kertokaa tästä chilistä..

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

mikä ihmeen chili tämä on ?
DRIED CILLI / capsium annuumlinn (piment)

super nopee hyökkäys...
ja polttaa mulla.. posket.. huulet...
vaikka en edes syönyt vaan lääpin itseäni typeränä
käsillä joilla siemeniä näistä otin...
olin kyllä pessyt pariin kertaan
kädet.. ei auttanut..

onko tietoa.. ?

Kommentit (13)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
omena
mikä ihmeen chili tämä on ?
DRIED CILLI / capsium annuumlinn (piment)

super nopee hyökkäys...
ja polttaa mulla.. posket.. huulet...
vaikka en edes syönyt vaan lääpin itseäni typeränä
käsillä joilla siemeniä näistä otin...
olin kyllä pessyt pariin kertaan
kädet.. ei auttanut..

onko tietoa.. ?

Ei tuo ole mitenkään epänormaalia, itsekin kasvattanut chilejä ja jos niitä hiukankaan käsittelee ilman hanskoja niin se on menoa, ei lähde irti vaikka pesisi kymmenen kertaa. Jos sitten kajoaa naamaansa niin kuolee. En kyllä tiedä mitä lajia nuo minun ovat, mutta eivät varmaan edes niitä kaikkein tulisimpia.

くそっ!

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26886
Liittynyt16.3.2005
Ronron
Jos sitten kajoaa naamaansa niin kuolee.

Paremman efektin saa, kun syö jotain hapurilaista tai vastaavaa, niin että tulinen kastike leviää naamalle. Syömisen jälkeen suun voi pyyhkiä, mutta kun sen jälkeen lämmittää saunan ja astuu ovesta sisään, niin tuntuu kuin astuisi raudansulatusuuniin.

En kyllä tiedä mitä lajia nuo minun ovat, mutta eivät varmaan edes niitä kaikkein tulisimpia.

Eivät C. annuumit ole tulisimpia, vaan tulisimmat lajikkeet kuuluvat lajiin C. chinense. Mutta kyllä annuumeistakin löytyy aloittelievalle harrastajalle jäykkiä lajikkeita. Ostin habanerojen puuttuessa rasian rawit-chilejä. Eilen sitten panin noita reilummanpuoleisesti pariin ateriaan, ja nyt se polttelee poistuessaan niin vietävästi.

Vierailija

Olen jonkun verran kiinnostunut Chilin kasvattamisesta. Kävin tänään oikein ostama tollaisia palkoja. Mitä noilla sitten pitäisi tehdä?

Vierailija
Neutroni

Eivät C. annuumit ole tulisimpia, vaan tulisimmat lajikkeet kuuluvat lajiin C. chinense.

itte joutusin sairaalaan jos moisia söisin...

Vierailija
Lassi
Kävin tänään oikein ostama tollaisia palkoja. Mitä noilla sitten pitäisi tehdä?

onnistunut on niinkin että noista
siemenet multaan...
ikkunalaudalla kun näkyy jotain...
ja kun ilmat antaa myöten niin siihen sun rinteeseen...
kasvaa...

Vierailija
bena
Ne pitää syödä. Ota pari siementä ja laita kukkapurkkiin. Siitä se lähtee.
Niin, niin. Joku kerta kun olin käymässä Riikassa, niin joku Ukranalais -porukka anto mulle jotain tollaisia. Maistoin, ja...
Nauroivat sitten vielä päälle. prkl. Kyllä shampanja virtas sen jälkeen. Olen erittäin varovainen nyt tollaisien patukoitten kanssa. [size=75:3o3597de]Ei oo shampanjaa.[/size:3o3597de]

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

noista vihreistä ei sitten kannata siemeniä ottaa, ne kun eivät ole valmiita vielä eli eivät idä

ja kädet voi puhdistaa vaikka ruokaöljyllä (ja öljyt saa pois saippualla) kapsaisiini kun on rasvaliukoista

Vierailija
DerMack
noista vihreistä ei sitten kannata siemeniä ottaa, ne kun eivät ole valmiita vielä eli eivät idä
ja kädet voi puhdistaa vaikka ruokaöljyllä (ja öljyt saa pois saippualla) kapsaisiini kun on rasvaliukoista
Heh. Tämäpä salaperäistä. Ihan kuin kaviaaria kaivelis sammesta. Aina vaan mielenkiintoisemmaksi käy. Salatiedettäkö Aavistelinkin tämän olevan jotain salatiedettä.

Vierailija
DerMack

KIITOS...

Vierailija
DerMack
ei se tieto salaista ole, onpahan vaan erilaisia rehuja kuin normi petuniat
No kerros, kun taidat tietää, mitä helvatin palkoja mulle annettiin Riikassa. Meinasin kuolla. Melkeisä lieskat löi suusta. Mulla noudee aina ihokarvat porhölleen, kun näänkin jonkun paprikan.
Mikä on maailman voimmakkain mauste. Voihan se olla joku paprikankin juttuja? Meen ja tuhoan ne viljelyspellot. Niin pahoja oli mun kokemukset

Vierailija
omena
DerMack

KIITOS...

Lisäisin tähän vielä, että alkoholikin neutraloi kapsaisiinia. Normaali olut ei riitä, mutta kun on 40 % viinaa, niin pitäs aika tehokkaasti neutraloitua.

Uusimmat

Suosituimmat