Mitä tekisit ilman internettiä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kertokaa mitä tekisitte jos teillä ei olis internettiä. Ja kertokaa mitä teitte ennen ku saitte netin. Onko teille tullut riippuvaisuus internetistä ja tietokoneista?
Voin kyl ite sanoo sen että oon aika riippuvainen tietsasta ja netistä. Aina ku herään nii ekana mitä teen on että paan tietsan päälle ja surffaamaan uutis-sivuille tai jotain.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Ilman nettiä katsoisin telkkaria. Ilman telkkaria lukisin sarjakuvia ja lehtiä. Ilman näitä (herra paratkoon) saattaisin jopa ulkoilla enemmän .

Vierailija

Tulee tehtyä paljonkin ei-netti pohjaista askaretta. Voipi lähteä kesämökille pihaa ruopsuttelemaan ja saunomaan, mennä metsään keräämään sieniä ja marjoja, käydä kalassa/metsästämässä yms. kivaa.

Vierailija

Istuisin varmaan kirjastossa sen ajan mitä netissä tulee käytettyä. Keskustelu on kuitenki hedelmällisempää kasvotusten, niin nettijauhannan puute tuskin maailmaa kaatais. Mut on tää kiva keksintö ja kiitollinen oon

Vierailija

Internet on yksi asia mistä kylmää sotaa voi kiittää: Sehän on alunperin hajautettu tiedonkulun turvajärjestelmä, jota on vaikea tuhota. Tragikomiikkaa on se että se on myös helpoin rikollisuuden väylä.

Tämän oli pakko tulla kuitenkin jotenkin.

Vierailija

Olisin parempi ihminen. Lukisin. Sivistyisin. Sen sijaan että näivettyisin ruudun edessä. Koska joutuisin keksimään muuta ajankulua, olisin sivistynyt ja eettinen toimija. En passivoisi itseäni informaatioähkyllä vaan auttaisin lähimmäisiäni. Olisin filosofian tohtori ja kilpavoimistelun maailmanmestari. Vaimoni olisi kuuluisa aivokirurgi. (Hänkin olisi joutunut keksimään muuta ajankulua.) En olisi tietenkään törmännyt erilaisiin höyrähtäneisiin ihmisiin, joten heidän höyrinänsä jäisi Savon perämetsiin yksittäiseksi hulluudeksi.

Tai sitten ei.

Passivoisin itseni television roskasarjoilla. Saisin tietoni Ilta~Sanomista, joita hallitsisi tiedonjaon salainen byrokratia joka estäisi tiettyjen aiheisten uutisten leviämisen. Eläisin Orwellin kuvailemassa maailmassa jossa tieto olisi vallalla ja kohtaisin vain propagandaa. Ajattelunvapautta ei olisi, kun ei olisi kuin yksi virallinen mielipide. En saisi tietää poikkeavista mielipiteistä. Menisin aamulla töihin ja illalla kotiin. Ainut viihde olisi "virallinen televisio", jossa esitettäisiin Miss Suomia ympäri aikojen ja Kekkosen palvontaa. Olisin kone.

Tai sitten en.

Vierailija
ilaiho
Käyttäsin niitä modeemipohjaisia purkkeja kun oli käytössä ennen kuin Internet-yhteydet yleistyivät kotitalouksissa.

oliko ne modeemit muuten 300b/s? (eka mulla). myöhemmin 1200b/s.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Vastaaja_s24fi
ilaiho
Käyttäsin niitä modeemipohjaisia purkkeja kun oli käytössä ennen kuin Internet-yhteydet yleistyivät kotitalouksissa.

oliko ne modeemit muuten 300b/s? (eka mulla). myöhemmin 1200b/s.

300 bit/s, mutta on ollut hitaampiakin... Sitten tuli 1200 bit/s, 2400 bit/s, 9600 bit/s, 14400 bit/s ja 28800 bit/s...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat