Elisan liittymän vaihto toiseen?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tämä ei ole tiedeaihe vaan vapaata sanaa.

Soittelen erittäin vähän puhelimella ja siitä huolimatta laskuni tuppaavat olemaan ihmeen isoja. Kännykkään iski kaverin bluetoothin kautta (ilmeisesti) virus, joka alkoi lähetellä multimediaviestejä ja niistäkin minua laskutettiin. Viestejä oli n. 30. No, onneksi sain asennettua netin kautta ilmaisen virustorjuntaohjelmiston ja sain pöpöt nujerrettua. Kumminkin elisa lähettelee vieläkin ihmeellisiä laskuja, jotka ovat hyvin vaikeasti tulkittavia. Vaihdoin paperilaskun nettilaskuun ja sieltä käy ilmi, että kuun loppupuolella minua veloitetaan noin 40 euron edestä ja seuraavan kuun alkupuolella lasku on 70 euroa (mihin on lisätty tuo 40 euroa). Sekavaa. Ilmeisesti voin valita kumman laskun maksan? Yritin myös maksaa nettilaskun takaisin paperilaskuksi, mutta eipä tietenkään onnistu elisan sivujen kautta.

Kysyn täältä, jossa on fiksua porukkaa, että voiko nykyään vaihtaa kännykkäliittymän iisisti netin kautta, ja mitä liittymää voisi suositella? Tuo elisan politiikka on täydellisen sekavaa ja asiakasta halveksivaa, niin kuin on monissa kirjoituksissakin nähty.

En yksinkertaisesti enää luota heidän laskutukseensa, koska soitteluni eivät ole radikaalisti nousseet vaikka laskut ovat vähintäänkin tuplaantuneet. Lisäksi on erittäin epäreilua, että aletaan jälkeenpäin lähettämään laskuja asiakkaalle, joka on luullut maksaneensa halvempaa liittymää. Selvää kuluttajan kusetusta, sanon minä. Kuinkahan moni olisi jo aiemmin vaihtanut liittymäänsä, jos olisi tajunnut, että se onkin oikeasti kalliimpi. Nuo laskujeni korotukset, joita varsinaisesti ihmettelen eivät edes ole enää takautuvia, vaan siitä huolimatta nousseet, joten olen ihmeissäni tästä.

Minulla on kesään asti vielä jonkunsortin kytkysopimus tuosta puhelimesta eli ostettaessa sitouduin siihen pariksi vuodeksi (oli hätätilanne). Sitooko tuo sopimus minua vielä? Onko teillä tietoa/kokemusta?

Kommentit (1)

Vierailija

Sopimus on aina sopimus, vaikka se olisi kännykkäsopimus. Nykyinen numerosi on sen yhtiön hallussa, jonka kanssa kytkysopimuksen olet tehnyt.

Uuden numeron voit ottaa milloin tahansa, mutta palveluntarjoajaa voit vaihtaa nykyiselle numerolle vasta sopimuksesi umpeuduttua. Vaihto sujuu kaikkien palveluntarjoajien sivuilla oikein helposti.

Kun asiat alkavat mennä vikaan, niin menevät. Kännykkäpuljuille softaa tekevät nörtit ovat niin ison työn edessä, että järjestelmään tulee väkisin jotain aukkoja. Ei ole helppo tehdä softaa, joka käsittelee yli kahden miljoonan liikkuvan käyttäjän jatkuvasti muuttuvia tietoja.

Kaikkien kännykkäoperaattoreiden kanssa voi esiintyä ongelmia. Ei Elisa ole sen kummempi kuin muutkaan. Ennakkoon on mahdoton tietää, milloin ongelmia alkaa ilmaantumaan. Itselläni ei ole koskaan ollut mitään laskutusongelmia.. On ollut perinteistä, kytkyä ja prepaidia..

Suosittelen hakemaan kioskilta prepaid-liittymän. Sen kanssa ei tarvitse tapella laskutuksen kanssa.

Uusimmat

Suosituimmat