Ovatko muslimit laiskoja?

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Jos työikäiset ihmiset työskentelevät keskimäärin puolituntia päivässä, ei sitä kovin ahkeraksi voi kehua..

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

On ne. Somalia on hyvä esimerkki. Ja monet muutkin paikat..

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
TERÄS NALLEPUH

Ne ei voi tehdä töitä kun ne myi yk:n lahjoittamat lapiot torilla romurautana kun eivät tienneet mitä niillä tehdään.

Vierailija
ovatko muslimit laiskoja?

Luulen että laiskuus on eräs niistä kuolemansynneistä joita helpommin havaitaan kulttuuriessa jotka koetaan vieraaksi.
Parturini on työtelijäs bosnialainen muslimi, ja hän on sitä mieltä montenegrolaiset (ortodokseja) ovat "laiskoja".

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
CE-hyväksytty
TERÄS NALLEPUH

Ne ei voi tehdä töitä kun ne myi yk:n lahjoittamat lapiot torilla romurautana kun eivät tienneet mitä niillä tehdään.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

Perinteisestihän niissä maissa naiset tekevät kaiken työn ja hoitavat lapset, ja samaan aikaan miehet tekevät diilejä ja juovat teetä pienistä kupeista. Iltaisin poltellaan vesipiippua.

Mut toi siis on vaan stereotyyppi. Oikeesti en ota kantaa.

Vierailija

Heidän kulttuurinsa on laiska, joten pientä elämänmuutosta ja yhtä ahkeria ko muutki.
Mut tietysti he eivät halua muuttaa elämäänsä, kuka nyt tahtois tehdä töitä kun ilmanki pärjää ?

Templebar
Seuraa 
Viestejä1216
Liittynyt13.9.2007
acedia

Luulen että laiskuus on eräs niistä kuolemansynneistä joita helpommin havaitaan kulttuuriessa jotka koetaan vieraaksi.

Liittyikö tämä jollain tavalla videoon? En tunne tohtori Yousuf Al-Qaradhawia, mutta käsittääkseni hän suomii ihan omaa kulttuuriaan eikä vierasta. Sen tähden analyysin arvo nousee vähintään toiseen potenssiin.

acedia
Parturini on työtelijäs bosnialainen muslimi, ja hän on sitä mieltä montenegrolaiset (ortodokseja) ovat "laiskoja".

Ruotsalaisten mielestä me suomalaiset olemme kaikki juoppoja ja muistaakseni norjalaisten mielestä meillä suomalaisilla on helvetin suuret penikset, mutta tämähän ei jälleen liity mitenkään esille tuotuun videoon.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Templebar
En tunne tohtori Yousuf Al-Qaradhawia, mutta käsittääkseni hän suomii ihan omaa kulttuuriaan eikä vierasta. Sen tähden analyysin arvo nousee vähintään toiseen potenssiin.

Näin on. Mutta ei täällä tampereella ainakaan kadut ole autioita päivisin ihmisten töissäoloaikaan. Baareissa on kyllä vähän vähemmän väkeä kuin illalla.

Vierailija

Rukiin viljelystä saatavat edut ovat huomattavat verrattuna esimerkiksi kauran viljelyyn, ohran viljelyyn, vehnän viljelyyn tai vaikkapa maissin viljelyyn.

Maissipuuro on paljon ruispuuroa sitkaampaa, joten suositeltavaa olisi listä rukiinviljelyn tukia.

Vierailija
msdos464
Jos työikäiset ihmiset työskentelevät keskimäärin puolituntia päivässä, ei sitä kovin ahkeraksi voi kehua..

Toisaalta, jos työskentelee puolet valveillaoloajastaan, on epäilemättä hullu.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Templebar
acedia

Liittyikö tämä jollain tavalla videoon? En tunne tohtori Yousuf Al-Qaradhawia, mutta käsittääkseni hän suomii ihan omaa kulttuuriaan eikä vierasta. Sen tähden analyysin arvo nousee vähintään toiseen potenssiin.

Niin, hänhän sanoo tuolla videolla: "We are a nation that doesn't work". Hänen siteeraamiensa tutkimusten mukaan keskimääräinen arabivirkamies tekee töitä alle puoli tuntia vuorokaudessa.

Vierailija
Templebar

En tiedä kun periaatteessa en katso YT-videoita, joiden sisältöä ei ole jotenkin referoitu viestissä. Vastasin vain topicin aiheeseen, kun siitä oli tuore omakohtainen kokemus.

Templebar

Ruotsalaisten mielestä me suomalaiset olemme kaikki juoppoja ja muistaakseni norjalaisten mielestä meillä suomalaisilla on helvetin suuret penikset, mutta tämähän ei jälleen liity mitenkään esille tuotuun videoon.

Kuten sanoin, vaikea ottaa kantaa, mutta havaintoni laiskuus-adjektiivin käytöstä projektiona on kyllä pätevä. Jugoslavia on hyvä testikenttä, kun siellä kohtaa kolme uskoa samassa kulttuurissa, eli riippumattomien muuttujien vakioiminen on helppoa. Kaikki ovat toistensa mielestä laiskoja.

Templebar
Seuraa 
Viestejä1216
Liittynyt13.9.2007
CE-hyväksytty
Templebar
En tunne tohtori Yousuf Al-Qaradhawia, mutta käsittääkseni hän suomii ihan omaa kulttuuriaan eikä vierasta. Sen tähden analyysin arvo nousee vähintään toiseen potenssiin.

Näin on. Mutta ei täällä tampereella ainakaan kadut ole autioita päivisin ihmisten töissäoloaikaan. Baareissa on kyllä vähän vähemmän väkeä kuin illalla.

Sama homma täällä Oulun kupeessa, paitsi etten tietenkään tiedä siitä itse mitään, koska olen töissä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat