Seuraa 
Viestejä10670

Taas jälleen Finnairilla huonosti huollettu kone:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008030 ... 4_uu.shtml

Aikamoista tuuria on ollut. Luulisi, että Suomessa olisi joku viranomainen, joka puuttuisi välinpitämättömään koneiden huoltoon.

  • ylös 0
  • alas 0

Sivut

Kommentit (64)

Jos jotain asiasta tietäisit niin etpä tuollaista paskaa kirjoittelisi. Luulisi että suomessa olisi laki tuollaisen paskan kirjoittamisen lopettamiseksi.
Mene katsomaan kuinka niitä huolletaan ja puhu vasta sitten.
Luuletko että hydrauliikkavika on huollon huolimattomuutta ?
Opiskele hiukan konetekniikkaa niin tiedät.

Volitans
Taas jälleen Finnairilla huonosti huollettu kone:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008030 ... 4_uu.shtml

Aikamoista tuuria on ollut. Luulisi, että Suomessa olisi joku viranomainen, joka puuttuisi välinpitämättömään koneiden huoltoon.


Ei ole kysymys huonosti huolletuista koneista. Lennon keskeyttämiseen riittää esim. pelkkä häiriö ohjaamon mittarilukemissa. Lentoon ei lähdetä ennen kuin kaikki on varmistettu. Ja jos lennon aikana ilmenee jotain epäilyttävää, suoritetaan lasku reitillä olevalle lähimmälle varakentälle.

Finnair on rankattu erääksi maailman luotettavimmaksi lentoyhtiöksi. Jos nyt koneessa sattuu olemaan joku tekninen vika ja sen vuoksi myöhästyy, ei pitäisi olla mitään valittamista jos pääsee lähtemään kunnossa olevalla koneella myöhässä mutta turvallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Volitans
Seuraa 
Viestejä10670

Epätavallisen paljon niitä vikoja kuitenkin on. Ja lisäksi nimenomaan mekaanikot ovat viestittäneet, että töitä on liikaa. Ja kun töitä on liikaa, niin laatu kärsii.

Aiemmin huoltomiehiä oli enemmän, eikä vastaavia ongelmia ollut tässä laajuudessa.

kuningas
Seuraa 
Viestejä1246

Olen kuullut että jossain vertailussa Finnairin lentäjät on rankattu maailman kakkosiksi.
Ykköspaikalle pääsi Havajilainen lentoyhtiö. Heillä pitää kuulemma olla hyvät lentäjät kun nousu ja lasku on paikallisten ilmavirtausten vuoksi hyvin vaativa.

War doesn't determine who's right but who's left.

There is no such thing as an atheist in a foxhole.

Finnairin kalusto alkaa wanheta...mutta odottakaas, kun se saa A350XWB:t, SILLOIN vasta rytisee.

Volitans
Epätavallisen paljon niitä vikoja kuitenkin on. Ja lisäksi nimenomaan mekaanikot ovat viestittäneet, että töitä on liikaa. Ja kun töitä on liikaa, niin laatu kärsii.

Aiemmin huoltomiehiä oli enemmän, eikä vastaavia ongelmia ollut tässä laajuudessa.


Ei ole tarkempaa tietoa Finskin nykyisestä mekaanikkotilanteesta. Selvää on kuitenkin se että turvallisuudesta ei tingitä, valitettavasti se näkyy sitten matkustajille viivytyksinä.

Nooh... kunhan tarpeeksi ulkoistetaan toimintoja ja haetaan sitä halvinta, niin kyllähän se jossain vaiheessa tipahtaa...

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
MarsMan

Ei ole tarkempaa tietoa Finskin nykyisestä mekaanikkotilanteesta. Selvää on kuitenkin se että turvallisuudesta ei tingitä, valitettavasti se näkyy sitten matkustajille viivytyksinä.



Tässä on:

Mekaanikkojen kasvaneen työmäärän taustalla on Finnairin tiukka säästökuuri. Yhtiö on vähentänyt tekniikan henkilökuntaa 300:lla puolentoista vuoden aikana.




Mekaanikkojen kiire saattaa uhata lentoturvallisuutta. Finnairin mekaanikkojen pääluottamusmies sanoo, että työtaakka on kasvanut liian suureksi. Hänen mukaansa on vain ajan kysymys, milloin kiire vaikuttaa lentoturvallisuuteen.

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/meka ... utta(51094).ece

VUORENVARMA se oli Swissairikin, kunnes väärä kytkentä viihdejärjestelmässä aiheutti rajun tulipalon ja syöksyn Halifaxin lahteen .. toivon todella Finskin huollon pärjäävän, hehän valittivat
jo, että mekaanikkoja on liian vähän .. ???

Mekaanikkojen kasvaneen työmäärän taustalla on Finnairin tiukka säästökuuri. Yhtiö on vähentänyt tekniikan henkilökuntaa 300:lla puolentoista vuoden aikana.

Tuo on niin paskamainen temppu. Mekaanikot tietävät vastuunsa eivätkä voi tehdä mitään. Työ pitää tehdä hyvin, muuten ihmisiä kuolee.

Lentämisen turvallisuusharhaa elätteleville tiedoksi että miltei mikä tahansa koneessa oleva voi olla riski. Jenkkilässä koulitaan jo miehistöä tappamaan matkustajia. Joku epilespiassa sekoileva matkustaja voidaan tappaa ja vaikka suolestaa, jos epäilevät vatsassa olevan pommin.

Juuri tuli dokkari missä Evergladen suosta poimivat koneen sirpaleita, kun matkustajakone sinne syöksyi, kun väärin pakatut happinaamarit syttyivät tuleen tiiviissä ruumassa. Koneita on pudottanut mm. hävittäjäkoneessa täyttyneet pelastuslautat tai taskusta pudonneen kolikon tekemä oikosulku.

Mekaanikot ovat harvemmin riski koska tuntipalkka juoksee ja virheestä voi tulla tapposyyte, tai ainakin alan vaihto.

Volitans
Taas jälleen Finnairilla huonosti huollettu kone:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008030 ... 4_uu.shtml

Aikamoista tuuria on ollut. Luulisi, että Suomessa olisi joku viranomainen, joka puuttuisi välinpitämättömään koneiden huoltoon.

On jokin toinenkin tekniikan ala, jossa voidaan katsoa Suomella olleen aikamoista tuuria. Sillä tekniikan alalla on valvoja, joka älähti pahan kerran erään toimijan pitkään jatkuneiden tahallisten turvallisuusmääräysten rikkomisien paljastuessa.

Syntyä Suomessa on kuin onkin näköjään lottovoitto. Aikamoista tuuria. Kuinkahan kauan sitä jatkuu?

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613

Niin, on se onni että lentokoneet eivät toimi tuulivoimalla. Silloin ne vasta myöhästelisivätkin. Vähän kuin purjelaivat.

...sarjassamme "käsittämättämän asiaankuulumattomia keskustelunkaappausyrityksiä", Vastaaja_s24fi voittaa kymmenen pistettä ja papukaijamerkin.

Asiaan.

Huoltohenkilökunnan vähentäminen on ehkä yksi lentoyhtiön huonoimmista tavoista vähentää kustannuksia. Toimii ehkä lyhyellä aikavälillä, mutta väistämättä lisää virheiden mahdollisuuksia. Sitä en osaa sanoa ovatko viimeaikaiset myöhästelyt yhteydessö huoltokapasiteetin pienenemiseen vai onko kyseessä sattumalta samalle ajanjaksolle osuneet tapaukset. Aika näyttänee, mutta jos huolto sanoo että töitä on liikaa, niin silloin kyllä pitäisi mielestäni kiinnittää asiaan huomiota.

Toivottavasti koneita ei putoile vastaisuudessakaan. Kyynisesti ajatellen olisi ehkä paikallaan vakava läheltä piti -tilanne joka selkeästi johtuisi puutteellisesta huollosta, pistäisi jonkun koneen lunastukseen tai ainakin melkein, muttei aiheuttaisi henkilövahinkoja. Oppisivathan olemaan karsimatta huoltokustannuksista.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Se voi olla sama ilmiö kuin autoissakin on että elektroniikan lisäys tuo huoltojärjestelmiä, joiden halitsevia on yhä vähemmän tai välineitä ei joka kentälle riitä.
Kun ennen mekaanikko saattoi pakkeineen ja tyyppivikavaraosineen kulkea vaikka mukana, ei se nykyään ole mahdollista. Vikatiheys on laskenut, mutta häiriötiheys kasvanut, vaikkei käyttis olisikaan windoosa.

Ei auta kuin pitää peukkuja.
Niin paljon kaikenmoista pikkuhäikkää on ollut viimeaikoina.
Toivottavasti ei rytise...

tietää

Kun ennen mekaanikko saattoi pakkeineen ja tyyppivikavaraosineen kulkea vaikka mukana, ei se nykyään ole mahdollista.

Mekaanikko voi päivystää vaikka kotonansa.

19.11.2007
Taajuuksia lentokoneiden kehittämiseen ja lentoliikenteeseen

Maailmanlaajuinen radioviestintäkonferenssi WRC-2007 on osoittanut radiotaajuuksia lentokoneteollisuuden testaus- ja mittaustiedon välittämiseen. Taajuuksia voidaan käyttää myös ilma-alusten testauksiin.

Lentokoneiden testaukseen osoitetut radiotaajuudet mahdollistavat langattoman laajakaistaisen mittaustiedon siirron lentokoneesta maassa sijaitsevaan testauslaitteistoon. Järjestelmä tehostaa ja nopeuttaa lentokoneiden kehitystyötä ja vähentää kehityskustannuksia. Laajakaistainen langaton tiedonsiirto koneesta testauspisteeseen lisää myös testaushenkilöstön turvallisuutta sekä maassa että ilmassa.

Konferenssi osoitti radiotaajuuksia myös kasvavan lentotoiminnan tarpeisiin. Taajuusalueita tarvitaan erityisesti uusien järjestelmien kehittämiseen ja turvallisuusviestintään sekä lentokoneiden reittiliikenteeseen.

Herra Tohtori
Niin, on se onni että lentokoneet eivät toimi tuulivoimalla. Silloin ne vasta myöhästelisivätkin. Vähän kuin purjelaivat.
Tuo lienee osoitus vankasta asiantuntemuksestasi.

...sarjassamme "käsittämättämän asiaankuulumattomia keskustelunkaappausyrityksiä", Vastaaja_s24fi voittaa kymmenen pistettä ja papukaijamerkin.

Edellä mainitulla asiantuntemuksella varustettu voi hyvinkin semmosen antaa. Kiitos kiitos silti.

Asiaan.

Kaikilla teknisillä laitteilla on jokin todennäköisyys vioittua ja aiheuttaa onnettomuus. Tämä on fakta, joka on hyväksyttävä. Kysymys on aina siitä, että katsotaanko toiminnan aiheuttavan enemmän hyötyä kuin haittaa. Joskus otetaan riskejä, joita ei pitäisi ottaa, mutta joiden avulla toimija pyrkii liiketoimintansa parantamiseen.

Vastaaja_s24fi
Kaikilla teknisillä laitteilla on jokin todennäköisyys vioittua ja aiheuttaa onnettomuus. Tämä on fakta, joka on hyväksyttävä. Kysymys on aina siitä, että katsotaanko toiminnan aiheuttavan enemmän hyötyä kuin haittaa. Joskus otetaan riskejä, joita ei pitäisi ottaa, mutta joiden avulla toimija pyrkii liiketoimintansa parantamiseen.

Kannattaisi opiskella jotain luotettavuudesta ennen kuin jatkat aiheesta. Kysymys ei ole mistään riskien ottamisesta. Laitteet suunnitellaan "tarpeeksi" luotettaviksi, mutta se ei estä vikaantumista. Huonolla suunnittelulla ei voita mitään.

bena
Vastaaja_s24fi
Kaikilla teknisillä laitteilla on jokin todennäköisyys vioittua ja aiheuttaa onnettomuus. Tämä on fakta, joka on hyväksyttävä. Kysymys on aina siitä, että katsotaanko toiminnan aiheuttavan enemmän hyötyä kuin haittaa. Joskus otetaan riskejä, joita ei pitäisi ottaa, mutta joiden avulla toimija pyrkii liiketoimintansa parantamiseen.



Kannattaisi opiskella jotain luotettavuudesta ennen kuin jatkat aiheesta. Kysymys ei ole mistään riskien ottamisesta. Laitteet suunnitellaan "tarpeeksi" luotettaviksi, mutta se ei estä vikaantumista. Huonolla suunnittelulla ei voita mitään.

"tarpeeksi" sisältää sen riskimahdolllisuuden.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat