Anteeksianto Kanervalle

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ilkka Kanerva on pyytänyt kansalta anteeksi aiheuttamaansa "hämmennystä"

Katainen on keskustellut asiasta Kanervan kanssa ja antanut nähtävästi anteeksi jo ennenkuin on pyydettykään.

Entäpä arvon palstalaiset; annatteko anteeksi?

Kataisella oli kyllä rivien välistä luettavissa, että anteeksianto koskee tällä hetkellä esiin tulleita asioita. Niin että jos muutakin ilmenee, on se uuden harkinnan paikka.

Sivut

Kommentit (44)

asdf
Seuraa 
Viestejä11068
Liittynyt16.3.2005

Kanerva ei ole tehnyt minulle tai läheisilleni mitään, mitä hänen pitäisi pyytää anteeksi tai vastavuoroisesti minun antaa anteeksi. En minä esimerkiksi koskaan pohtinut, annanko anteeksi Matti Nykäsen känniset toilailut. Eivät ne ole minun asiani, vaikka tietooni tulevatkin. Ihan yhtä loogista olisi minun miettiä, antaako joku kenialainen Joseph Mgwuva anteeksi omat mahdolliset hölmöilyni.

En äänestäisi Kanervaa, mutten olisi äänestänyt ennen viimeisintä tekstiviestittelyään. Noin yleisesti olen valmis antaamaan anteeksi lähes mitä tahansa, jos joku tosissaan pyytää ja tekonsa ei ole ollut äärimmäisen vahingollista.

Vierailija

Pitäis käydä läpi Eduskunnan taidehankinnat ja Iken masinoimat rekrytoinnit. Jos käy ilmi, että olen maksanut veroja Ilkan pimpansaantirahastoon, anteeksianto ei ole ensimmäinen asia joka minulle tulee mieleen.

Vierailija
mvd
Pitäis käydä läpi Eduskunnan taidehankinnat ja Iken masinoimat rekrytoinnit. Jos käy ilmi, että olen maksanut veroja Ilkan pimpansaantirahastoon, anteeksianto ei ole ensimmäinen asia joka minulle tulee mieleen.

Niitä varmaan eri tahot kuumeisesti metsästää.

Vierailija

Sama kai se, vaikka nolaakin itsensä tuolla lailla, mutta johan miestä täytyy alkaa pitää jonkinlaisena turvallisuusriskinä maalle. Ulkoministeri, joka on alapäästään noin helpolla vietävissä, on ehkä väärissä töissä.

Vierailija
asdf
Kanerva ei ole tehnyt minulle tai läheisilleni mitään, mitä hänen pitäisi pyytää anteeksi tai vastavuoroisesti minun antaa anteeksi.

Hän käyttää rahojasi joka päivä, ja on vannonut ministerivalan Jumalan nimeen.

Hän lupaili silti stripparille, että eduskunta voisi ostaa hänen taulujaan, jos pano järjestyy hänen tahi hän + siskonsa kanssa. Tämmöisen käsityksen sain uutisista, mutta totuus ilmenee sitten tekstitiviestikirjasta, joka on tulossa.

Vierailija

Asia on itseasiassa vakavampi kuin voisi äkkipäätä päätellä. Valtion asioita hoitava, siis tärkeässä tehtävässä oleva riehaantuu lemmenkipeisiin hurjasteluihin. Se on piittaamattomuuden merkki. Hän pakenee vastuitaan.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26848
Liittynyt16.3.2005

Naiskohelluksien suhteen ei ole anteeksipydettävää. Varmaan joku pikkupomo saisi kenkää työpuhelimen luvattomasta käytöstä, mutta ministerit lienevät sellaisten sääntöjen yläpuolella luvan kanssa.

Sen suhteen olisi paljonkin anteeksipyydettävää, että tätänykyä hallituksen keskeisin toimenkuva tuntuu olevan sen varmistaminen, miten kansan selkänahasta revitään eniten lyhyen aikavälin henkilökohtaisia hyötyä poliittiselle johdolle ja liike-elämän suuromistajille. Siinäkään tosin Kanerva ei ole sen pahempi kuin muu kabineteissa kähmivä korkea puolue-eliitti.

Vierailija
Neutroni

Sen suhteen olisi paljonkin anteeksipyydettävää, että tätänykyä hallituksen keskeisin toimenkuva tuntuu olevan sen varmistaminen...

Vanhanen ja Ike käyttävät puolet ajastaan keskinäiseen machoilukisaan.

Kumpikin yrittää varmistaa seuraavan viikonlopun uuden kaadon.

Stripparin tauluja 100 vuotta vanhan eduskuntatalon 15 metriä korkeiden käytävien varteen ? Naurettavaa. Ei se pillun hankinta ja käyttö nyt noin vaikeaa pitäisi olla, että pitää riskeerata oma rikosrekisteri sen takia. Ostais vaikka huoran tai jotain, siitä saa vain sakkoja.

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005
Neutroni
Naiskohelluksien suhteen ei ole anteeksipydettävää. Varmaan joku pikkupomo saisi kenkää työpuhelimen luvattomasta käytöstä, mutta ministerit lienevät sellaisten sääntöjen yläpuolella luvan kanssa.

Eiköhän se virkapuhelin ole työsuhde-etu, josta maksetaan sen mukainen verotusarvo. Työpuhelimen luvatonta käyttöä tuskin on täten tapahtunutkaan.

Vierailija
HalfNelson
Sama kai se, vaikka nolaakin itsensä tuolla lailla, mutta johan miestä täytyy alkaa pitää jonkinlaisena turvallisuusriskinä maalle. Ulkoministeri, joka on alapäästään noin helpolla vietävissä, on ehkä väärissä töissä.

Jospa hän on kuin James Bond, eli viime kädessä kuitenkin Britannia ja kuningatar ovat etusijalla.
Tässä tapauksessa tietenkin Suomi ja Halonen

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005
asdf
Kanerva ei ole tehnyt minulle tai läheisilleni mitään, mitä hänen pitäisi pyytää anteeksi tai vastavuoroisesti minun antaa anteeksi. En minä esimerkiksi koskaan pohtinut, annanko anteeksi Matti Nykäsen känniset toilailut. Eivät ne ole minun asiani, vaikka tietooni tulevatkin. Ihan yhtä loogista olisi minun miettiä, antaako joku kenialainen Joseph Mgwuva anteeksi omat mahdolliset hölmöilyni.

En äänestäisi Kanervaa, mutten olisi äänestänyt ennen viimeisintä tekstiviestittelyään. Noin yleisesti olen valmis antaamaan anteeksi lähes mitä tahansa, jos joku tosissaan pyytää ja tekonsa ei ole ollut äärimmäisen vahingollista.

Asia on juuri näin.

Suomalaisten kateus, vahingonilo ja syyttämisvietti nousevat heti pintaan kun vain jokin aihe löytyy, jota hyödyntää. Suurin osa tyypeistä, joka ei antaisi Kanervalle anteeksi, ei voisi vähempää välittää tekstiviestikohusta; eivät vain tykkää tyypistä noin muuten.

Oli melkoisen huvittavaa lukea Hesarin uutisoinnin alla olevia kommentteja Kanervan tekstiviestikohusta. 90 % oli tuomitsevia, tyyliin: "ei tällainen sovellu ministerihenkilölle", "raja ylittyi", "tämänkaltaista toimintaa", "skandaalimaista touhua" yms. Käytännössä siis ei sanallakaan viitattu itse asiaan, eli tekstiviestien lähettelyyn. Tämähän olisi tehnyt syyttävät kommentit aika naurettaviksi, kun silloinhan olisi lukijalle/kirjoittajalle muistunut, että kyse ei ollutkaan sen vakavammasta aiheesta.

Minun puolestani Kanerva, tai kuka tahansa muu, saa käydä vaikka Hollannissa vetämässä huumeita tai Saksassa huorissa, kunhan hoitaa työnsä hyvin. Itsekään en Kanervaa äänestäisi, mutta kyllä hän äskeistenkin kuvitteellisten temppujen jälkeen veisi 100-0 vaikkapa sosialistikukkahattutätejä, jotka ovat kauhuissaan siitä, kuinka aikuinen mies osaa näppäillä tekstiviestejä ja lähettää niitä vielä vastakkaisen sukupuolen edustajalle.

asdf
Seuraa 
Viestejä11068
Liittynyt16.3.2005
Neutroni

Matkapuhelinetu on ihan normaali juttu monessa työpaikassa. Firman kännykällä saa siis soittaa rajattomasti omia puheluita ja lähettä viestejä ja sitä vastaan otetaan palkasta kuukausittain kiinteä summa. Siinä Kanerva ei tehnyt mitään väärää. Käsittämätöntä hölmöilyä aikuiselta mieheltä viestittelynsä oli, muttei minkään sääntöjen vastaista. Ministerien toimenkuvassa ei ole mainintaa, ettei saa olla ääliö.

oge
Hän käyttää rahojasi joka päivä, ja on vannonut ministerivalan Jumalan nimeen.

Minusta kansanedustajilla ja ministereillä ei ole liikaa etuuksia eivätkä heidän palkkansa ja palkkionsa ole liian suuria. Minusta on myös luonnollista, että heidän tulonsa tulee verovaroista. Tähän 200 joukkoon mahtuu luonnollisesti kaikenlaisia hölmöilijöitä, mutta minkäs teet, se on osa demokratiaa. Ei siis valittamista tästä asiasta.

Hän lupaili silti stripparille, että eduskunta voisi ostaa hänen taulujaan, jos pano järjestyy hänen tahi hän + siskonsa kanssa. Tämmöisen käsityksen sain uutisista, mutta totuus ilmenee sitten tekstitiviestikirjasta, joka on tulossa.

Taulukauppojen suunnittelu liittyi ihan eri henkilöihin. Siihen en ota nyt kantaa, kun en tiedä asiasta enempää kuin mitä luki iltapäivälehden lööpissä, joka osui eilen kaupassa silmiini. Jos Kanerva on luvannut käyttää veronmaksajien rahoja taulujen ostoon vain päästäkseen pukille, se on tietysti väärin ja alkaisi olla tehtävästä eroamisen paikka.

Vierailija

Jos kuuskymmppinen äijä vielä käyttäytyy noin typerästi, ei sille voi antaa anteeksi.

Kyseessä on ulkoministeri ja merkittävä vallankäyttäjä, jonka johtava ajatus näyttää olevan nuorten "tanssi"tyttöjen jahtaus.

Sellaisella pellellä ei ole mitään tekemistä ulkoministerinä. Maailmalla pyörii muutenkin tarpeeksi pölhöjä tekemässä suomalaisia naurettaviksi.

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005

Tässä hyvä esimerkki mielipidekirjoituksesta, joita kritisoin aiemmassa viestissäni.

valtiokonttorin elatti
Jos kuuskymmppinen äijä vielä käyttäytyy noin typerästi, ei sille voi antaa anteeksi.

Jep, on tosiaan helpompi vain todeta "noin typerästi", kuin kertoa mitä todellisuudessa oli tapahtunut.

valtiokonttorin elatti
Kyseessä on ulkoministeri ja merkittävä vallankäyttäjä, jonka johtava ajatus näyttää olevan nuorten "tanssi"tyttöjen jahtaus.

Jos puhutaan Kanervan johtavista ajatuksista, niin minulle tulee lähinnä mieleen hyvät valtioidenväliset suhteet, myöntäytyminen suhtautuminen Natoon sekä pitkäaikainen kansanedustajuus, toisin sanoen demokraattisesti saatu kansanluottamus.

Nuorten tanssityttöjen jahtauksen alentavalta kuullostavalta ilmaisulla annat ilmeisesti ymmärtää, että ulkoministeri on tärkeämpi henkilö kuin nuori tanssityttö, eikä hänen tulisi tällaista vapaa-aikanaan lähestyä. Haluaisitko perustella tämänkaltaisen rajoituksen muutenkin, kuin vain toteamalla ettei "noin typerästi" pidä käyttäytyä?

valtiokonttorin elatti
Sellaisella pellellä ei ole mitään tekemistä ulkoministerinä. Maailmalla pyörii muutenkin tarpeeksi pölhöjä tekemässä suomalaisia naurettaviksi.

Nyt päästiinkin jo pellesyytöksiin, ja suomalaisten naurunalaiseksi tekemiseen. Taisi lähteä hieman mopo käsistä? Enpä oikein kuvittele, että kenenkään ulkomaalaisen Suomi-kuva muuttuisi siitä, jos kuulee ulkoministerin tekstailleen nuoremmalle naiselle. Jos siitä nyt ylipäätään Ruotsia kauempana edes uutisoidaan. Ettei sinulla vain olisi jotakin henkilökohtaista Kanervaa ja/tai oikeistoa vastaan?

Vierailija
Olbe
Nyt päästiinkin jo pellesyytöksiin, ja suomalaisten naurunalaiseksi tekemiseen. Taisi lähteä hieman mopo käsistä? Enpä oikein kuvittele, että kenenkään ulkomaalaisen Suomi-kuva muuttuisi siitä, jos kuulee ulkoministerin tekstailleen nuoremmalle naiselle. Jos siitä nyt ylipäätään Ruotsia kauempana edes uutisoidaan. Ettei sinulla vain olisi jotakin henkilökohtaista Kanervaa ja/tai oikeistoa vastaan?

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/17700-b ... i-suomelle

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat