Steariinista muotti

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Jos laitan patsaan steariiniin ja annan jäähtyä repäisen patsaan irti vahasta, niin saako näin tehtyä muottia.

Muottiin sitten laitan kipsiä ja teen patsaasta kopion.

Sivut

Kommentit (25)

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

voishan tuo onnistua jos tekisi muotin osissa, niinkuin pituussuuntaisista osista. Noita osia ihan sitten niin paljon kuin patsaan muoto vaatii, että saa sen muotin osan sitten irti rikkomatta sitä. Voisi jollain vaseliinilla tms estää sitä patsasta tarttumasta tehokkaasti kiinni siihen muottivaluun. Tuo vaatisi sitten aika viritykset että se muotti pysyy kasassa sen kipsin valamisen aikana. aika askarteluksi menee kyllä

joku joustava silikonikumi oisi hyvä muotin materiaali mutta mistäs sitä sitten saisi ja kuinka sen käsittely kotioloissa onnistuisi...

Vierailija

Patsaan tai mikä pötkö onkaan saa kait parhaisen muotiksi, että halkaisee sen. Vois tapahtua niinkin, että laittaa ennen valua ohuet teräslangat, vaikka kitaran E kielestä kahden puolen, ja ennen lopullista kovettumista "sahailee muotin kahtia.

Vois siinä toimia myös kahden puolen esim. alumiini tms. viilutkin. Ei sitä patsasta ainakaan "vetäistä" pois. Hymmm. Tai jos rasvaa sen ensin

Vierailija
DerMack

joku joustava silikonikumi oisi hyvä muotin materiaali mutta mistäs sitä sitten saisi ja kuinka sen käsittely kotioloissa onnistuisi...

Ei steariinista tai parafiinista muotteja kannata tehdä, silikonia löytyy n. 500 g putkiloissa rautakaupoista ja halpahalleista, maksaa pari euroa.
Lisäksi tarvitset siihen kuuluvan puristimen, ylimääräisen silikonin voi käyttää vaikka kaakelien saumojen tai ikkunoiden tiivistämiseen.
Rasvaa patsas ensin ohuesti vaseliinilla, ettei se juutu kiinni.
Edit: paksun silikonikerroksen kuivuminen voi kestää aika kauan, parempi vaihtoehto olisi ostaa muovialan liikkeestä 2 komponettista silikonia ja lämmittää uunissa vajaa tunti.

Vierailija

Muotin voi tehdä myös teollisuussilikonista, mutta kuten tuossa edellä sanottiin, sen teko on hidasta kuivumisen vuoksi. Kohdekappale on ensin rasvattava esim. vaseliinilla ja sen jälkeen levitetään putkilosta silikonia kohdekappaleen ympärille parin millimetrin kerroksin. Jokainen kerros on tuoreeltaan silitettävä ja levitettävä tasaisesti kohteen ympärille vaikkapa sormella, siten ettei sisään jää ilmakuplia.
Sormi tai levitin on kasteltava välillä vaikka ruokaöljyyn, jotta se ei tartu kiinni silikoniin. Yhden levityskerroksen on annettava kuivua 1-2 vrk. Kun kerroksia on levitetty riittävän monta (riippuu kohdekappaleen koosta), kuivuneen muotin voi halkaista kahtia terävällä veitsellä.

Vierailija
tiäremiäs
Muottiin teen toisesta patsaasta, sitten kuin tämän patsaan repäisen pois vahasta tulee muotti, mihin sitten laitan sitä kipsiä.
Kysyn ihan piruuttani nyt, että mitä oikein puuhailet sillä muotilla? Et kait vaan sellaisia dildoja ala kopioimaan?

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Mä teen muotin mun kakasta. Sitten seuraavalla kerralla kun kakin. Haluuko joku ostaa sitten hyytelökopion siitä mun kakasta?

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Mä teen muotin mun kakasta. Sitten seuraavalla kerralla kun kakin. Haluuko joku ostaa sitten hyytelökopion siitä mun kakasta?

Laita tulee mulle. Saat provikat kun myyn sen jollekin nykytaiteen museolle.

Vierailija
Lassi
tiäremiäs
Muottiin teen toisesta patsaasta, sitten kuin tämän patsaan repäisen pois vahasta tulee muotti, mihin sitten laitan sitä kipsiä.
Kysyn ihan piruuttani nyt, että mitä oikein puuhailet sillä muotilla? Et kait vaan sellaisia dildoja ala kopioimaan?
Löllö... ...samaa mietin itsekin

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat