Nainen vankilaan jättiteepannun palvonnasta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nainen vankilaan jättiteepannun palvonnasta
5.3.2008 19:36

Malesian viranomaiset puuttuivat oudon Sky Kingdom -kultin toimintaan.

Katso kuvat Daily Telegraphin sivuilta.

Malesialainen Kamariah Ali, 57, tuomittiin kahdeksi vuodeksi vankeuteen islamilaisessa sharia-oikeudessa kaksikerroksisen talon kokoisen teepannun palvonnasta.

Uskonnollinen Sky Kingdom -kultti, johon Ali kuuluu, uskoi, että jättiteepannu symboloi "taivaasta tulevaa rakkautta". Viranomaiset tuhosivat kultin pyhän pannun Alin pidätyksen yhteydessä vuonna 2005.

- Oikeus ei ole vakuuttunut, että syytetty olisi katunut tekojaan ja olisi valmis hylkäämään islaminvastaiset opit, tuomion antanut tuomari sanoi englantilaisen The Daily Telegraph -lehden mukaan.

Malesiassa on perustuslain takaama uskonvapaus, mutta muslimien kääntyminen pois uskonnostaan on lainvastaista.

Opettajana työskennellyt Ali on tuomittu aiemmin vankeuteen islamin hylkäämisestä 1990-luvun alussa.

Alin tapaus on nostattanut raivoa Malesian ei-muslimeissa, jotka muodostavat hieman alle puolet maan väestöstä.

Lähde: Iltalehti

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija
joo

Malesiassa on perustuslain takaama uskonvapaus, mutta muslimien kääntyminen pois uskonnostaan on lainvastaista.

Just! Todella uskanvapautta niinkuin islamin monet muutkin ns. vapaudet.

Mitä se luulisi kenellekään kuulua jos palvoo teepannua? Ei se huonompi ole kuin jeesus, allah tai joku muu hihhuli, ei tosin kyllä parempikaan. Melko saamaton ja paska jumala, jos ei uskalla antaa kannattajilleen mahdollisuutta muuttaa mielensä. Jo tuo, että uskonnosta ei voi erota kuvaa hyvin uskonnon "totuutta ja oikeutta",

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Peksu

Mitä se luulisi kenellekään kuulua jos palvoo teepannua?


Täysin samaa mieltä.
Peksu

Ei se huonompi ole kuin jeesus, allah tai joku muu hihhuli, ei tosin kyllä parempikaan. Melko saamaton ja paska jumala, jos ei uskalla antaa kannattajilleen mahdollisuutta muuttaa mielensä. Jo tuo, että uskonnosta ei voi erota kuvaa hyvin uskonnon "totuutta ja oikeutta",

Noh on siinä mielessä parempi että teepannusta on oikeasti hyötyä.
Voi keittää paljon teetä.
Taidampa mennä juomaan teetä puh mukista kun alkoi tekemään mieli teetä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1466
Liittynyt16.3.2005
Finlandes
Melkoinen pannu. Palvottavaa ainakin riittää.

Komea on pannu, onko se sama kuin palvonnan kohde, aivan älytöntä jos se tuhottiin?
Aivan mieletöntä on tuo islamilaisten uskonkiihkoilu, varmaan alkaa Allahia ottamaan kohta pannuun noiden hihhuleiden touhu.

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Vierailija

Ei tuo ollut vielä mitään.

Parasta oli kun Paavali vittuili roomalaisille, että eräskin palvoi patsasta, jossa luki "tuntemattomalle jumalalle".

Paavali Ateenassa
16 Odotellessaan Ateenassa matkakumppaneitaan Paavali näki joka puolella kaupunkia epäjumalankuvia, ja tämä sai hänet kuohuksiin.

17 Hän keskusteli synagogassa juutalaisten ja jumalaapelkäävien kanssa ja puhutteli joka päivä torilla kaikkia, joita sattui tapaamaan.

18 Muutamat epikurolaiset ja stoalaiset filosofit ryhtyivät puheisiin hänen kanssaan, ja jotkut heistä sanoivat: "Minkähän tiedonjyvän tuokin luulee noukkineensa?" "Taitaa olla vieraiden jumalien julistajia", sanoivat toiset, sillä Paavali julisti evankeliumia Jeesuksesta ja ylösnousemuksesta. [Ap. t. 26:24]

19 He veivät hänet mukanaan Areiopagille* ja sanoivat: "Saisimmeko tietää, mikä on se uusi oppi, jota sinä julistat? [Areiopagilla, Ateenassa olevalla kukkulalla, kokoontui arvovaltainen tuomioistuin, joka mm. valvoi opetustointa.]

20 Me olemme kuulleet sinun puhuvan perin outoja asioita. Mistä oikein on kysymys? Sen me haluaisimme tietää."

21 Ateenalaiset samoin kuin kaupungissa asuvat muukalaisetkin olivat näet tavattoman kiinnostuneita kaikista uusista asioista ja puheenaiheista.

22 Paavali astui keskelle Areiopagia ja alkoi puhua: "Ateenalaiset! Kaikesta näkee, että te tarkoin pidätte huolta jumalien palvonnasta.

23 Kun kiertelin kaupungilla ja katselin teidän pyhiä paikkojanne, löysin sellaisenkin alttarin, jossa oli kirjoitus: 'Tuntemattomalle jumalalle.' Juuri sitä, mitä te tuntemattanne palvotte, minä teille julistan.

24 "Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä. [Ap. t. 4:24, 14:15 | Ap. t. 7:48,49]

25 Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin -- itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun. [Ps. 50:12]

26 Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat, [1. Moos. 2:7 | 5. Moos. 32:8]

27 jotta ihmiset etsisivät Jumalaa ja kenties hapuillen löytäisivät hänet. "Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: [Jes. 55:6; Jer. 23:23; Room. 1:20]

28 hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.' [Luuk. 3:38; Kol. 1:17]

29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, meidän ei pidä luulla, että jumaluus olisi samankaltainen kuin kulta, hopea tai kivi, kuin ihmisen mielikuvituksen ja taidon luomus. [Jes. 40:18,19]

30 "Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen. [Luuk. 24:47; Ap. t. 14:16; Tit. 2:11]

31 Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista." [Luuk. 20:18; Ap. t. 10:42]

32 Jotkut ivailivat Paavalia, kun kuulivat hänen puhuvan kuolleiden ylösnousemuksesta, toiset taas sanoivat: "Kenties saamme kuulla sinulta tästä vielä toistekin." [Ap. t. 25:19, 26:24; 1. Kor. 1:23]

33 Niin Paavali lähti heidän luotaan.

34 Muutamat kuitenkin hakeutuivat hänen seuraansa ja tulivat uskoon. Heidän joukossaan oli Dionysios, Areiopagin tuomioistuimen jäsen, Damaris-niminen nainen sekä muutamia muita.

Vierailija
Finlandes
Melkoinen pannu. Palvottavaa ainakin riittää.


Se saattaa olla koraanin eri tulkintojen mukaan liian suuri. Sanoohan 115. suura eli "Teenkeittäjä" (Al-lipton):

Jumalan armeliaan armahtajan nimeen.
1. Tee on hyvää.
2. Juo paljon hyvää teetä ja muista luojaasi.
3. Ja pidä hyvä huoli teepannusta.
4. Mutta liian suurta pannua sinun ei tule palvoman.
5. Kukin oikeauskoinen painakoon sen kaalinsa.
6. Ja muut vankilaan.

Vierailija

Monille länsimaisille läskeille syöminen ja ruoka on tärkeämpi asia kuin Jumala.

Miksei siis esim tee ?

Miksi gourmet-ruokaa voi jumaloida ja rakastaa, mutta teetä ei ?

Vierailija

On toki naurettavaa palvoa teepannua, muttei läheskään yhtä naurettavaa kuin heittää joku vankilaan teepannun palvomisesta. Se ylittää jo kaiken absurdin rajat.

Vierailija

syy miksi näitä uutisoidaan, on saada asenteet kohdalleen jatkuvassa ristiretkessä 'terrorismia' vastaan. ristiretkillä oli mukava ottaa mukaan kultaa.

Vierailija
metalface
syy miksi näitä uutisoidaan, on saada asenteet kohdalleen jatkuvassa ristiretkessä 'terrorismia' vastaan. ristiretkillä oli mukava ottaa mukaan kultaa.

Öööh, mitähän lie tarkoitat ? Näitä 1200-luvun retkiä Jerusalemin TAKAISINvaltaamiseksi ?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat