Mikä on ollut elämäsi vaikein tilanne

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen liki 50-vuotias ja maksoin juuri pankkiini viemeisen erän asuntolainastamme. Emännän kanssa otettiin samppakaljat päälle ja täällä omassa työhuoneessani vielä nautin muutaman gin-tonicin.

Nyt kun ei lainat ole enää niskassamme, niin nousipa mieleen ajatus, että missä olen ollut elämäni vaikeimassa vaiheessa, sellaisessa tilanteessa, että ei oikein omat kyvyt riitä ongelmaa selvittämään.

Tulin siihen lopputulemaan, että kun vuonna 1975 olin päivystäjänä 1.ErVK:ssa, ja kun tuli kuuluttaa komppaniaan herätys, niin vähän ennen herätysvaihetta havaitsin komppanian päällikön yksikön käytävällä vetävän hirsiä. En kuitenkaan herättänyt komppaniaa kuten olisi tullut kellon mukaan tehdä, vaan menin komppanian päällikön viereen, ja ravistin häntä olkapäästä, että Herra Majuri, komppaniassa on herätys minuutin kuluttua. Päällikö löysikin avaimen konttoriinsa taskustaan, ja minä pyyhin hikeä otsaltani, ettei tullut minkäänlaisia vaikeuksia minulle ja Majurille.

Että, onko niin, kun on saavuttanut taloudellisen riippumattomuutensa yhteiskunnan toimijoista, alkaa tällaisia asioista pulpahtamaan pintaan.

Kommentit (6)

Vierailija

"Jos elonpäiväs kirjaan viet ja lasket aikas autuaan. Olitpa kenlie, niin paras ettet oliskaan". - Johan folfgang von Goethe

Rakkaiden ihmisten jättäminen on aina kovinta.

Heh, vai on se tönö niin tärkeä?

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Eksyin nulikkana Europaparkissa. Ei ole ihan pieni huvipuisto.. onneksi löysin perheeni sattumalta aika pian. No ehkä tämä ei sinänsä ole vaikea tilanne, ainoastaan ikävä tilanne.. hmm.

No ainakin pienenä sohaisin jalallani avantoa niin että joku lumiviritelmä siinä vajosi ja se meni pilalle.. panikoin ja menin piiloon. Setä ja kaikki suuttuivat kovasti enkä uskaltanut tulla piilosta esiin..

くそっ!

Uusimmat

Suosituimmat