fuelverter

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

näitä härveleitä tulee silmiin harvasen päivä
no tässä on yksi
http://fuelverter.com/
no enempää en tiedä mutta se jotain lämmittää bensoo kai?

Kommentit (8)

Vierailija

Sivusto väittää, että laite säästää polttoainetta koska se saa bensiinin lämpölaajenemaan, eli moottori ottaa käytännössä vähemmän polttoainetta sisään. (ja käy vastaavasti pienemmällä teholla) Sivusto yrittää luoda mielikuvan että laajentunut polttoaine vastaa lämpöarvoltaan kylmempää ja tiheämpää polttoainetta, vaikka todellisuudessa sen energiatiheyskin laskee samassa suhteessa.

Lisäksi väitetään, että polttoaine höyrystyy paremmin, jolloin kaasutinkäyttöisissä autoissa ei tapahdu polttoaineen kondensaatiota imukanavan seinille tai sylinterin sisällä. Käytännössä kondensaatio ei ole ongelma, paitsi sellaisissa autoissa joissa imusarja on muotoiltu päin persettä. Polttoainetta on niin pieni määrä ilmaan verrattuna, että se jäähtyy välittömästi samaan lämpötilaan imuilman kanssa, joten polttoaineen esilämmityksellä ei voida parantaa huonosti suunnitellun koneen käyntiä.

Sivustolla esitetään myös väite, että maakaasulla käyvät autot karstoittuvat vähemmän koska polttoaine on kaasumaisessa muodossa ja täten saattamalla bensiini kaasumaiseksi voidaan karstoittumista vähentää oleellisesti myös bensiinikoneessa. Todellisuudessa ero johtuu siitä, että maakaasu sisältää suuremman osuuden vetyä kuin hiiltä. Karsta koostuu pääosin palamattomasta hiilestä, joten hiilen määrää vähentämällä vähentyy myös karstan muodostus.

Vierailija
Veikko
Sivusto väittää, että laite säästää polttoainetta koska se saa bensiinin lämpölaajenemaan, eli moottori ottaa käytännössä vähemmän polttoainetta sisään. (ja käy vastaavasti pienemmällä teholla) Sivusto yrittää luoda mielikuvan että laajentunut polttoaine vastaa lämpöarvoltaan kylmempää polttoainetta, vaikka todellisuudessa sen energiatiheyskin laskee samassa suhteessa.

Lisäksi väitetään, että polttoaine höyrystyy paremmin, jolloin kaasutinkäyttöisissä autoissa ei tapahdu polttoaineen kondensaatiota imukanavan seinille tai sylinterin sisällä.

Käytännössä tällä ei ole mitään merkitystä paitsi sellaisissa autoissa joissa imusarja on muotoiltu päin persettä. Ruiskukoneissa asialla on vielä vähemmän merkitystä.

Veikkaan että näin ei väitetä...
Uskon että kyseessä on eräänlainen "höyrystin" eli moottori toimii laitteen ansiosta "kaasulla".
Saman kaltaisia laitteita ovat muutkin rakennelleet ja googlella löytyy jopa rakennusohjeet (muistaakseni). Laitteen väitettiin vähentävän polttoaineen kulutusta jopa 900% mutta todellisessa testissä saavutettiin "vain" 50%...150% säästö.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Siellä myös väitetään, että öljynvaihtovälit kolminkertaistuvat. Mitäköhän kuluttaja-asiamies suhtautuisi, jos joku oikeasti tuollaisen hölmöyttään autoonsa laittaisi ja alkaisi vaihtamaan öljyjä vain joka 60 kkm:n jälkeen - taitaisi tulla aikamoisia ongelmia.

Vierailija

Lainauksia sivustolta:

Väite että polttoaineen esilämmittäminen lisää polttoaineen määrää:

In a nutshell, any preheating of almost any liquid fuel immediately increases it by volume so there is now more to go farther



Väite jossa vihjataan että polttoaine ei höyrysty kunnolla ilman fuelverteriä vaan pysyy pisaroina:
Fuelverter now allows your cooling system to thermostatically control the temperature of the fuel, preheating it before entering the intake manifold increasing the vaporization process; therefore, reducing - or in best cases - eliminating, liquid gasoline in the combustion chamber.

Pisaroituminen imusarjassa ei ole ongelma ruiskukoneille eikä muillekaan koneille mikäli imusarja on asiallisesti muotoiltu.

Vierailija
Veikko
Lainauksia sivustolta:

Väite että polttoaineen esilämmittäminen lisää polttoaineen määrää:

In a nutshell, any preheating of almost any liquid fuel immediately increases it by volume so there is now more to go farther



Väite jossa vihjataan että polttoaine ei höyrysty kunnolla ilman fuelverteriä vaan pysyy pisaroina:
Fuelverter now allows your cooling system to thermostatically control the temperature of the fuel, preheating it before entering the intake manifold increasing the vaporization process; therefore, reducing - or in best cases - eliminating, liquid gasoline in the combustion chamber.
Juuri näin, eli kyseessä on höyrystin.

Vierailija
KBolt
Veikko
Lainauksia sivustolta:

Väite että polttoaineen esilämmittäminen lisää polttoaineen määrää:

In a nutshell, any preheating of almost any liquid fuel immediately increases it by volume so there is now more to go farther



Väite jossa vihjataan että polttoaine ei höyrysty kunnolla ilman fuelverteriä vaan pysyy pisaroina:
Fuelverter now allows your cooling system to thermostatically control the temperature of the fuel, preheating it before entering the intake manifold increasing the vaporization process; therefore, reducing - or in best cases - eliminating, liquid gasoline in the combustion chamber.
Juuri näin, eli kyseessä on höyrystin.

Ei ole, vaan polttoaineen esilämmitin.

Jos polttoaine höyrystetään ennen kuin se saapuu kaasuttimeen tai ruskusuuttimelle, moottori lakkaa toimimasta. Kaasutin kun ei pysty säätelemään kaasumaisen polttoaineen syöttöä, ja ruiskupumppu/suutin menee epäkuntoon jos se hörppää muuta kuin nestettä.

Laitteen suuri väite on se, että polttoaineen lämpötilaa nostamalla polttoaine höyrystyisi paremmin sen jälkeen kun se on mennyt kaasuttimen tai ruiskusuuttimen lävitse.

Varsinaisen höyrystämisen kuitenkin hoitaa edelleen kaasutin tai ruiskusuutin, siten miten ne on suunniteltu toimiaan, eikä niiden toimintaan polttoaineen lämpötila juuri vaikuta.

Itseasiassa laitteesta voi olla haittaa, sillä polttoainejärjestelmä on suunniteltu niin että polttoainepumppu kierrättää jatkuvalla syötöllä uutta polttoainetta tankista ja ylimääräinen valuu sinne takaisin. Polttoainetta lämmittämällä siis bensatankissa oleva polttoaine kuumenee ja höyrystyminen siellä lisääntyy, joka puskee kaasuuntunutta bensiiniä ulos tankin huohotusaukosta.

Vierailija
Jos polttoaine höyrystetään ennen kuin se saapuu kaasuttimeen tai ruskusuuttimelle, moottori lakkaa toimimasta.
Ei pidä paikkaansa.
Moottori toimii lähes millä hyvänsä KAASULLA joka palaa.
Tosin...jos haluaa saada kaiken hyödyn irti niin kaasutinta täytyy hiukan tuunata.

Totta kuitenkin puhut että tekstissä lukee juuri kuten asian itse selitit.
Luin liian hätäisesti ensin..

totinen
Olen nähnyt ohjeen bensiinihöyrystimen rakentamiseksi ruohonleikkurille. Miten ruohonleikkurin kaasutin toimii bensiinihöyryllä?
Sama idea toimii kaikille polttomoottoreille.

Uusimmat

Suosituimmat