Tanssiminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mistä ihmeestä tanssiminen on saanut alkunsa? Tiedän että monet eläimet luonnossa yrittävät saada tuolla tyylillä naaraan itselleen, mutta miksi ihminen tanssii? Mistä moinen kummallisuus on voinut saada alkunsa?

Voin tähän hätään todeta, että olen varsin surkea tanssimisessa.

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

Jossakin taidettiin selittää sen näyttävän kuinka symmetrinen keho tanssijalla on ja se taas kielii hyvistä geeneistä.

Vierailija

Kai sitä voi ihan loogisesti päätellä et luolamiehillä ei ollu nettiä eikä nalle puhin kaltaista rakentavaa trollaamista voinut harrastaa, joten vaihtoehdot vapaa-ajalla oli aika niukat.

Yks syy oli varmaan sama kuin eläimillä, näyttää toiselle et tässä on viriili yksilö, en ole rampa, sairas, hyvät on geenit joten annas kun työnnän pullat sun uuniin...

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
elemenz
Kai sitä voi ihan loogisesti päätellä et luolamiehillä ei ollu nettiä eikä nalle puhin kaltaista rakentavaa trollaamista voinut harrastaa, joten vaihtoehdot vapaa-ajalla oli aika niukat.

Itse olet trolli.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Heh, minä vain karkotan naaraat tanssillani

Noh, kyllä taitaa olla jonkinlainen musikiillinen suuntautuminen ihan geeneissä. Kaikki kansathan musisointia ja musiikin tahdissa tanssimista harrasta ainakin jossain muodossa.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

No paritanssit mä ny vielä ymmärrän mutta yksin tanssi on iha perseestä. Se on oikeasti gayta. Tulee mieleen jotkut helkutin piloottipukuiset miehet tanssimassa.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
No paritanssit mä ny vielä ymmärrän mutta yksin tanssi on iha perseestä. Se on oikeasti gayta. Tulee mieleen jotkut helkutin piloottipukuiset miehet tanssimassa.

Karvanen mies, nahkaliivi ja sellainen tyhmä hattu. Ei, sellaisia ei liiku tanssipiireissä.

Vierailija

Olisiko homma saanut alkunsa siitä maikkarin "Tanzii tähtien kanssa" jutusta? Itse en myös ikinä ole tanssinut enkä kyllä enää taida tanssiakaan - jaa, poikkeus taisi olla jonkinsortin häävalssiaskellus, johonka jouduin melkoisen pakotuksen ja uhkailujen jälkeen, huhhuh.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26990
Liittynyt13.5.2005

Tanssiminen. Siinä on yksi alue, josta on ollut valtavasti sosiaalista hyötyä. Minuakin kiinnostaisi, mistä tanssiminen todella on ihmisten repertuaariin polveutunut. Ehkäpä tosiaan joistakin heimojen sisällä pidetyistä rituaaleista sitten pikkuhiljaa. Vielä keskiajalla tanssit taisivat olla aika pitkälle ennalta ohjelmoituja ryhmäsuorituksia. Sooloilu taitaa olla aika tuore keksintö?

EDIT: Ei kaukana[list:3hydziyh]Origins and history of dance

Dance does not leave behind clearly identifiable physical artefacts such as stone tools, hunting implements or cave paintings. It is not possible to say when dance became part of human culture. Dance has certainly been an important part of ceremony, rituals, celebrations and entertainment since before the birth of the earliest human civilizations. Archeology delivers traces of dance from prehistoric times such as Egyptian tomb paintings depicting dancing figures from circa 3300 BC and the Rock Shelters of Bhimbetka paintings in India.

One of the earliest structured uses of dances may have been in the performance and in the telling of myths. It was also sometimes used to show feelings for one of the opposite gender. It is also linked to the origin of "love making." Before the production of written languages, dance was one of the methods of passing these stories down from generation to generation. [2]

Another early use of dance may have been as a precursor to ecstatic trance states in healing rituals. Dance is still used for this purpose by many cultures from the Brazilian rainforest to the Kalahari Desert.[3]

Sri Lankan dances goes back to the mythological times of aboriginal yingyang twins and "yakkas" (devils). According to a Sinhalese legend, Kandyan dances originate, 2500 years ago, from a magic ritual that broke the spell on a bewitched king. Many contemporary dance forms can be traced back to historical, traditional, ceremonial, and ethnic dances.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dance[/list:u:3hydziyh]

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija

Itse en pidä lainkaan tanssimisesta. Joskus ala-asteella oli pakko tanssia joillakin liikuntatunneilla ja ei kyllä yhtään ollut hauskaa. Joku vuosi sitten kaverit pakotti varmaan tunnin, että sai minut tanssilattialle jossakin baarissa. Heti muutaman askeleen jälkeen tunsin itseni todelliseksi riemuidiootiksi, kun ei edes rytmitajuakaan ollut lainkaan.

Eli ei voisi vähempää kiinnostaa tanssiminen.

Vierailija

Eipä voi sanoa tiede foorumiksi kun katsoo yo. vastauksia.
Lothar oli se, jolla oli käsitystä asiasta.
Muut lähinnä pelkäsivät homouttaan.

Vierailija
Starman
Eipä voi sanoa tiede foorumiksi kun katsoo yo. vastauksia.
Lothar oli se, jolla oli käsitystä asiasta.
Muut lähinnä pelkäsivät homouttaan.

Meidän täytyy tilata tänne naisia. Ei homofobiaiset kaljamahat osaa tällaisesta keskustella. Pakosti menee homoksi koko homma, jos ei saada naisnäkökulmia aiheeseen.

Vierailija

Tanssiessa nautitaan musiikin rytmeistä. Ihan jo puolivuotiaankin jalka vipattaa musiikin tahtiin. Jotkut luulevat, että heillä ei ole rytmitajua. Minä luulen, että he eivät osaa kuunnella.

Kaikessa on rytmi, kävelemisessäkin, joten tanssi on hyvä harrastus ja se parantaa motoriikkaa. Kyllä kömpelömmänkin kannattaisi tanssia, vaikka yksin kotona ensiksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat