Olen natsi/rasisti

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tunnusta pois

Sivut

Kommentit (20)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Olen varmasti rasisti. Ihminen on luonnostaan sellainen, ihmisessä on jotain pahasti pielessä, jos tällainen evoluution aikaansaama varovaisuuteen kuuluva ominaisuus puuttuu tykkänään. Onneksi meillä on kuitenkin kyky yrittää taistella tällaisia ikäviä ominaisuuksiamme vastaan.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Koen olevani eläinrasisti. Ei voi mitään. Rotat inhottaa.
Ihmisiin kohdistuvaa rasismia opettelen välttämään
Kasvikuntaa kohtaan en ole kokenut rasistista tunnetta. Minulla ei periaatteessa ole mikään kasvi rikkakasvi.
Eihän hyötykasviajattelu ole rasismia. Eihän?

Vierailija

Eläinnatsi kans. Rotat inhottaa, punkit ja hirvikärpäset myös. Kaikenlaiset hyönteiset ja hämähäkit.

Rasistit, yläpurentaiset ja ironikot ällöttää. Arkkitehdit ja kaupunkisuunnittelijat. Olen opetellut pitämään nykytanssijoista ja kuvanveistäjistä, joten edistystä tapahtuu.

Ehkä luonnon tasapaino tarvitsee niitä kaikkia, minä en.

markent:
ei hyötykasviajattelu ole väärin. Voikukka on tosi kaunis, paitsi kasvimaassa. Litulutukka on mielirikkaseni.

Vierailija

Mummo:
"...ei hyötykasviajattelu ole väärin. Voikukka on tosi kaunis, paitsi kasvimaassa. Litulutukka on mielirikkaseni.#

Litulutukka on kaunis nimi.
Litulutukka - häpeä sille, joka siitä pahaa ajattelee ja saatikka alentavasti vääntelee.

Vierailija
Mummo
Eläinnatsi kans. Rotat inhottaa, punkit ja hirvikärpäset myös. Kaikenlaiset hyönteiset ja hämähäkit.

Rasistit, yläpurentaiset ja ironikot ällöttää. Arkkitehdit ja kaupunkisuunnittelijat. Olen opetellut pitämään nykytanssijoista ja kuvanveistäjistä, joten edistystä tapahtuu.

Ehkä luonnon tasapaino tarvitsee niitä kaikkia, minä en.

markent:
ei hyötykasviajattelu ole väärin. Voikukka on tosi kaunis, paitsi kasvimaassa. Litulutukka on mielirikkaseni.

Kyllä noi on kaikki kevyttä kamaa kunnon Örvelön rinnalla. Sitten on vielä erikseen nämä nuorisoörvelöt tussikynineen ja auton aukaisuvälineineen.

Niin että kyllä olen natsi ja pirun tympääntynyt.

Vierailija

Hienoinen yllätys. 13000 rekisteröidystä palstalla pyöriskelijöistä vain 2 on natsia ja 2 rasistia. Nekään eivät ole aivan sieltä höyrypäästä.
Kokonaisuudessaan demokraattista porukkaa.

tli
Seuraa 
Viestejä1057
Liittynyt11.11.2005
Aweb
Olen varmasti rasisti. Ihminen on luonnostaan sellainen, ihmisessä on jotain pahasti pielessä, jos tällainen evoluution aikaansaama varovaisuuteen kuuluva ominaisuus puuttuu tykkänään.

Tämä nyt on ehkä enemmänkin hieman leikkimielinen keskustelu, mutta ajattelin kuitenkin mainita, että tutustuin opiskeluaikoinani aika hyvin yhteen Etelä-afrikkalaiseen mustaan kaveriin, joka oli myös ANC-aktiivi. Keskusteluissa hänen kanssaan kävi hieman yllättäen ilmi, että hänen mielestään Suomessa ei oikeastaan varsinaisesti ole rasismia, vaan hän piti tätä Aweb:n mainitsemaa varovaisuutta luonnollisena varovaisuutena vieraan ja tuntemattoman edessä.

Hän siis näki rasismin jonain muuna kuin vain varovaisuutena vieraan rodun edessä, joten tämä luonnollinen varovaisuus ei vielä ole rasismia, vaan rasismin määritelmän täyttämiseen tarvittiin hänen mielestään selvästi enemmän eli ilmeisesti jonkinlainen ihmisyhteisön luoma systemaattinen koneisto, joka alistaa toista rotua.

Häntä voitaneen kuitenkin pitää aika hyvänä rasismin asiantuntijana, koska oli joutunut henkensä edestä pakenemaan Etelä-afrikasta ANC-toimintansa vuoksi. Niinpä ihmisten ei tarvinne heti olettaa olevansa rasisteja, jos he suhtautuvat hieman varovaisesti muihin rotuihin tai heillä on joitain ennakkoluulojakin jostain rodusta. Tällaiset ennakkoluulot kyllä häviävät aika nopeasti, kun tutustuu näihin muiden rotujen edustajiin. Näin ainakin väittäisin omasta kokemuksestani, sillä tutustuin opiskeluaikoinani muihinkin kuin vain tähän yhteen mustaan ja joukossa taisi olla pari arabiakin.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005

Kyllä minulla on tervettä ennakkoluuloa tuntemattomia ihmisiä ja ryhmiä kohtaan. Myös erirotuisia. En tietysti toivo mitään järjestelmällistä sortoa ketään kohtaan, mutta kyllä minä odotan ihmisiltä ja ryhmiltä "hyvätapaisuuden" osoittamista ennen kuin olen valmis pitämään heitä täysivaltaisina ja luotettavina. Samalla tavalla minuunkin suhteudutaan, jos jonnekin menen. Tyvestä puuhun noustaan, myös sosiaalisissa ja yhteiskunnallisissa suhteissa.

Vierailija

Minä olen, rasisti, nazisti, nationalisti, islamisti, fasisti, muslimi, maroniitti, suomalainen, ruotsalainen, arabi, islamofob ja ählämi. Mikä olen milläkin hetkellä, riippuu siitä, keneltä palstalaiselta kysyt asiaa.

Vierailija
Vonkasu
Varmaankin natsi, sillä poikkeuksella että en suvaitse ihmisiä lainkaan.

Nimityksesi on silloin misantrooppi. Ainakin melkein: ihmisvihaaja. Minä olen.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
tli
Keskusteluissa hänen kanssaan kävi hieman yllättäen ilmi, että hänen mielestään Suomessa ei oikeastaan varsinaisesti ole rasismia, vaan hän piti tätä Aweb:n mainitsemaa varovaisuutta luonnollisena varovaisuutena vieraan ja tuntemattoman edessä.

Pitää varmastikin paikkansa. Mutta etkö sinä pidä lompakostasi paremmin kiinni, kun huomaat joutuneesi keskelle iloisesti huudahtelevia romanimiehiä? Eikö yhtään tule sellainen olo, että voisit olla jossain muuallakin?

Hienoa, jos ei tule. Minulle valitettavasti tulee.

Vierailija
Ayla
Minä olen, rasisti, nazisti, nationalisti, islamisti, fasisti, muslimi, maroniitti, suomalainen, ruotsalainen, arabi ja ählämi. Mikä olen milläkin hetkellä, riippuu siitä, keneltä palstalaiselta kysyt asiaa.

Rakkaalla lapsella on monta nimeä (sananlasku)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Jatkoa edelliseen viestiini: Mutta ehkä tuo juuri on sitä tervettä varovaisuutta. En minä nimittäin millään haluaisi tuntea mitään negatiivista mitään rotua kohtaan, ja olen aina tehnyt kaikkeni, etteivät mitkään ennakkoluuloni näkyisi päällepäin. Olen ollut ehkä jopa korostetun ystävällinen, jolloin SE on voinut paljastaa, ettei minulla ole puhtaita jauhoja pussissa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat