Maailma on pieni.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Maailma on todellakin pieni, väittää Microsoft Research uudessa tutkimuksessaan. Aihe ei toki ole uusi, mutta lisävahvistusta MS toi vanhaan asiaan. Siispä kuinka kaukana me kaikki olemme toisistamme oikeassa elämässä, ehkä lähempänä kuin arvaammekaan.

http://sektori.com/uutiset/8153/kuuden

http://en.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation

Kommentit (8)

Vierailija

Ei mutta tämähän on jännää. Minun pitäisi oikeasti tuntea ihminen, joka tuntee ihmisen, joka tuntee ihmisen, joka tuntee ihmisen, joka tuntee ihmisen, joka tuntee Fabion.

Annan haastatteluja ihan normaalina konttoriaikana.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Naamakirjaa en käytä, mutta metka sattumus sattui tällä palstalla äskettäin, kun havaitsimme erään kirjailijan kanssa, että setäni on ollut hänen opettajansa.

Noin yleisesti ottaen uskon hyvin tai voisi jopa sanoa että omakohtaisesti tiedän, että maailma on hyvin, hyvin pieni. Ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä pienemmäksi se tuntuu käyvän.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Vau.

Tosta tulikin mieleen, että Erik Lindström, joka oli appiukon kaveli, teki siitä laulun. Melko tunnetun jopa. Mikä muutes meinaa sitä, että Irvinistä lähtein melkonen kaarti vanhemman polven muusikoita on ton yhteyden kautta parin persoonan päässä tuttuja. Joko mä alan julkaseen muistelmia?

Ja yks mun tuttuvainaa istuksi nuorena poikana Sibeliuksen sylissä. Sitä kautta kuulus niinko kans yhen tai kahen persoonan kautta 1900-luvun alun taiteilijapiirit Suomesta ja jonkin verran maailmaltaki yhteyksiin. Johannes Brahms, Akseli Gallen-Kallela, Eino Leino ja jotain tommosii. Näistä on jo niin monta muistelmateosta tehty, että...

Enivei, myös historian hahmot on melko lähellä, eli aikajanakin kapenee kummasti tuolla kuuden mutkalla.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

minua tämä 6 kontaktin yhteys on aina kiehtonut.Mutta olen miettinyt,että mikä lasketaan kontaktiksi?

Sosiaalinen media facebookeineen tietysti antaisi tutkijoille tosiaan aineistoa ihan siltä pohjalta,että ketkä on "kavereita" keskenään.
Mutta miten entisessä maailmassa,vaikka 10 vuotta sitten kun ei ollut sosiaalisia medioita niinkään paljon?Mikä riitti kontaktiksi?
Eno rooman matkalla liikennevaloissa yhtäaikaa Paavin kanssa?-eihän se ole mikään kontakti?
Eno rooman matkalla törmää jonossa mieheen,kenen isä on ollut Paavin henkivartija...onko se kontakti?

Vierailija

Maailma on pieni. Tapasin aikoinaan Hillary Clintonin kun hän kävi Suomessa. Kyseessä oli varmaan feministien set-up, sillä paikalla oli paljon suomalaisia naisjohtajia. No, en minä sen enempää häiriköinyt, kun tulin paikalle ihan työasioissa, puristin kättä jne...

Austinissa myös aikoinaan näin GWB-kakkosen kävelevän kuvernöörin talon puutarhassa.

Uusimmat

Suosituimmat