Generaattorin tahdistaminen verkkoon

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen ihmetellyt, miksi varavoimageneraattorien varustaminen verkkoon tahdistuvalla automatiikalla maksaa niin paljon. Sellaisia laitoksia, jotka palauttavat verkon pienen katkoksen jälkeen, saa hyvinkin edullisesti mutta katkottomasti palautuvat maksavat maltaita...miksiköhän? Eikös elektroniikka ja säätö yleensä ole aika halpaa nykyään?
Voisiko tuon ohjauksen tehdä itse? Mitä kaikkea se vaatisi?

Kommentit (2)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005

Tärkeintä on estää sähkön pääsy generaattorilta verkkoon täysin varmasti. Muuten vikaa korjaavat asentajat saavat näpeilleen. Sellainen elektroniikka, jonka virheellinen toiminta tappaa ihmisiä suurella todennäköisyydellä, ei yleensä ole halpaa.

Vierailija
Herra_Alijohtaja
Olen ihmetellyt, miksi varavoimageneraattorien varustaminen verkkoon tahdistuvalla automatiikalla maksaa niin paljon. Sellaisia laitoksia, jotka palauttavat verkon pienen katkoksen jälkeen, saa hyvinkin edullisesti mutta katkottomasti palautuvat maksavat maltaita...miksiköhän? Eikös elektroniikka ja säätö yleensä ole aika halpaa nykyään?
Voisiko tuon ohjauksen tehdä itse? Mitä kaikkea se vaatisi?
Kyllä sen voi tehdä itse jos on urakointiluvat ja tarpeellinen koulutus asiaan. Harrastepohjalta ei kannata alkaa väsäämään

Katkoton varavoima tarvitsee massiivisen akuston. Pelkkä generaattori ei riitä eli kalliiksi tulee.

Uusimmat

Suosituimmat