Professori ja autonkuljettaja

Seuraa 
Viestejä451
Liittynyt18.3.2008

Amerikkalainen lääketieteen professori piti yleisöluennon tutkimusaiheestaan ja luennon jälkeen miljonääri tuli jututtamaan professoria ja sanoi: "Teidän esittämänne asiat olivat niin tärkeitä mielestäni, että jokaisen lääkärin tässä maassa pitäisi kuulla esityksenne. Voisitteko lähteä kiertämään maata esitelmäkiertueelle? Paljonko on palkkanne?"

Professori kertoi palkkaansa. Miljonääri lupasi kolminkertaistaa sen, jos hän kiertäisi vuoden puhumassa eri puolilla maata. Professori mietti muutaman millisekunnin ja suostui.

Kiertuettaan varten professorille annettiin myös auto käyttöön ja autonkuljettaja.

Kiertueen aikana professori ja autokuljettaja tietenkin ystävystyivät, ja muutaman kuukauden kuluttua autokuljettaja valittikin professorille: "Tiedättekö, se on niin väärin, että teidän palkkanne on tähtitieteellinen verrattuna minun palkkaani. Olen kuitenkin kuunnellut jo teidän esitelmänne niin monta kertaa, että voisin aivan hyvin itse pitää esitelmänne, sillä osaan sen jo ulkoa."

Tähän professori vastasi: "No seuraava yliopisto ei ole mikään tärkeä, se on vain Standford, ja tehdään niin, että te pidätte siellä minun esitelmäni."

Näin tehtiin, ja professori puki päälleen autokuljettajan univormun ja autokuljettaja kiipesi estradille pitämään esitelmää.

Esitelmä sujui hyvin ja autonkuljettaja muisti ulkoa esitelmän, mutta esityksen loputtua yksi Standfordin vanhemmista professoreista nousi ylös, ja esitti luennoitsijalle mutkikkaan ja pitkän kysymyksen.

Autonkuljettaja oli hetken vaiti jähmettyen paikalleen, mutta sitten vastasi: "Olen tähän mennessä kuullut monia tietämättömien ihmisten esittämiä kysymyksiä, mutta tämä kysymys on kyllä niin yksikertaisen tietämätön, että annan autokuljettajani vastata tähän kysymykseen puolestani".

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat