Mothman

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

http://fi.wikipedia.org/wiki/Mothman

Jännä juttu minun mielestäni. Olen katsonut sen elokuvan, onko joku muu? Miltähän kaikilta osin se mahtaa olla tositapahtumaa. Onko kellään ideoita millä tuon voisi uskottavasti selittää?

くそっ!

Kommentit (6)

Vierailija

Kusetusta, tietty... tai tietysti tahtoisin uskoa sen olevan jossaimielessä totta mutta.. noh tuskin on.

Veikkaisin jotain ihmistä pöllöpuvussa, silmälasin tarpeessa olevia ihmisiä ja kaupungin matkailuvirastoa.

Vierailija

Juu, olen itsekin asiaa mietiskellyt.

Ihmisillä vain tuntuu olevan sellainen massahysteria ja toiveajattelu -geeni. Kun uskoo tarpeeksi kovasti niin näkee ja kuulee mitä tahansa.
Ensiesiintymistä en osaa selittää, oli totta eli ei mutta jälkeen päin tehdyt havainnot saattoivat hyvinkin olla joko silkkaa puppua tai mahdollisesti ihmiset todella uskoivat jokaisen vastaan tulleen tornipöllön olevan mothman. Tornipöllö (Tyto alba) on jopa 40cm korkea pöllö, siipien kärkiväli yli metrinen, väriltään valkea kellertävä-oransseine selkäpuolineen. Se viihtyy esim. raunioissa tai ladoissa, yleensäkin hylätyissä rakennuksissa. Sen ääntely on aavemaista kirkunaa.

Muistan, kuinka veljeni herätti minut yöllä (nukuimme autotallin kämpässä kavereitten kanssa ja onpa ääni kuulunut telttaillessanikin) koska pelkäsi kaameaa kirkunaa. Tunnistin sen tornipöllöksi, samaiseksi linnuksi jonka olin nähnytkin jo muutamia viikkoja aiemmin. Se on Suomessa harvinainen vieras mutta meillä päin siellä keskellä metsää on runsaasti hylättyjä latoja ja vanhojen talojen raunioita joilla lintu saattoi hyvinkin oleskella visiittinsä aikana.
Äänestä alkoi kyllä herkästi mielikuvitus laukkaamaan...

Loput, esimerkiksi olennon koko saattoivat olla pelosta/shokista tai muutoin vain pulpunnutta liioittelua. Jos siis kyseessä oli pöllö tai muu lintu. Mene ja tiedä...

Mysteerihän näistä jutuista niin mielenkiintoisia tekeekin

Toope
Seuraa 
Viestejä23176
Liittynyt23.7.2006
Ronron
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mothman

Jännä juttu minun mielestäni. Olen katsonut sen elokuvan, onko joku muu? Miltähän kaikilta osin se mahtaa olla tositapahtumaa. Onko kellään ideoita millä tuon voisi uskottavasti selittää?

http://www.youtube.com/watch?v=J43k7lUetA8
No helvetti. Henkilöllisyyteni on paljastettu. Tästä lähin olen Turskamies!

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Se mikä tässä kaikkein eniten kummastuttaa ja mieltä hämmentää minulla on se että - en yksinkertaisesti voisi uskoa sen enempää sitä että koko juttu olisi ollut vain valheita ja väärinkäsityksi, kuin sitä että se olisi ollut todellinen. Tämä on siis jokatapauksessa hämmästyttävä asia, oli totuus mikä tahansa. Ei ole varmaan olemassa selitystä jonka voisin noin vaan sulattaa. Siitähän oli kai satoja havaintoja, enkä voi uskoa että kaikki heistä olisivat niin herkkäuskoisia että nähdessään pöllön tai linnun luulevat tosissaan sen heti olevan Mothman. Mistä ne kuvaukset punaisista suurista silmistä tulivat? Miten ne ennustukset kävivät toteen? Mistä silminnäkijöille tuli ne vauriot silmiin? Mitä Keelin vaimo näki? Mitä ne kaikki oudot puhelut olivat? Lisäksi kuulemma kyläläiset olivat kunnon väkeä. Nuo kysymykseni ja "faktani" perustan siis elokuvaan, vaikka en tiedäkään kuinka suurelta osin se perustuu tositapahtumiin. Mutta tuskin nuo kaikki jutut olivat elokuvaa varten keksittyjä, eihän siinä olisi järkeä...

EDIT: Näin muutama yö sitten unta aiheesta. Se oli varmaankin ahdistavin, pelottavin ja järkyttävin kokemus elämässäni. En pysty pukemaan sen unen tunnelmaa sanoiksi, siinä oli jotain erityistä, uutta. Näen vieläkin mielessäni sen näkymän kun ajan autolla yöllä lähes pilkkopimeässä, niin että vain taivas sinertää hieman, kaikki muu on mustaa, ja näen metsikössä outoa sinistä kajoa, joka on merkki mothmanin syntymästä lähistölle. Sen jälkeen tapahtui jotain mitä en halua pahemmin yrittää kuvailla. Heräsin kyyneleitä vuodattaen, se jatkui vielä pari minuuttia heräämisen jälkeen. Tuo kokemus tuntui jollain lailla todellisemmalta, siis että se jäi vaikuttamaan minuun vielä hereilläkin, ja edelleen on omituinen tunne. Kuin tuo uni ja todellisuus olisivat olleet jollain lailla yhtä.. se tapa jolla heräsin teki siitä tavallaan saumatonta, yhtenäistä, tarina jatkui unesta hereille. Unen viimeinen tapahtuma yhdisti unen valvetilaan, kun pelkotilasta vapautuminen oli samaan aikaan herääminen. Taistelin itseäni vastaan, kun Mothman pakotti minut katsomaan itseään. Traumaattista. Monet unet jättävät mieleeni pysyviä jälkiä, "arpia" tai traumoja. Uneni ovat joskus uskomattoman ahdistavia.

くそっ!

Vierailija

Samaa sarjaa kuin UFO:t. Puhtaasti psykologiaa eikä mitään muuta. Kun otetaan ihmisiltä pois kristinusko, käy hyvin helposti niin, että aletaan uskomaan vaihtoehtoisesti mottimiehiin.

Toope
http://www.youtube.com/watch?v=J43k7lUetA8
No helvetti. Henkilöllisyyteni on paljastettu. Tästä lähin olen Turskamies!

Toope on kyllä ihan läpeensä Jethro Tull -mies.

Uusimmat

Suosituimmat