Isot tytöt tulevat taas muotiin?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Katselin tuossa juuri aikani kuluksi jotain 4D-"dokumenttia" digiboksin kiintolevyn uumenista joka kertoi isoista tytöistä. Tunnustin tässä jo aikaisemmin ko. fiksaationi etteivät tuulennussimat vinkuheinät oikein nappaa (lihaviakin haukutaan ja rumasti). Enkä ole ainoa todellakaan, sen näkee kyllä noista dokumenteista ja nettiä vähänkään seuraamalla. Meitä on jo niin paljon ettei enää voi puhua oikein fiksaatiosta, siis seksuaalisesta poikkeavuudesta. (Täältäkin on tullut yv:tä asiaa koskien...)

Isojen tyttöjen (ja miestenkin) määrä on kasvanut koko ajan, ruokaa saa koko ajan helpommin eivätkä asenteet lihaviin ole enää niin paheksuvia. Pitzaa ja kebabia tulee ovelle soittamalla vartissa eikä maksa juuri mitään nykyansioihin nähden. Ruuan osuus ansioista on laskenut kuin lehmän häntä. Nyt rahat menevät asuntoon ja autoon kun ne ennen meni ruokaan.

Laihuutta ihannoidaan ainakin mediassa ja siihen pyritään mutta liha on heikko, ihmiset eivät jaksa vaivautua. Ennemmin muutetaan asenteita kuin painoindeksiä. Ristiriitaisesti media on kuitenkin täynnä ruokaohjeita ja netissä on paljon keskusteluja ruokaa koskien. Täälläkin niitä on paljon, tiedelehden foorumilla. Tiede-lehdessä on myös hyvä Anu Hopian palsta, telkkarista tulee jatkuvalla syötöllä kokkiohjelmia ja Makupalojen "suolaa, suolaa, enemmän suolaa" kokkiäijät olivat alunperin radiossa.

Lihavuus on kyllä terveysriski siinä missä aliravitsemuskin mutta toivottavasti anorektikkojen ja muiden syömishäiriöisten määrään tällä on vaikutusta. Lihavuus nostaa mm.verenpainetta ja tuo paljon muutakin hankaluutta elämään. Paksuihin tyttöihin totutaan koko ajan enemmän ja aikaisemminhan lihavista ihmisistä pidettiin, muistelkaapa vaikka Rubensin maalauksia. Historiankuvauksistakin asia on haettavissa ja jopa vanhemmilta kyselemältä. Laihuuden ihannointi on oikeastaan varsin lyhytkestoinen villitys, sehän alkoi Twiggyn myötä 60-luvulla. 50-luvulla vauvan tutti dipattiin santasokeriin että se pysyisi hiljaa... Kiva laittaa kahviin vauvankuolasokeria.

Miesten lyhyt-tukka-on-siisti saisi poistua samaa kyytiä, se muotihömpötys on tosin kestänyt pidempään. Miesten pitkä tukka on nuorilla ja hevareilla pääsääntöisesti. Voihan joku elähtänyt hippi pitää ponnaria, mutta yleensä ottaen se on noiden ryhmien tunnusmerkki. Itse valtavirtaa vastaan potkivana pitäisin pitkää fledaa jos se kasvaisi. Oli nuorena. Homoseksuaalitkin kuulemma pitävät sängestä, siksi monella lesbolla on siilitukka. Näin olen kuullut, lieneekö urbaanilegenda.

Sori aiheen sovinistisuus, mutta kun olen mies ja ikävä kyllä hetero niin en oikein tiedä mitä naiset asiasta ajattelevat. Mielelläni kyllä kuulisin.

Kommentit (5)

Vierailija

Olet kuule väärässä.

Mistäkö tiedän? No esimerkiksi siitä,että muutama vuosi sitten aivan sattumalta satuin katselemaan YLEn aamu-tv:tä, ja siinä oli sattumalta vieraana joku akateeminen naistutkija,joka tutki nimenomaan kauneusihanteita kautta vuosisatojen aina keskiaikaan asti ja oikeastaan siitäkin aiemmas antiikin Kreikkaan ja Roomaan. Juontaja siihen sitten aloitti,että "Eikös aiemmin pidetty lihavista.". Tutkija vastasi heti,että "Ei. Se on pelkkä myytti.",ja sitten hän kuvasi mistä tämä myytti on saanut alkunsa,mutta sitä en enää muista. Sitten hän selitti,että kun tutkii maalattuja ja kirjallisia naiskauneusihanteen kuvauksia,niin käytännössä samanlaisia ne ovat aina läpi vuosisatojen. Tätä ei muuta miksikään se,jos joku huumorissaan ja taiteellisessa vapaudessa on maalaillut pullukoita enkeleitä tai vastaavia.

Uskon tietenkin ennemmin tämän akateemisen asiantuntijan sanomisia kuin sinun näkemyksiäsi.

Jos joku nainen laihduttaa itsensä anorektikoksi,niin aina ei voi syyttää miehiä,vaikka feministinen ilmapiiri niin haluaisikin tehdä. Miksi ei? No siksi,että hyvin hyvin harva mies pitää luuranko-laihoista naisista. Valtaosalle miehistä kelpaa parhaiten joko normaalisti laiha/normaalivartaloinen tai hivenen treenattu nainen,mutta lihaksiakaan ei ole hyvä olla liikaa. Sensijaan todellisuudessa mieheltä vaaditaan enemmän,miehellä pitäisi olla ainakin jonkinverran lihaksia,vaikka mieskään ei saa mikään kkapinkokoinen hormonigorilla olla.

Tämä "pitivät lihavista"-höpinä on enimmäkseen feministien propagandaa. Feminismi taas usein käy yhdessä monikultturismin kanssa,ja kummastakaan en pidä, syystä että ne ovat kaksinaismoralistisia oppeja,jotka valheen ja vääristelyn keinoin pyrkivät aina syyllistämään kantaväestön miehiä.

Vierailija

Lisättäköön vielä,että anoreksia luetaan ns. pakkoneurooseihin.

Onko sitten väärin pitää siisteistä ja pölyttömistä paikoista,jos siisteyden ihannoinnin takia joku intoutuu pakkoneuroosissaan (joka on todellinen sairaus) putsailemaan kämppäänsä tuntikausia päivässä,ja tällaisia henkilöitä todella on.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Anoreksia on sairaus, ei siitä voi syyttää miehiä. Mitäs joku on niin vitun tyhmä että laihduttaa itsensä hengiltä, kukaan ei ole vaatinut sellaista. Minä, ja varmaan suurin osa miehistä, tykkään normaalikroppaisista naisista, sellaisista jotka ovat terveen näköisiä ja elinvoimaisia. Saa olla jopa vähän "ylimääräistä", ei se haittaa, mukavaa vaan kun on pehmeä, kunhan ei kuitenkaan lihava varsinaisesti. Hoikkuus on seksikästä, mutta anoreksia on siis totaalisen aivan järjettömän liian pitkälle mentyä. Kukaan tervemielinen ei ryhtyisi moiseen, joten miehiä ei voi syyttää, siinä on kyse mielenterveyshäiriöstä eikä mistään miesten luomasta painostuksesta.

くそっ!

Vierailija

Ei ole todellisia perusteita syyttää miehiä ei,koska - kuten itsekin sanoit - moni mies sallii jopa "hivenen ylimääräistä" tai korkeintaan vaatii normaalivartaloisen,eli ei mitään sairaaloisen laihaa.

Miehiä kuitenkin syytetään,koska tässä vääryydessä toimijoina ovat feministit,jotka kaksinaismoralistiseen tapaansa ovat usein lisäksi monikultturisteja,ja tällaisen oppidogmien mukaan kantaväestön miehet ovat automaattisesti kaiken pahuuden alku ja juuri.

Sanonpa vielä tämänkin.. Jos "isolla" muutetaan tarkoittamaan riittävän pitkää,niin sitten vastaisin:kyllä. Itse olen 185cm pitkä mies,ja tilastoista näkee,että keskimääräinen pituusero Suomen miehillä ja naisilla on n.15 cm. omien ihanteideni perusteella minulla on sellainen EHDOTON vaatimus,että minulle kelpaavan naisen pituuden tulee olla välillä 165-175cm(=(185-15)-+5cm),ja alle 165cm tytöt ovat automaattisesti poissuljettu minun listaltani. Olen tämän ennenkin netissä sanonut,ja silloin minulle tulivat vaahtoamaan kaikenmaailman sekopäät,jotka väittivät,että minulla ei olisi oikeutta vaatimukseeni.

He olivatkin juuri näitä kaksinaismoralistisia monikultturismifeministejä,joiden oppidogmien mukaan mikä tahansa kantaväestön miehen esittämä ulkonäkö-vaatimus (muka) alistaa naista, mutta samaan aikaan naiset saisivat vaatia sitä ja tätä.

Enempää sanottavaa minulla ei tähän asiaan ole,varsinkin kun huomasin,että tästä samasta asiasta on kopiona toinenkin ketju,jossa mm. Murva sanoo samat asiat kuin minä sanoin aluksi,mutta paremmin.

Uusimmat

Suosituimmat