Polttomoottorin todennäköisin korvaaja

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Polttomoottori-autothan ovat kohta jo vanha juttu ja tilalle tulee polttokennoilla tai akuilla toimivia sähköautoja. Vai onko vaihtohtoista polttoainetta bensalle?

olen näistä tulevaisuus-jutuista aika pihalla kun en ole niihin kovasti perehtynyt. Minulla on pääkopassa paljon parannuksia ja lisäyksiä nykyisille kaksi- ja nelitahti polttomoottoreille. Kannattaako noita polttomoottorijuttuja kuitenkaan kehitellä enää vai alanko pohtia noita uusia moottoreita ja rikastua niiden avulla?

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija
Custom Jake
Polttomoottori-autothan ovat kohta jo vanha juttu ja tilalle tulee polttokennoilla tai akuilla toimivia sähköautoja. Vai onko vaihtohtoista polttoainetta bensalle?

olen näistä tulevaisuus-jutuista aika pihalla kun en ole niihin kovasti perehtynyt. Minulla on pääkopassa paljon parannuksia ja lisäyksiä nykyisille kaksi- ja nelitahti polttomoottoreille. Kannattaako noita polttomoottorijuttuja kuitenkaan kehitellä enää vai alanko pohtia noita uusia moottoreita ja rikastua niiden avulla?

Kehittele vaan. Et sillä rikastu kuitenkaan.

Vierailija
Lassi
Custom Jake
Polttomoottori-autothan ovat kohta jo vanha juttu ja tilalle tulee polttokennoilla tai akuilla toimivia sähköautoja. Vai onko vaihtohtoista polttoainetta bensalle?

olen näistä tulevaisuus-jutuista aika pihalla kun en ole niihin kovasti perehtynyt. Minulla on pääkopassa paljon parannuksia ja lisäyksiä nykyisille kaksi- ja nelitahti polttomoottoreille. Kannattaako noita polttomoottorijuttuja kuitenkaan kehitellä enää vai alanko pohtia noita uusia moottoreita ja rikastua niiden avulla?

Kehittele vaan. Et sillä rikastu kuitenkaan.

Kyllä kysyntää on ainakin aika riittävästi, kehitä vaikka nanotekniikan avulla parempia polttokennoja.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Taitaa olla jo pikkuhiljaa kiire keksiä perinteisille energiamuodoiille sovellutusta . Sen verran kauan on hoettu ,että öljyä riittää vaikka kuinka paljon , ainakin 50 vuodeksi . Ei taida riittää ,kun edellisistäkin öljy löydöistä taitaa olla jo yli 30 vuotta . Ainakin akkuja on jo saatu kehitettyä aika hyvin ja aurinkopaneelitkin keräävät valoa pilvisellä säällä .Kuitenkin katastroofin ainekset ovat jo koolla . Lähdettiinkö liian myöhään liikkeelle.

Vierailija
Custom Jake
Kannattaako noita polttomoottorijuttuja kuitenkaan kehitellä enää vai alanko pohtia noita uusia moottoreita ja rikastua niiden avulla?

Öljyä käytetään vielä pitkään, sitä raavitaan hiekasta. Joten kehitä polttomoottorille selvästi parempi hyötysuhde, niin rikastut.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Puolivuosisataa sitten haaveiltiin atomiautoista..

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Meikäläinen tekisi tien rakenteeseen ainakin ylämäkiin voimaa antavan systeemin. Alamäessä voisi hyvin käyttää heikkoa omaa sähkömoottoria. Näin siis pääväylillä. Lumisilla keleillä ratkaisut olisivat mielenkiintoisia. Mutta oletetaan käytössä olevan fuusiovoimaa ja tiet voitaisiin pitää sulana sillä. Tai sitten päätiestö katettaisiin.

Mikä olisi voimaa antava systeemi? Jonkinlainen lineaarimoottori kaiketi, jossa kulkine on roottorina. Tai sitten muuntajaperiaate, jossa toisio on kulkineessa ja tiessä ensiö. Koko ajan ongelmana on ilmaväli. Induktiivinen voimansiirto ei salli pitkiä ilmavälejä.

Voimaa antavat aktiiviset ylämäet olisivat siitä hyviä, että akusto saisi myös latausta ylämäen aikana.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Paul M
Meikäläinen tekisi tien rakenteeseen ainakin ylämäkiin voimaa antavan systeemin. Alamäessä voisi hyvin käyttää heikkoa omaa sähkömoottoria. Näin siis pääväylillä. Lumisilla keleillä ratkaisut olisivat mielenkiintoisia. Mutta oletetaan käytössä olevan fuusiovoimaa ja tiet voitaisiin pitää sulana sillä.

Ja tuolla rikastuisit?

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
Vastaaja_s24fi
Paul M
Meikäläinen tekisi tien rakenteeseen ainakin ylämäkiin voimaa antavan systeemin. Alamäessä voisi hyvin käyttää heikkoa omaa sähkömoottoria. Näin siis pääväylillä. Lumisilla keleillä ratkaisut olisivat mielenkiintoisia. Mutta oletetaan käytössä olevan fuusiovoimaa ja tiet voitaisiin pitää sulana sillä.

Ja tuolla rikastuisit?

Harvemmin keksijä itse rikastuu. Tai taiteilija.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Paul M
Vastaaja_s24fi
Paul M
Meikäläinen tekisi tien rakenteeseen ainakin ylämäkiin voimaa antavan systeemin. Alamäessä voisi hyvin käyttää heikkoa omaa sähkömoottoria. Näin siis pääväylillä. Lumisilla keleillä ratkaisut olisivat mielenkiintoisia. Mutta oletetaan käytössä olevan fuusiovoimaa ja tiet voitaisiin pitää sulana sillä.

Ja tuolla rikastuisit?



Harvemmin keksijä itse rikastuu. Tai taiteilija.
Pääsin siihen käsitykseen, että keskustelun avaaja etsi keinoa rikastua polttomoottorin tai sen vaihtoehdon avulla.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

No joo. Rikastuminen tapahtuu patentoimalla voimaa antavat ylämäet. Lisenssejä voisi sitten myydä 100 eurolla ylämäkeä kohti ja rojaltit olisivat myös 100 euroa vuodessa.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Paul M
No joo. Rikastuminen tapahtuu patentoimalla voimaa antavat ylämäet. Lisenssejä voisi sitten myydä 100 eurolla ylämäkeä kohti ja rojaltit olisivat myös 100 euroa vuodessa.

no niin. Siis rikastua kuitenkin haluat tuolla.

Mitens vetyautolla rikastuis? Hyvässä lykyssä niitä on EUssa aika paljon jo vuonna 2030 - 16 miljoonaa /1/

1: http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... 332#731332

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Ei kiinnosta rikastuminen. Muuten olisin jo euromiljonääri. Markkamiljonääri taidan sentään olla. Sitäpaitsi luultavasti ostan ensimmäisen uuden auton lähimmän 15 vuoden aikana. Se on eläkeauto, joka sitten alkaa kasvaa nokkosta meikäläisen mukana. Ja siinä on kyllä vielä aivan tavallinen liekkimoottori.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Custom Jake
Polttomoottori-autothan ovat kohta jo vanha juttu ja tilalle tulee polttokennoilla tai akuilla toimivia sähköautoja. Vai onko vaihtohtoista polttoainetta bensalle?

olen näistä tulevaisuus-jutuista aika pihalla kun en ole niihin kovasti perehtynyt. Minulla on pääkopassa paljon parannuksia ja lisäyksiä nykyisille kaksi- ja nelitahti polttomoottoreille. Kannattaako noita polttomoottorijuttuja kuitenkaan kehitellä enää vai alanko pohtia noita uusia moottoreita ja rikastua niiden avulla?


Asia on hieman ristiriitaisen oloinen, koska sinulla on parannuksia asiaan jota et tunne.

Toisekseen kun kun kauppaa ideaansa on annettava ehtodon selkeä varmuus sen merkityksestä, muuten se hukkuu hölinään jota jo niin kauheasti pidetään. Ihmiset muistavat kolme iskulausetta, joten asian tiivistäminen on tärkeintä. Taustatyön määrää ei kukaan kykene hahmottamaan ja sen itsekkin unohtaa, joten siihen ei kannata vedota.

Asiantuntijoita ei voi hämätä. He näkevät esillepanosta, missä mennään ja mitä traditiota esittäjä kannattaa. Ilman kontakteja traditionaalisiin järjestelmiin, ei uutta voi luoda. Heillä ei ole yleensä mitään kehitystä vastaan paitsi kaupallisessa mielessä ja jos he haluavat olla auktoriteettiasemassa.
Huijarit vetoavat auktoriteetteihin ja pukeutuvat, jos eivät piiloudu, valkoiseen työtakkiin ja rilleihin lasitoimistossa, joita vuokrataan tätä varten, esittelemättä muuta kuin oletuksia, väitteitä ja rahapyyntöjä viimmeistelyä varten. Exelillä hutaistu kirjava graafi yleensä riittää huijaamaan rahat hölmöiltä. IPCC:n tyyli on siinä mielessä huippua, kun se on miljardeilla luotu.

Vierailija

Vetytalous ei toimi, polttokennoihin ei tule riittämään platina, jonka saanti on hyvin rajallista nykyisin, tästä johtuen polttokennoihin on varaa vain harvoilla.

Paltinan hinnan kehitys
http://futuresource.quote.com/charts/ch ... b=LINE&st=

Platina on yksi tärkein polttokennojen metalli, muuta yhtä hyvää korvaavaa metallia ei ole saatavilla. Vaihtoehtoisia metalleja on toki, mutta ne ovat sitäkin harvinaisempia ja kalliimpia.

Vierailija
tuhatkauno
Vetytalous ei toimi, polttokennoihin ei tule riittämään platina, jonka saati on hyvin rajallista nykyisin, tästä johtuen polttokennoihin on varaa vain harvoilla.

Paltinan hinnan kehitys
http://futuresource.quote.com/charts/ch ... b=LINE&st=

Platina on yksi tärkein polttokennojen metalli, muuta yhtä hyvää korvaavaa metallia ei ole saatavilla. Vaihtoehtoisia metalleja on toki, mutta ne ovat sitäkin harvinaisempia ja kalliimpia.

Siksikin platinaa pitää käyttää vähemmän, mikä onnistuu sen pinta-alaa kasvattamalla eli vaikka ohut kerros platinaa nanohiukkasten päälle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat