutta se on vielä melko hiljainen ja pirstoutunut. Liian monet puhuvat kiihkeästi ja kovaan ääneen. Ennustan, että huomion peruuttamaton siirtyminen uuden tieteenparadigmaan näkökulmiin tapahtuu jonkin ulkoisen tapahtuman seurauksena, mahdollisesti muttei välttämättä liittyen johonkin tieteelliseen julkilausumaan. Sadat ja tuhannet arvostetut tiedemiehet toteuttavat jo uutta paradigmaa, mutta kaikki odottavat jonkinlaista läpimurtoa. Kaappimetafyysikot haahuilevat maailman yliopistojen käytävillä dhammapada tai gnostiset evankeliumit piilotettuna laukunpohjalle.

Nyt jos he nousevat poterosta niin käy kalpaten. Materialismilla on peitset tanassa, ja jokaista tökätään ennen kuin on puhunut loppuun.

3-17 kuukautta on aikaa vielä yhteisesti uskoa nykymuotoisen "muka uskonnottoman" luonnontieteen voittokulkuun. Sen jälkeen tapahtuu joukkohämmästyminen - miten paljon onkaan tutkittu niitä asioita, jotka eivät mahdu materialistisen paradigman selityskehyksiin. Miten uskomattoman laajat ja perusteelliset selvitykset todellisuudesta on mystikoilla, hengentieteilijöillä, pyhimyksillä, alkemisteilla. Olemme matkanneet pimeän ajan läpi, mutta nousemassa kohti valoa. Ykseys on tulossa takaisin!! Siitä tulee mahtavaa! Mutta ensin on tehtävä töitä, opetettava, opittava, siivottava, luovuttava, autettava ja ehkä vähän kärsittäväkin. Seitsemän vuoden päästä olemme jo voiton puolella.

Kenties sitten minäkin tulen tänne. Mutta nyt pyydän, että te hiljaiset tarkkailijat alkaisitte puhua yhä enemmän, kuten nimimerkki hymiö. Te, jotka osaatte olla hiljaa, voitte luottaa siihen, että tämä vuosi tuo mukanaan sen odotetun uuden energian: sen jälkeen on yhtä normaalia uskoa uuteen kuin vanhaan! Alatte saada hiljaista hyväksyntää ja kohteliaita vastaväitteitä torjunnan sijaan. Tulkaa esiin loputkin. Teillä hiljaisilla on enemmän annettavaa näille vanhoille parroille, joilla alkaa mennä pasmat pahasti sekaisin kun uusi aalto nousee. Minä (ja Aslakki) olen aivan liian jyrkkä sellaiseen.

Tsemppiä itse kullekin, ennakkoluulottomuutta ja oivalluksia! Älkää katsoko sitä teeveetä, hyvät ihmiset, eikä iltapäivälehtiä. Tartutte vanhaan tietoisuuteen, ja sitten alkaa kuristaa, harmittaa ja ahdistaa. Päästäkää irti, lisätkää vauhtia ja uskaltakaa kysyä.

Kommentit (2)

Vierailija

Vau. Olen tässä alle kuukauden selaillut foorumia ja heti kun avaan suuni saan hienon vastaanoton. =)

Eräät ihmiset saisivat kyllä miettiä ennenkuin kirjoittavat, mainitsin ensimmäisessä viestissäni maailmankaikkeuden synnystä kerran sanan Jumala ja joku alkoi jo rääkymään että mitä tekemistä uskolla on tieteen kanssa (vaikka aihe oli muuten varsin tiede-oloinen).

Perusteeton ja automaattinen väitteen tyrmäys ei johda mihinkään, vie turhaa tilaa foorumilla teidän juupas-eipäs väittelyt.

Vierailija
=)
Vau. Olen tässä alle kuukauden selaillut foorumia ja heti kun avaan suuni saan hienon vastaanoton. =)

Eräät ihmiset saisivat kyllä miettiä ennenkuin kirjoittavat, mainitsin ensimmäisessä viestissäni maailmankaikkeuden synnystä kerran sanan Jumala ja joku alkoi jo rääkymään että mitä tekemistä uskolla on tieteen kanssa (vaikka aihe oli muuten varsin tiede-oloinen).

Perusteeton ja automaattinen väitteen tyrmäys ei johda mihinkään, vie turhaa tilaa foorumilla teidän juupas-eipäs väittelyt.

Huomasin, ja olin todella pahoillani puolestasi. En vaan halunnut ottaa kantaa, koska olen melko jäävi kirjoittelemaan uskontoaiheisista asioista mitään.

Tänne on hyvin, hyvin vaikea päästä nykyään "piireihin". On selkeästi kaksi aluetta, joihin ei kannata laittaa mitään avauksia. Uskonto tai siihen viittaavat sekä Tuulivoima. Varsinkin eräs tuolla Tuulivoima puolella on sellainen, että minä melkein lopetin sinne kirjoitamisen.

Jos ei halua "vihoja" heti päälleen, niin kannattaa kirjoitella ensin valmisiin viestiketjuihin jotain neutraaleja, että huomataan, ja vasta sitten avata omia ketjuja.

On ollut todella masentavaa huomata, että nuoretkin, kun kysyvät/avaavat viestiketjuja saadakseen vastauksia heitä askarruttaviin kysymyksiin, niin useitta tapauksissa mollataan. Eipä ole nuorelle mitenkään mieltä ylentävää

Älä masennu. Kirjoittele vaan. Ensin melko neutaalisti, ja sitten tuot omaa kantaasi voimaakkaamin esille. Ite olen ollut täällä tarpeeksi kauan että tietääkseni, että ei kannata alkaa kinaamaan, eikä pidä kiinnittää huomiota kaikkiin viesteihin. Sitkeästi vain. Tsemppiä

Uusimmat

Suosituimmat