Alustuksena seuraava:
Lue lisää: http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id85205.html sekä Soneran sivulta http://www.sonera.fi/Asiakastuki/LaskutusKuluttajavirasto moittii Soneran sähköistä laskutusta
[size=75:39be2tja]Julkaistu 13.03.2008, klo 12.09[/size:39be2tja]Kuluttajavirasto moittii Soneran uudistamaa laajakaista-asiakkaiden laskutusta. Viraston mukaan Sonera on tehnyt sähköistä laskutusta suosivan muutoksen hätiköidysti.
Kuluttajavirastoon on tullut runsaasti valituksia Soneran päätöksestä muuttaa laajakaista-asiakkaiden paperilaskut maksullisiksi. Yhtiö alkaa huhtikuun alusta periä paperilaskuista yhden euron maksun, mutta sähköinen lasku on edelleen ilmainen.
....
Omalta osaltani on oikeastaan sama. Olen tottunut molempiin. Se, että pakotetaan Soneran asiakas jopa sopimuksen irtisanomisen uhalla ei käy oikeustajuuni. No mitä isot edellä, sitä pienet perässä.
Täällä Kuluttajaviraston varsinainen kannanotto asiaan. http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/6f1 ... 3557f57f3e...
Sonera ei ole myöskään kertonut asiakkailleen, että muutoksen vuoksi heillä on oikeus irtisanoa sopimuksensa ilman kahden viikon irtisanomisaikaa.
Osoite on pitkä, joten tässä lyhytlinkki: http://lyhytlinkki.net/?pnb2020k Ihan periaatteessa vastaan En. Miten muut?
Periaatteessa paperia käytetään turhaan ja liikaa, mutta turha alkaa asiakkaita pakottamaan. Euro lisää paperilaskusta ei kyllä minua heilauta yhtään mihinkään suuntaan.
Minua heilauttaa. Yritin tilata soneralta sen sähköisen laskun - idioottimaista, että sekin täytyy erikseen tilata - ja Soneran sivut eivät toimineet.
Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"
Korjaus: Nyt aukes. Tilaan siis "Sähköisen laskun"
Jaa.
Ei siis mennyt perille. prkl.Ja sitten ollaankin jumissa:
Meniskö lentopostissa nopeammin? Kraateripiru matkaan.